![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
П Л А НЗавдання додому. 1. Конспект; підготовка до практичного заняття. 2. [2] с. 70-76 Питання для самоконтролю 1. n-вимірні векторні простори. 2. Лінійна комбінація векторів. 3. Лінійно залежні та лінійно незалежні комбінації векторів. 4. Базисний мінор. 5. Базис. 6. Розклад вектора за даним базисом. 7. Ранг системи векторів
Л Е К Ц І Я 10
Тема: Пряма лінія на площині Мета: ознайомити з різними видами рівнянь прямої на площині, кутом між двома прямими, відстанню від точки до прямої Література: [1, с. 75-83]; [6, с. 131-142]. 1. Різні види рівнянь прямої на площині. 2. Кут між двома прямими. 3. Відстань від точки до прямої.
1) у М1 М1 (х1; у1) – фіксована точка прямої. М (х; у) – довільна точка прямої (змінна) М
0 х
Вектор Потрібно за цими даними скласти рівняння прямої. Вектори
Умова колінеарності:
2) Перетворимо одержане рівняння прямої: Відношення
у
0 х
k>0 – кут гострий, k<0 – тупий 3) Перетворимо одержане рівняння:
0 х
4) Рівняння прямої, яка проходить через дві задані точки.
0 х Запишемо рівняння прямої: у-у1=к (х-х1) у2-у1=к (х2-х1)
Так як М2 (х2; у2) лежить на прямій, то її координати задовольняють рівнянню прямої, тому замість х і у можна підставити координати т. М2 . Розділимо обидві частини рівнянь і одержимо:
5) Загальне рівняння прямої
М
позначимо С
Дослідження загального рівняння прямої а) Нехай А=0, Ву+С=0 – пряма, паралельна осі Ох
у
0 х
б) Нехай В=0, Ах+С=0 – пряма, паралельна осі Оу
0 х
в) С=0, Ах+Ву=0 – пряма, проходить через початок координат
6) Рівняння прямої у відрізках на осях.
2. Нехай дані рівняння двох прямих:
0 х
Якщо рівняння прямих задані в загальному вигляді Ах+Ву+С=0, то
Умова паралельності прямих
Умова перпендикулярності прямих
3.
М0 (х0; у0) – точка, яка не лежить на цій прямій. Приклади: 1) Записати рівняння прямої, яка проходить через точку М (-1; 2) перпендикулярно прямій 2х-у+1=0 2) Загальне рівняння прямої записати у відрізках на осях і побудувати пряму:
3) Записати рівняння прямої, яка проходить через точки М1 (-2; 5), М2 (3; 5)
Додатково: Побудова система нерівностей. Довільна пряма ділить площину на дві півплощини Ах+Ву+С=0
одній із півплощин
0 х
Для того, щоб побудувати шукану півплощину , потрібно: 1) побудувати пряму Ах+Ву+С=0; 2) з довільної півплощини вибрати точку з відомими координатами і ці координати підставити в нерівність. Якщо зміст нерівності зберігся, то нерівність описує ту півплощину, з якої була вибрана точка. Якщо зміст нерівності не зберігся, то нерівність описує другу півплощину.
у
-5
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|