МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||
П Л А НЗавдання додому
1. Конспект, підготовка до практичного заняття
2. [2], с. 51-56 Питання для самоконтролю 1. Формули Крамера. 2. Дослідження систем лінійних неоднорідних рівнянь.
Л Е К Ц І Я 5
Тема: Розв’язування систем лінійних рівнянь за допомогою матриць Мета: сформувати поняття оберненої матриці; розглянути розв’язування матричних рівнянь , а також розв’язування лінійних рівнянь за допомогою оберненої матриці. Література: [1, с. 24-25]; [6, с. 72-74]. 1. Обернена матриця. 2. Розв’язування матричних рівнянь 3. Розв’язування систем лінійних рівнянь за допомогою оберненої матриці.
1. Аналогічно поняттю оберненого числа в теорії чисел вводиться в лінійній алгебрі поняття оберненої матриці, але тільки для квадратних матриць.
Нехай дана квадратна матриця: Матриця А-1 називається оберненою до матриці А якщо при множенні цієї матриці на дану як справа так і зліва одержуємо одиничну матрицю Е:
Обернена матриця існує тільки для невиродженої матриці.
Приклад: Знайти обернену матрицю для матриці А:
Перевірка:
2. АХ=В, де А і В-задані матриці, Х –невідома матриця
Помножимо обидві частини рівняння зліва на матрицю А-1. , тобто
так як
Приклад: А В
Знайдемо А-1:
А11= 3 А21= -4 А12= -1 А22= -2
Тоді:
Перевірка:
Відповідь: б)
в)
3. Нехай дана система лінійних неоднорідних рівнянь:
введемо позначення:
основна матриця системи Дану систему можна записати за допомогою введених позначень: Звідси Метод розв’язування систем лінійних рівнянь за допомогою оберненої матриці можна використовувати тоді, коли матриця А невироджена. Приклад: Розв’язати систему за допомогою оберненої матриці:
, звідси
х=3, у=1, z=2
Перевірка: Відповідь: х=3, у=1, z=2
Приклад: система лінійних однорідних рівнянь
, ,
Так як , то система має 1 розв’язок (х=0, у=0, z=0).
Якби , то система мала б нескінченну множину розв’язків.
|
||||||||||||
|