Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація обліку вибуття необоротних активів

У процесі господарської діяльності відбувається поступове вибуття необоротних активів з таких причин:

а) непридатності для подальшого використання;

б) виявлення в результаті інвентаризації як недостачі;

в) моральної застарілості;

г) фізичного зношення;

д) пошкодження внаслідок аварії чи стихійного лиха;

е) необхідності знесення у зв’язку з будівництвом нових об’єктів чи зруйнування внаслідок атмосферного впливу й тривалого використання.

Серед напрямків вибуття виокремлюють:

· продаж;

· безоплатну передачу;

· списання через ліквідацію.

Організація обліку вибуття необоротних активів передбачає:

· визначення нормативної бази;

· встановлення порядку списання необоротних активів;

· вибір носіїв інформації для відбиття операцій з вибуття;

· розробку облікових номенклатур за зазначеним напрямом;

· встановлення графіка руху носіїв інформації відповідно до таких документів:

Списання необоротних активів за наказом керівника установи здійснює комісія, що працює упродовж року.

До складу комісії рекомендовано включати:

· керівника установи або його заступника;

· головного бухгалтера або його заступника;

· керівника групи обліку матеріальних цінностей чи необоротних активів;

· матеріально відповідальну особу;

· інших посадових осіб.

Порядок списання загалом становить послідовність таких дій:

1) проведення огляду;

2) визначення можливості та необхідності подальшого використання (умови відновлення, реконструкції, модернізації тощо);

3) з’ясування причин списання об’єкта;

4) встановлення осіб, з вини яких трапився передчасний вихід із ладу матеріальних цінностей (щодо пошкоджених та фізично зношених об’єктів), а також можливості використання окремих вузлів, деталей, матеріалів об’єктів до їх ліквідації;

5) оформлення актів на списання;

6) здійснення контролю за вилученням зі списаних об’єктів вузлів, деталей та матеріалів із кольорових та дорогоцінних металів, визначення їх кількості, маси;

7) здійснення контролю за здачею зазначених частин списаного об’єкта.

Щодо об’єктів, які заплановано до продажу, дії комісії дещо інші:

1) огляд об’єкта необоротних активів і визначення доцільності його подальшого використання;

2) визначення вартості об’єкта, призначеного для реалізації;

3) оформлення акта про списання (чи інших документів) до продажу;

4) організація підготовчих робіт до проведення продажу.

Визначення вартості об’єктів до продажу відповідно до Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ здійснюється залежно від категорії необоротних активів. Зокрема, для будівель, споруд, транспортних засобів та повністю зношених за даними бухгалтерського обліку матеріальних цінностей, які відносяться до необоротних активів, вартість визначається експертним оцінюванням. Експертне оцінювання здійснює експерт за угодою з установою. Інші необоротні активи реалізуються за справедливою вартістю, за якою матеріальні цінності можуть бути продані в результаті операції між добре обізнаними, незалежними й такими, що мають намір здійснити цю операцію, сторонами. У цьому разі оцінювання здійснює комісія зі списання на основі даних про первісну вартість, фізичний та моральний знос.

Зауважимо, що продаж об’єктів, які в нормативному полі бухгалтерського обліку бюджетних установ класифікуються як основні засоби, має здійснюватись через аукціони, біржі чи за конкурсом. Організаційні роботи до проведення зазначених заходів передбачають:

· отримання установою дозволу відповідного органу виконавчої влади, що уповноважений здійснювати функції управління державним майном, чи розпорядника коштів;

· визначення початкової ціни продажу майна;

· підготовка інформації про майно та умови його продажу;

· проведення маркетингових досліджень щодо визначення потенційних покупців;

· укладання договору з організатором конкурсу, аукціону.

Усі підготовчі роботи має виконувати комісія зі списання матеріальних цінностей.


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  5. Автоматизовані форми та системи обліку.
  6. Адміністративний арешт активів та його наслідки
  7. Адміністративно-територіальна організація
  8. Амортизація інших необоротних матеріальних активів
  9. Амортизація нематеріальних активів
  10. Амортизація нематеріальних активів
  11. Аналіз активів банку
  12. Аналіз грошових активів підприємства




Переглядів: 413

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація обліку зносу та ремонту необоротних активів | Списання необоротних активів залежно выд джерела ъъ асигнування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.