Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контактний шар (S11)

Практично всі психологи відзначають, що на будь-який колективний процес впливає атмосфера, що виникає в групі учасників. Існують експерименти, результати яких незаперечно говорять, що часто дружня атмосфера в колективі більше впливає на результат, чим індивідуальні здібності окремих членів групи. Для кооперації характерна атмосфера співробітництва, взаємодопомоги, зацікавленості в успіхах один одного, тобто рівень морального спілкування, а для відносин конкурентного типу – атмосфера індивідуалізму і міжособистісного суперництва (більш низький рівень спілкування).

 

В даний час прогнозувати сумісність у спілкуванні з 100%-югарантією неможливо. Однак можна виділити ряд факторів і рис особистості, характера й інших особливостей учасників спілкування, безсумнівно, роблючих вплив на ефективність процедури

 

Розробка проблематики контактного шару дозволила виявити наступні параметри партнерів, що впливають на результати процедури добування знань:

S11 = (s11_і) = (стать, вік, особистість, темперамент, мотивація й ін.), частина з яких згодом ввійшли у формування моделі користувача.

 

Значення параметрів стать (s11_1) і віку (s11_2) хоча і впливають на ефективність контакту, але не є критичними.

Під особистістю (s11_3) звичайно розуміється стійка система психологічних рис, що характеризує індивідуальність людини. Рекомендовані компоненти s11_3 = (доброзичливість, аналітичність, гарна пам'ять, увага, спостережливість, вразливість, велика зібраність, наполегливість, товариськість, спритність).

 

s11_4= (холерик, сангвінік, меланхолік, флегматик).

Відомо, що флегматики і меланхоліки повільніше засвоюють інформацію. І для забезпечення психологічного контакту з ними не слід задавати бесіді занадто швидкий темп, квапити їх з відповіддю. Зате вони набагато краще засвоюють нове, на відміну від холериків, для яких властиво поверхневе засвоювання інформації. Останніх потрібно спеціально наводити на міркування і рефлексію. У меланхоліків часто занижена самооцінка, вони соромливі й у бесіді їх треба подбадьорювати. Таким чином, найбільш успішними в рамках шару S11 є сангвініки і холерики.

 

На ефективність колективного рішення задач впливає також і мотивація (s11_5), тобто прагнення до успіху. Інженер по знаннях у залежності від умов розробки повинний вишукувати різноманітні стимули для експертів (включаючи, зрозуміло, і матеріальні). Експерт передає аналітику один із самих дорогих у світі продуктів – знання. І якщо одні люди поділяються досвідом добровільно і з задоволенням, те інші дуже неохоче відкривають свої професійні таємниці. Іноді корисно виявляється збудити в експерті дух суперництва, конкуренції (не порушуючи, природно, обстановки кооперативності в колективі).

 


Читайте також:

  1. Контактний
  2. Монтаж вставки в контактний дріт




Переглядів: 537

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Про мову опису поля знань | Процедурний шар (S12)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.063 сек.