Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Міжнародний технологічний обмін

Міжнародний технологічний обмін – це широкий спектр міжнародних економічних відносин, що включає міжнародну торгівлю технологіями, устаткуванням і машинами, продаж патентів, ліцензій, а також надання супутніх послуг.

Суб'єкти міжнародного технологічного обміну:

 1  держава;

 2  комерційні форми;

 3  міжнародні фонди.

Об'єкти міжнародного технологічного обміну – результати інтелектуальної діяльності, подані в таких формах:

1  упредметнена – устаткування, агрегати, інструменти і т.д.;

2  не упредметнена – технічна документація, знання, досвід, патенти і  .д. в чистому вигляді не продаються.

Етапи життєвого циклу технологічного устаткування:

1  експорт технологій в суспільній формі – сконцентровані нові ідеї, принципи;

2  прямі зарубіжні інвестиції і створення за кордоном виробництв по випуску продукції, технології і т.д.;

3  експорт голих ліцензій – надходження (продаж) прав власності на       запатентовані (не запатентовані) технології. Часто, в даному разі створюються спільні підприємства.

Класифікація форм передачі технологій:

за масштабами:

  • міжнародний;
  • національний;

за каналами:

  • міжфірмовий;
  • внутрішньофірмовий;

за способами передачі технології:

  • на некомерційній основі;
  • на комерційній основі;

Форми передачі технології на комерційній основі:

  • інформаційні масиви спеціальної літератури, комп'ютерні банки даних, патенти, довідники;
  • конференції, виставки, семінари, симпозіуми;
  • навчання, стажування, практика студентів,  фахівців на паритетній основі;
  • перехресне ліцензування на паритетній основі;
  • міграція учених, фахівців з наукових в  комерційні структури, з однієї країни в іншу;
  • основний потік передачі – непатентоспроможна, некомерційна інформація, ділові ігри, відкриття і т.д.

Форми передачі технології на некомерційній основі:

  • продаж технологій і техніки в матеріалізованій   формі;
  • прямі зарубіжні інвестиції і супроводжуюча;
  • продаж патентів на комерційній основі;
  • продаж ліцензій (окрім торгових|торгівельних| марок);
  • сумісне проведення науково-дослідних і досвідчених конструкторських розробок;
  • інжиніринг.

Переглядів: 6526

Повернутися до змісту: Міжнародний маркетинг

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.