Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Міжнародний технологічний обмін

Міжнародний технологічний обмін – це широкий спектр міжнародних економічних відносин, що включає міжнародну торгівлю технологіями, устаткуванням і машинами, продаж патентів, ліцензій, а також надання супутніх послуг.

Суб'єкти міжнародного технологічного обміну:

 1  держава;

 2  комерційні форми;

 3  міжнародні фонди.

Об'єкти міжнародного технологічного обміну – результати інтелектуальної діяльності, подані в таких формах:

1  упредметнена – устаткування, агрегати, інструменти і т.д.;

2  не упредметнена – технічна документація, знання, досвід, патенти і  .д. в чистому вигляді не продаються.

Етапи життєвого циклу технологічного устаткування:

1  експорт технологій в суспільній формі – сконцентровані нові ідеї, принципи;

2  прямі зарубіжні інвестиції і створення за кордоном виробництв по випуску продукції, технології і т.д.;

3  експорт голих ліцензій – надходження (продаж) прав власності на       запатентовані (не запатентовані) технології. Часто, в даному разі створюються спільні підприємства.

Класифікація форм передачі технологій:

за масштабами:

  • міжнародний;
  • національний;

за каналами:

  • міжфірмовий;
  • внутрішньофірмовий;

за способами передачі технології:

  • на некомерційній основі;
  • на комерційній основі;

Форми передачі технології на комерційній основі:

  • інформаційні масиви спеціальної літератури, комп'ютерні банки даних, патенти, довідники;
  • конференції, виставки, семінари, симпозіуми;
  • навчання, стажування, практика студентів,  фахівців на паритетній основі;
  • перехресне ліцензування на паритетній основі;
  • міграція учених, фахівців з наукових в  комерційні структури, з однієї країни в іншу;
  • основний потік передачі – непатентоспроможна, некомерційна інформація, ділові ігри, відкриття і т.д.

Форми передачі технології на некомерційній основі:

  • продаж технологій і техніки в матеріалізованій   формі;
  • прямі зарубіжні інвестиції і супроводжуюча;
  • продаж патентів на комерційній основі;
  • продаж ліцензій (окрім торгових|торгівельних| марок);
  • сумісне проведення науково-дослідних і досвідчених конструкторських розробок;
  • інжиніринг.

Переглядів: 5500

Повернутися до змісту: Міжнародний маркетинг

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.