МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Франчайзинг.Вертикальні обмеження у відносинах між виробниками і дистриб'юторами виникають в результаті застосування системи франчайзингу. Франчайзинг як особлива форма вертикальних обмежень передбачає придбання франчайзи (як правило, відносно дрібною фірмою) права діяти, використовуючи торгову марку крупної авторитетної фірми – франчайзера. Обов'язки франчайзи можуть зводитися до реалізації продукції франчайзера і підтримці його торгової марки. Вертикальний контроль з боку франчайзера може бути різним залежно від типу контракту. Франчайзер може встановлювати план продажу, стандарти виробництва і якості, форму звітності, а також передбачати повну регламентацію діяльності. Франчайзинг застосовується в легкій промисловості, торгівлі, сфері обслуговування і т. ін. Плата за користування франчайзингом складається з двох частин – фіксованої суми (франшизи) і відрахувань від виручки франчайзи (роялті). Змінюючи величину цих параметрів, франчайзинг може впливати на конкуренцію між франчайзи і їх ціновою політикою. Чим нижче роялті і вище франшиза, тим більше зацікавлені франчайзи в збільшенні обсягу продажу. Навпаки, високий відсоток роялті приведе до зниження обсягу продажу франчайзи і підвищенню ціни. Інституційний аналіз взаємин франчайзера і франчайзи показує наступні особливості. Ім'я і торгова марка франчайзера, знижуючи невизначеність якості послуг, що надаються споживачам, служать суспільним благом для всіх франчайзи (операторів). Виникає проблема безбілетника, коли окремий оператор може в своїх приватних інтересах використовувати репутацію франчайзера, знижуючи якість послуг, що надаються, оскільки вигоду від цього він отримує один, а витрати несуть всі учасники системи франчайзингу. Тут виявляється негативний горизонтальний зовнішній ефект, який може бути і перехресним, а результатом виявляється підрив (розмивання) репутації. Тому потрібні спеціальні інституційні заходи, блокуючі стимули до опортуністичної поведінки операторів, в рамках системи контролю з боку франчайзера. Наприклад, оператор отримує винагороду у вигляді відсотка від сумарного доходу (обсягу продажу) всієї системи франчайзингу. Окрім горизонтального може виникати негативний вертикальний зовнішній ефект, оскільки опортуністична поведінка кожного має несприятливий вплив на доходи партнера. Наприклад, франчайзи, знижуючи якість послуг, може пояснювати обсяг продажу, що скорочується, погіршенням попиту споживачів. Тому франчайзер часто використовує систему подвійного розподілу, що забезпечує певну конкуренцію і що знімає ефект асиметрії інформації.
|
||||||||
|