![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
П Л А НЗавдання додому Конспект; [1] с. 342 – 354; [2] с. 267 – 271. Питання для самоконтролю 1. Розкладання правильного дробу на суму найпростіших. 2. Інтегрування раціонального дробу. 3. Інтегрування виразів, які містять квадратний тричлен. Л Е К Ц І Я 22 Тема: Визначений інтеграл. Мета: ознайомити з задачами, що приводять до поняття визначеного інтеграла, з означенням визначеного інтеграла та його властивостями, теоремою Ньютона-Лейбніца. Література: [1, с. 365-385]; [6, с. 392-400]. 1. Задачі, що приводять до поняття визначеного інтеграла. 2. Означення визначеного інтеграла та його властивості. 3. Теорема Ньютона-Лейбніца.
1. До поняття визначеного інтеграла приводять такі задачі:
1) про площу криволінійної трапеції; 2) про об’єм просторового тіла; 3) про роботу змінної сили; 4) про пройдений шлях та інші.
Розглянемо одну з цих задач: про площу криволінійної трапеції. Нехай на відрізку [а; b] задано функцію Криволінійною трапецією називається фігура, обмежена графіком даної функції у=f (x) (зверху), віссю абсцис (у=0) та відрізками прямих х=а, х=b (по боках).
A D
x0 xn
Позначимо довжини частинних відрізків через
Площа і – го прямокутника Знайдемо суму площ всіх прямокутників, одержимо площу ступінчатої фігури: Площа ступінчатої фігури наближено дорівнює площі криволінійної трапеції S ABCD Спрямуємо число частинних відрізків відрізка [а; b] до нескінченності
нескінченно малих доданків) Вираз
а і b – відповідно нижня і верхня межа інтегрування;
[а; b] – проміжок інтегрування. Теорема 1 (достатня умова інтегрованості) Якщо функція
Теорема 2 Якщо функція
2. Властивості визначеного інтеграла. 1) Геометричний зміст – це площа відповідної криволінійної трапеції. 2) 3) 4) 5) 6)
Приклад: 1) 2)
Формула Ньютона-Лейбніца Теорема: Якщо
Приклад: у
криволінійної трапеції, обмеженої зверху параболою у=х2 на відрізку [-1; 3]
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|