Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фесенко Л.Д., Соскова І.О.

Навчально-методичний посібник

Тексти лекцій

Л.Д.Фесенко, І.О.Соскова

Міністерство освіти і науки України

Навчально-методичний посібник

Тексти лекцій

Частина 1

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ

Л.Д.Фесенко, І.О.Соскова

ПЕДАГОГІЧНА АКАДЕМІЯ

І НАУКИ УКРАЇНИ

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ

Заповітом є особисте розпорядження фізичної особи на випадок своєї смерті.

Заповіт. Особливості спадкування за заповітом

Право на заповіт має особа з повною цивільною дієздатністю, воно здійснюється особисто (не через представника).

Особа може призначити своїми спадкоємцями одну або декілька фізичних чи юридичних осіб, незалежно від наявності в неї з цими особами родинних відносин. Спадкодавець може позбавити спадщини будь-кого зі своїх родичів, крім тих, хто має обов’язкову частку в його спадщині. Уразі смерті позбавленою спадкування особи, її діти (онуки) спадщини не втрачають.

Заповіт може бути складений як до усієї спадщини, так і до її частини.

Заповідач має право зробити у заповіті заповідальний відказ (легат) – право користування житловим приміщенням, іншим рухомим чи нерухомим майном.

Заповідач може зобов’язати спадкоємця до вчинення певних дій немайнового характеру чи спрямованих на досягнення суспільно корисної мети, встановити умови спадкування.

Неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти, непрацездатні удова чи непрацездатні батьки спадкодавця спадкують незалежно від змісту заповіту обов’язкову частку (законну долю) – ½ частки, яку б вони отримали при спадкуванні за законом.

Подружжя має право скласти спільний заповіт щодо свого сумісного майна. При смерті одного з подружжя його частка переходить другому, а після смерті другого – спадкоємцю за заповітом.

Заповіт складається у письмовій формі, з зазначенням місцю та часу складення, засвідчується нотаріусом чи посадовою особою. Нотаріус може засвідчити як відкритий, так і закритий, секретний заповіт. Особа, що посвідчила заповіт зобов’язана зберігати його зміст у таємниці до відкриття спадщини.

При наявності певних умов заповіт, або його частина може бути оголошена недійсною.

УКРАЇНСЬКА ІНЖЕНЕРНО-

 

 

 

 

 

 


 

Харків

 

Українська інженерно-педагогічна академія

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ

частина 1

 

 

 

 

  Затверджено Науково-методичною Радою Української інженерно-педагогічної академії Протокол № 7 від 27.04.10 р.

 

 
 
Харків 2011


УДК 621.3.01(075.8)

 

Теоретичні основи електротехніки, частина 1. Тексти лекцій. Навчально-методичний посібник. - Харків: УІПА, 2011. – 175 с., іл. 201.

 

 

Тексти лекцій включають матеріал за темами: загальні положення теорії електричних кіл, методи розрахунку лінійних електричних кіл постійного струму, гармонічний режим у лінійних електричних колах, резонанс в електричних колах, кола із взаємною індуктивністю, трифазні кола, чотириполюсники, фільтри.

 

Тексти лекцій призначені для організації самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів інженерних і інженерно-педагогічних спеціальностей електротехнічного профілю.

 

 

 

Відповідальний за випуск Мосієнко Г.М.

Рецензент В.С. Сулима, доц., канд. фіз. - мат. наук

(Українська інженерно-педагогічна академія)

 

  ©Л.Д.Фесенко 2011, І.О.Соскова, 2011
  ©Українська інженерно - педагогічна академія, 2011

 


Зміст

 

