МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Контактний шар (S11)Практично всі психологи відзначають, що на будь-який колективний процес впливає атмосфера, що виникає в групі учасників. Існують експерименти, результати яких незаперечно говорять, що часто дружня атмосфера в колективі більше впливає на результат, чим індивідуальні здібності окремих членів групи. Для кооперації характерна атмосфера співробітництва, взаємодопомоги, зацікавленості в успіхах один одного, тобто рівень морального спілкування, а для відносин конкурентного типу – атмосфера індивідуалізму і міжособистісного суперництва (більш низький рівень спілкування).
В даний час прогнозувати сумісність у спілкуванні з 100%-югарантією неможливо. Однак можна виділити ряд факторів і рис особистості, характера й інших особливостей учасників спілкування, безсумнівно, роблючих вплив на ефективність процедури
Розробка проблематики контактного шару дозволила виявити наступні параметри партнерів, що впливають на результати процедури добування знань: S11 = (s11_і) = (стать, вік, особистість, темперамент, мотивація й ін.), частина з яких згодом ввійшли у формування моделі користувача.
Значення параметрів стать (s11_1) і віку (s11_2) хоча і впливають на ефективність контакту, але не є критичними. Під особистістю (s11_3) звичайно розуміється стійка система психологічних рис, що характеризує індивідуальність людини. Рекомендовані компоненти s11_3 = (доброзичливість, аналітичність, гарна пам'ять, увага, спостережливість, вразливість, велика зібраність, наполегливість, товариськість, спритність).
s11_4= (холерик, сангвінік, меланхолік, флегматик). Відомо, що флегматики і меланхоліки повільніше засвоюють інформацію. І для забезпечення психологічного контакту з ними не слід задавати бесіді занадто швидкий темп, квапити їх з відповіддю. Зате вони набагато краще засвоюють нове, на відміну від холериків, для яких властиво поверхневе засвоювання інформації. Останніх потрібно спеціально наводити на міркування і рефлексію. У меланхоліків часто занижена самооцінка, вони соромливі й у бесіді їх треба подбадьорювати. Таким чином, найбільш успішними в рамках шару S11 є сангвініки і холерики.
На ефективність колективного рішення задач впливає також і мотивація (s11_5), тобто прагнення до успіху. Інженер по знаннях у залежності від умов розробки повинний вишукувати різноманітні стимули для експертів (включаючи, зрозуміло, і матеріальні). Експерт передає аналітику один із самих дорогих у світі продуктів – знання. І якщо одні люди поділяються досвідом добровільно і з задоволенням, те інші дуже неохоче відкривають свої професійні таємниці. Іноді корисно виявляється збудити в експерті дух суперництва, конкуренції (не порушуючи, природно, обстановки кооперативності в колективі).
Читайте також:
|
||||||||
|