МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
П Л А НЗавдання додому. 1) Конспект; [1] с. 265, [2] с. 212-238. Питання для самоконтролю 1. Екстремум функції. 2. Опуклість і вгнутість кривих. 3. Асимптоти кривої. 4. Схема дослідження функції та побудова графіка. Л Е К Ц І Я 16
Тема: Функції багатьох змінних. Частинні похідні. Мета: Сформувати поняття функції багатьох змінних; ознайомити з границею функції z=f (x; y), частинними та повним приростами функції z=f (x; y), частинними похідними. Література: [1, с. 284-300]; [6, с. 276-307]. 1. Означення функції багатьох змінних. Символіка. 2. Границя функції z=f (x; y). 3. Частинні та повний прирости функції z=f (x; y). 4. Частинні похідні.
1. Нехай задано множину D упорядкованих пар y чисел (х; у). y Означення. Якщо кожній парі значень (х; у) з множини D за певним законом ставиться у відповідність одне значення z, то говорять, що на множині D 0 х визначено функцію z від двох змінних х і у і записують z=f (x; y) Множина D є областю визначення функції z=f (x; y)
Способи задання функції: 1) символічний: z=f (x; y), z=F (x; y), z=z (x; y). 2) аналітичний: ;
5) графічний: функція z=f (x; y) зображається у z=f (x; y) вигляді поверхні, проекцією якої на z площину Оху є множина D
y
D x Побудуємо: 1) z
y
x 2) x2 + y2 + z2=1 – сфера
3) z=x2 +y2 - параболоїд обертання z
y
х 2. Означення. Число А називається границею функції z=f (x; y) при і , якщо для всіх пар значень (х; у), які як завгодно мало відрізняються від (х0; у0) відповідні значення функції як завгодно мало відрізняються від числа А. Всі властивості і правила обчислення границі такі ж, як і для границь функцій однієї змінної.
3. Розглянемо функцію z=f (x; y), х, у. Нехай (х0; у0) – початкова точка, дамо приріст , а . Одержимо нову точку . Повним приростом функції z=f (x; y) називається різниця . Якщо дати приріст тільки , а залишити без зміни, то різниця називається частинним приростом функції Z по аргументу х. Аналогічно визначається частинний приріст функції Z по аргументу у: 4. Частинною похідною функції z по змінній х називається границя відношення частинного приросту функції по змінній х до приросту змінної х пр умові, якщо приріст аргумента х прямує до нуля.
Аналогічно дається означення частинної похідної функції z по змінній у:
Частинні похідні позначаються символами: , ; ; , ; ;
Правила знаходження частинних похідних
1) Якщо знаходиться похідна по змінній х, то у є постійною величиною. 2) Якщо знаходиться похідна по змінній у, то х є постійною величиною.
Приклад:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|