Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види міжнародних досліджень ринку

Внаслідок того, що поведінка на ринку всіх його активних агентів і сама динаміка ринку можуть змінюватися, необхідне проведення дослідницьких робіт.
Можна виділити наступні види міжнародних досліджень:

1 Загальні та попередні дослідження. Мета таких досліджень – визначити комерційний інтерес, що впроваджує країна чи географічна зона. Отримана при цьому інформація використовується для створення міжнародної стратегії підприємства. Ключові питання такого підходу:

        • потенціал активності і прибутковості країни;
        • її злочинність;
        • ризик, умови в які протікає зовнішньоекономічна діяльність.

Перелік необхідної інформації можна побачити на схемі попередньої оцінки товарообігу і можливих прибутків у даній країні:

2  Дослідження, що дозволяють виявити особливості функціонування іноземного ринку, – це об'єкт дослідження другого типу. Аналіз середовища.  Цей тип дослідження повиненвиявити специфічні чуттєві точки середовища. Ці точки можуть знаходиться в правовій і адміністративній сфері. Науково-технічне середовище може стати джерелом ризиків, пов'язаних, наприклад, з більш-менш швидким старінням товарів. Найбільш широкою сферою дослідження, безсумнівно, є соціо-культурне середовище в країні, в які має бути реалізований товар. Будь-який товар, випущений на іноземний ринок, уразливий, оскільки його споживання може наштовхнутися на існуючі звички тому, що один з елементів оформлення може заблокувати продаж по причинах, пов'язаних з місцевими традиціями.

Аналіз попиту. Він заслуговує найбільш пильної уваги. «Про смаки не сперечаються» – свідчить старе прислів'я. На різних ринках не тільки різні смаки, але і різні закони, норми, маркірування товарів і т.д. можуть значно відрізнятися один від другого.
Імпорт харчових продуктів регулюється в багатьох країнах – нормами, технічні прилади повинні бути спеціальним способом маркіровані чи оснащені. Який продукт, з якими властивостями, в якій упаковці, а для торгівлі який асортимент відповідає даному ринку – це основне питання політики в питаннях попиту. При цьому може виявитися необхідним розробити зовсім новий продукт, змінити вже існуючий, поліпшити його чи в найпростішому разі маркірувати його мовою країни-імпортера.

Аналіз конкуренції. Оцінка сильних і слабких сторін конкуренції - найважливіша мета будь-якого маркетингового дослідження. Мета стратегії підприємства полягає в досягненні найбільших переваг у конкуренції. Контроль за конкурентами дає можливість задовольнити специфічні запити покупця і споживача. Знаючи сильні і слабкі сторони конкурентів, можна оцінити їхній потенціал і цілі, дійсну і майбутню стратегію, майже усі видатні успіхи, які ґрунтуються на концентрації власних кращих сил проти слабких місць конкурентів. Зробити це вдається лише при добре налагодженій системі збору інформації про конкурентів і правильне її використання.
Одержання інформації про «чужі ринки» – головна проблема для усіх фірм, що здійснюють зовнішню торгівлю. Достовірну інформацію про обрані правила гри на них можна одержати проводячи оцінку первинного і вторинного дослідження кон'юнктури ринку. Якщо в ході первинного дослідження ринку інформацію одержують з першоджерел, тобто в результаті опитувань, спостережень і т.д., об'єктом вторинного дослідження є аналіз вже наявного матеріалу – статистичних даних, звітів, матеріалів конференцій, публікацій у засобах масової інформації, за результатами якого робляться висновки, що мають значення для фірми. Це вторинне дослідження відіграє в роботі на закордонному ринку головну роль, тому що первинні дослідження з однієї сторони завжди залежать від могутніх інститутів по вивченню ринку, а з іншого боку, їхнє проведення вимагає великих витрат.

З урахуванням специфіки кожної країни можна назвати різні джерела одержання інформації. До них зокрема відносяться дані зовнішньої торгівлі, які публікуються міністерствами і статистичними відомствами. Велику цінність представляє інформація торгово-промислових палат, а також дані, одержані в ході зустрічей і переговорів із представниками ділових кіл. Не слід зневажати спеціальною літературою, каталогами і т.д.

Аналіз посередників. Число посередників у збутовій мережі різних країн неоднакове і розходження досить відчутні серед порівняно з промислово-розвинутими країнами і ще значніше стають у країнах Близького Сходу, африканських і південноамериканських країнах.

3 Тестування ринку. Вироблення комерційної політики і її постійне уточнення складається з рішень, прийнятих на основі прогнозів ймовірної реакції ринку. Для того, щоб знизити невизначеність і зменшити ризик, підприємству варто проводити тестування ринку (іспиту товару на ринку) за пунктами, які варто вважати ключовими в  комерційної політики: випуск нового для країни товару,  визначення ціни продажу, вибір торгової марки, виду упакування і величини разового продажу товару, підбір дистриб’юторів чи продавців, розробка рекламного повідомлення і т.д.

Цим варто займатися будь-якій фірмі, яка використовує у своїй практиці цей маркетинг. Специфіка міжнародних маркетингових досліджень знаходиться в різноманітті реакцій, що спостерігаються, і  труднощі реалізації комплексу маркетингу.

4 Спеціальні дослідження, що передують створенню філій.  Загальновизнано, що шлях до успішного і довгострокового міжнародного розвитку фірми — це створення закордонних філій. Крім цього, – це ще і неодмінна умова освоєння технології проведення маркетингових досліджень.

Як і інші види зовнішньоекономічної діяльності, створення закордонних філій фірми вимагає збору попередньої інформації — у даному разі в таких областях, як:

  • законодавство про діяльність компаній, оподатковування, цивільне право;
  • характер відносин з місцевою владою;
  • можливі обмеження на створення закордонних філій і передбачувані засоби подолання  їх;
  • особливості ринку праці і специфіка керування персоналом;
  • місцеві і міжнародні фінансові організації і ресурси, що можуть бути використані при створенні філій фірми;
  • перспективи створення виробничих чи торгових об'єднань.

Переглядів: 9358

Повернутися до змісту: Міжнародний маркетинг

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.