МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
П Л А НЗавдання додому. 1. Конспект; підготовка до практичного заняття. 2. [2] с. 70-76 Питання для самоконтролю 1. n-вимірні векторні простори. 2. Лінійна комбінація векторів. 3. Лінійно залежні та лінійно незалежні комбінації векторів. 4. Базисний мінор. 5. Базис. 6. Розклад вектора за даним базисом. 7. Ранг системи векторів
Л Е К Ц І Я 10
Тема: Пряма лінія на площині Мета: ознайомити з різними видами рівнянь прямої на площині, кутом між двома прямими, відстанню від точки до прямої Література: [1, с. 75-83]; [6, с. 131-142]. 1. Різні види рівнянь прямої на площині. 2. Кут між двома прямими. 3. Відстань від точки до прямої.
1. Точка на площині характеризується двома координатами: абсцисою та ординатою (М (х; у)). Рівняння прямої містять координати х та у у першому степені. 1) у Нехай дана пряма на площині. М1 М1 (х1; у1) – фіксована точка прямої. М (х; у) – довільна точка прямої (змінна) М
0 х
Вектор = (m; n) паралельний прямій. Потрібно за цими даними скласти рівняння прямої. Вектори і колінеарні, значить їх координати пропорційні. = (х-х1; у-у1) Умова колінеарності:
2) Перетворимо одержане рівняння прямої: Відношення називають кутовим коефіцієнтом прямої =k
у М1
0 х
- кут нахилу прямої до осі абсцис k>0 – кут гострий, k<0 – тупий 3) Перетворимо одержане рівняння:
– ордината точки, в якій пряма перетинає вісь Оу у
0 х
4) Рівняння прямої, яка проходить через дві задані точки. у М2 М1 (х1; у1) М1 М2 (х2; у2) 0 х Запишемо рівняння прямої: у-у1=к (х-х1) у2-у1=к (х2-х1)
Так як М2 (х2; у2) лежить на прямій, то її координати задовольняють рівнянню прямої, тому замість х і у можна підставити координати т. М2 . Розділимо обидві частини рівнянь і одержимо:
5) Загальне рівняння прямої М1
М =(А; В) прямій
позначимо С
Дослідження загального рівняння прямої а) Нехай А=0, Ву+С=0 – пряма, паралельна осі Ох у
0 х
б) Нехай В=0, Ах+С=0 – пряма, паралельна осі Оу
у
0 х
в) С=0, Ах+Ву=0 – пряма, проходить через початок координат у
0 х
6) Рівняння прямої у відрізках на осях.
у і - відрізки, які віднімає пряма на осях Ох та Оу
0 х
2. Нехай дані рівняння двох прямих: у
0 х
Якщо рівняння прямих задані в загальному вигляді Ах+Ву+С=0, то
Умова паралельності прямих у
1 2 0 х
, значить
Умова перпендикулярності прямих 1 900 2
( не існує) 3. М0 (х0; у0) Нехай пряма задана рівнянням Ах+Ву+С=0
М0 (х0; у0) – точка, яка не лежить на цій прямій. Приклади: 1) Записати рівняння прямої, яка проходить через точку М (-1; 2) перпендикулярно прямій 2х-у+1=0 2) Загальне рівняння прямої записати у відрізках на осях і побудувати пряму: y 2 -5 0 x 3) Записати рівняння прямої, яка проходить через точки М1 (-2; 5), М2 (3; 5) - пряма, паралельна осі Ох
Додатково: Побудова система нерівностей. Довільна пряма ділить площину на дві півплощини Ах+Ву+С=0
у Ах+Ву+Сабо Ах+Ву+С0 – ці нерівності, описують множину точок, які належать одній із півплощин 0 х
Для того, щоб побудувати шукану півплощину , потрібно: 1) побудувати пряму Ах+Ву+С=0; 2) з довільної півплощини вибрати точку з відомими координатами і ці координати підставити в нерівність. Якщо зміст нерівності зберігся, то нерівність описує ту півплощину, з якої була вибрана точка. Якщо зміст нерівності не зберігся, то нерівність описує другу півплощину.
у 3 2 -2 0 10 х -5
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|