Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пропозиція грошей

Пропозиція грошей— друга сила, яка у взаємодії з попитом визначає кон'юнктуру грошового ринку. Як і попит на гроші, пропозиція їх є явищем залишку. Суть пропозиції грошей полягаєв тому, що економічні суб'єкти у будь-який момент мають в своєму розпорядженні певний запас грошей, які вони можуть за сприятливих умов направити в оборот.

На рівні окремого економічного суб'єкта пропозиція грошей взаємодіє з попитом на гроші як його альтернатива. Якщо фактичний запас грошей окремого індивіда перевищує його попит на гроші, то цей індивід пропонуватиме частину свого запасу грошей на ринок до продажу. І, навпаки, при перевищенні попиту над наявним запасом індивід купуватиме їх на ринку або іншими способами задовольняти попит. Тому на цьому рівні пропозиція і попит постійно чергують — при зростанні рівня відсотка економічний суб'єкт виступатиме на ринку з пропозицією грошей, а при зниженні — з попитом на гроші.

На макроекономічному рівні пропозиція грошей формується по-іншому. Вважається, що всі економічні суб'єкти одночасно не можуть запропонувати на ринку грошей більше, чим є у них запасу грошей. Тобто фактична маса грошей в обороті є природною межею пропозиції грошей. Ніякі стимулюючі чинники, наприклад зростання відсотка, не можуть збільшити пропозицію грошей вище за цю межу. Якщо ж виникає потреба збільшити пропозицію вище цієї межі, яка можлива при зростанні сукупного попиту на гроші, то це можна зробити тільки додатковою емісією грошей в оборот. Будь-яка емісія грошей розглядається як зростання пропозиції грошей на грошовому ринку, а вилучення грошей з обороту — як скорочення пропозиції грошей.

Зміна пропозиції грошей може бути викликана дією чинників, які впливають на обсяг грошової бази.

Оскільки грошова база знаходиться під повним контролем центрального банку, то обсяг її може змінюватися унаслідок певних операцій цього банку — операцій на відкритому ринку, рефінансування комерційних банків, валютної інтервенції. Всі вони здійснюються за його рішеннями, тому і зміна пропозиції грошей в розмірах, адекватних зміні грошової бази, виступає у функції центрального банку.

Чинниками,які впливають на зміну пропозиції грошей, є:

— норми обов'язкових резервів;

— облікової ставки;

— типової ринкової процентної ставки;

— процентної ставки по депозитах до запитання;

— обсяг багатства економічних суб'єктів;

— тенізація підприємницької діяльності;

— стан довіри до банків, банківської паніки.

Тема 5: «ГРОШОВІ СИСТЕМИ»


Читайте також:

  1. IV. ТИМЧАСОВА ВАРТІСТЬ ГРОШЕЙ
  2. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей
  3. Вартість грошей
  4. Вартість грошей
  5. ВАРТІСТЬ ГРОШЕЙ В ЧАСІ І ЇЇ ВИКОРИСТАННЯ
  6. Вартість грошей Число обертів грошової одиниці
  7. Вартість грошей.
  8. Види грошей
  9. Види грошей
  10. Види грошей та їх походження
  11. Види грошей.
  12. Види грошей.




Переглядів: 568

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Попит на гроші. Пропозиція грошей. | Види грошових систем і їх еволюція

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.