Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Дослідження конкурентоспроможності фірми

Виходячи на закордонний ринок та здійснюючи інвестиції  для модернізації виробництва і відновлення продукції, необхідна оцінка не тільки товару, але і його виробника. Існує кілька підходів до оцінки конкурентоспроможності виробника:

  • за порівняльними перевагами;
  • за теорією рівноваги фірми і галузі (за факторами виробництва);
  • за ринковими позиціями фірми;
  • за  методом профілів і якості продукції;
  • за матричним методом.      

Згідно з законом порівняльних переваг кожна країна спеціалізується на виробництві тих товарів, за якими витрати на їхнє виробництво більш низькі, хоча в абсолютному значенні вони можуть у деяких випадках бути і більші, ніж у конкурентів. Такі переваги є передумовою для завоювання даною галуззю сильних ринкових позицій,  тобто її конкурентоспроможності. Вимірити порівняльні переваги практично неможливо і тому використовується метод, побудований на припущенні, чим нижче витрати виробництва, тим великими перевагами володіє галузь стосовно конкурентів.

Самостійне значення мають методи оцінки конкурентоспроможності фірми, засновані на теорії рівноваги фірми і галузі А.Маршалла, а також на теорії факторів виробництва. Під рівновагою розуміється такий стан фірми, коли в ний не існує стимулів для переходу в інший стан, зв'язаний зі збільшенням   виробництва чи зміною своєї частки ринку. В умовах рівноваги ринку кожний з факторів виробництва використовується з найбільшою продуктивністю. При цьому в галузі відсутній надприбуток зв'язаний з дією одного з факторів виробництва, а в інших фірм немає стимулів для вступу в галузь.

Відповідно до теорії ефективної конкуренції існують структурний і функціональний підходи до оцінки рівня конкуренції. Відповідно до першого оцінка може бути зроблена, ґрунтуючись на  знаннях про концентрацію виробництва та капіталу, а також висоти бар'єрів для тих, що тільки вступають на ринок. При другому функціональному підході головна роль належить економічним показникам фірм: співвідношення витрати/ціна, відсоток використання виробничих потужностей, обсяг випуску продукції, норма прибутку й ін.

Оцінку конкурентоспроможності виробника можна виконати ґрунтуючись на обліку якості продукції, що здійснюється «методом профілів». Процедура побудови профілів складається у виявленні запитів споживачів до продукту, установлення пріоритетів характеристик важливих і зрозумілих для споживача і, нарешті, порівняння техніко-економічних характеристик продукту з наявними у конкурентів і з «ідеальним продуктом», що запитують споживачі. 

Особливе місце займають матричні методи оцінки рівня конкурентоспроможності. Основою цих методів є концепція життєвого циклу  товару чи технології. Найбільш відома матрична методика «Бостонської консалтингової групи» (БКГ), що широко використовується при вивченні конкурентоспроможності товарів, технологій, збуту, фірм, галузей і т.п. Даний метод дозволяє оцінити конкурентні позиції і виробити стратегію поведінки на ринку. У цьому разі поняття «конкурентоспроможність виробника»  характеризує спроможність і динаміку адаптації виробника до умов конкуренції, що змінюються на ринку.

Переглядів: 9334

Повернутися до змісту: Міжнародний маркетинг

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.