Причини ДТП на кривих:
- малий радіус
- недостатні зчіпні властивості.
Максимальна небезпечна швидкість знаходиться з аналізу сил, що діють на автомобіль на віражі, рис, 1.
Сила тяжіння Землі G та відцентрова сила C:
, (1)
деm – маса автомобіля, кг,
v – швидкість, м/с,
r – радіус, м.
Складові ваги:
, (2)
де α – кут нахилу проїзної частини до горизонту,
iпоп – поперечний ухил (ухил віражу).
Поперечна сила (заносу і перекидання):
, (3)
Сила зчеплення шини з покриттям, що протидіє заносу та перекиданню:
, (4)
де – коефіцієнт зчеплення в поперечному напрямку, ,
– загальний коефіцієнт зчеплення.
Загальний коефіцієнт зчеплення може зменшуватися до 0.3 при мокрому брудному покритті, 0.2 при сніговому накаті, 0.1 при ожеледиці.
Прирівнюючи поперечну силу та силу зчеплення шини з покриттям, знаходимо швидкість (м/с), при якій можливий рух по кривій без заносу:
(5)
Це і буде небезпечна швидкість при даних дорожніх умовах. Перемножив v на 3.6 і округлив до десятків, отримаємо максимальну швидкість в км/год для обґрунтування знаку 3.29.