ВСТУПна лекція . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Розділ 1. Загальні положення теорії електричних кіл . . . .
Лекція 1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.1. Основні поняття, визначення та позначення теорії електричних кіл. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
1.2. Елементи електричних кіл. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Лекція 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.3. Топологічні поняття в електричних колах . . . . . . . . . . . . . . . .
1.4. Класифікація електричних кіл. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.5. Основні закони теорії електричних кіл. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Розділ 2. Методи розрахунку лінійних електричних кіл постійного струму. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
Лекція 3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.1. Метод еквівалентних перетворень. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.2. Метод рівнянь Кірхгофа. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Лекція 4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.3. Метод контурних струмів. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.4. Метод вузлових напруг. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Лекція 5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.5. Принцип взаємності. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.6. Принцип накладання (суперпозиції). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7. Двополюсники. Теореми про активний двополюсник. . . . . . .
Розділ 3. Гармонічний режим у лінійних електричних колах. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
Лекція 6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.1. гармонічне коливання та його параметри. . . . . . . . . . . . . . . . .
3.2. Діюче, середнє та середнє за модулем значення струмів і напруг. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
3.3. Метод комплексних амплітуд. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.3.1. Загальні положення. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.3.2. Комплексне перетворення. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.3.3. Комплексна схема заміщення. Закон Ома в комплексній формі. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
3.3.4. Закони Кірхгофа в комплексній формі. . . . . . . . . . . . . . . .
3.3.5. Застосування методу комплексних амплітуд до розрахунку електричних кіл гармонічного струму. . . . . . . . . . .  
Лекція 7. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.4. Потужність у колах гармонічного струму. . . . . . . . . . . . . . . .
3.5. баланс потужностей у колі гармонічного струму. Фізичний сенс реактивної потужності. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
Розділ 4. РЕЗОНАНСНІ ЯВИЩА В електричних колах. . . . . . . .
Лекція 8. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4.1. Резонанс у послідовному контурі (резонанс напруг). . . . . . . .
4.2. Частотні та резонансні характеристики послідовного контуру. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
4.3. Комплексна провідність кола. Еквівалентні перетворення послідовного та паралельного з’єднання елементів. Трикутник провідностей. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    
Лекція 9. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4.4. Резонанс в паралельному контурі (резонанс струмів) . . . . . . .
4.5. Частотні та резонансні характеристики паралельного контуру. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
4.6. Умова передачі максимальної потужності від джерела до навантаження. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
Розділ 5. Гармонічний режим у колах із взаємною індуктивністю. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
Лекція 10. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5.1.Взаємна індуктивність. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5.2. Узгоджене та неузгоджене включення індуктивних елементів. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
5.3. Експериментальне визначення взаємної індуктивності та полярності котушок. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
5.4. Індуктивність розсіяння котушок. Коефіцієнт зв’язку. . . . . . .
5.5. Розрахунок кіл із взаємною індуктивністю при гармонічному режимі. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
5.6. Послідовне та паралельне з’єднання індуктивно зв’язаних котушок. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
Лекція 11. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5.7. Трансформатор, що працює у лінійному режимі (без насичення). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
5.8. Рівняння і векторна діаграма трансформатору. . . . . . . . . . . . .
5.9. Ідеальний трансформатор. Коефіцієнт трансформації. . . . . . .
5.10. Схема заміщення трансформатору. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Розділ 6. Трифазні електричні кола. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Лекція 12. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Вступ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6.1. основні поняття й визначення. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6.2. Трифазна система, з'єднана за схемою зірка-зірка. . . . . . . . .
6.3. Розрахунок трифазного кола, з'єднаного за схемою «зірка-зірка» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
Лекція 13. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6.4. Трифазне коло, з'єднане за схемою трикутник -трикутник. . .
6.5. Аварійні режими трифазного кола, навантаження якого з'єднане зіркою. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
6.5.1. Коротке замикання однієї з фаз симетричного навантаження. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
6.5.2. Обрив однієї з фаз симетричного трифазного навантаження. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
6.5. 3. Обрив нейтрального проводу у випадку несиметричного трифазного навантаження. . . . . . . . . . . . . . . . .  
Лекція 14. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6.6. Симетричні системи ЕРС, напруг, струмів. . . . . . . . . . . . . . . .
6.7. Розкладання несиметричної системи ЕРС, напруг або струмів на симетричні складові. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
6.8. Потужність у трифазних колах. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6.9. Обертове магнітне поле. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
РОЗДІЛ 7. Теорія пасивних лінійних прохідних чотириполюсників. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
Лекція 15. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.1. Загальні поняття та визначення. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.2. Форми запису рівнянь чотириполюсника. Матриці чотириполюсника. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
7.2.1. Форма чотириполюсника. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.2.2. Форма чотириполюсника. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.2.3. Форма чотириполюсника. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.2.4. Форма () чотириполюсника. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.2.5. Форма чотириполюсника. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.2.6. Форма () чотириполюсника. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.3. З’єднання чотириполюсників.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.3.1. Каскадне з’єднання чотириполюсників.. . . . . . . . . . . . . . .
7.3.2. Паралельне з’єднання чотириполюсників. . . . . . . . . . . . .
7.3.3. Послідовне з’єднання чотириполюсників. . . . . . . . . . . . . .
Лекція 16. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.4. Симетричний чотириполюсник. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7.5. Методи обчислення матриць чотириполюсників. . . . . . . . . . .
7.5.1. Визначення коефіцієнтів чотириполюсника за матрицею власних та взаємних опорів методу контурних струмів. . . . . . .  
7.5.2. Метод порівняння (розрахунок елементів матриць за рівняннями законів Кірхгофа). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
7.5.3. Подання складного чотириполюсника з’єднанням простих. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
7.5.4. Визначення коефіцієнтів чотириполюсника за дослідами неробочого ходу та короткого замикання. . . . . . . . . .  
7.5.5. Розрахунок коефіцієнтів матриці за опорами неробочого ходу та короткого замикання. . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
7.6. Схеми заміщення пасивних чотириполюсників. . . . . . . . . . . .
7.7. Вхідний опір чотириполюсника. Характеристичні опори. Повторний опір. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
7.8. Коефіцієнт поширення (міра передачі) чотириполюсника. Логарифмічні одиниці згасання.. . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
7.9. Запис рівнянь чотириполюсника через вторинні параметри. .
  РОЗДІЛ 8. Основи теорії пасивних електричних фільтрів. .  
Лекція 17. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8.1. Основні визначення і класифікації електричних фільтрів. . . .
8.2. Умова пропускання реактивного фільтра (основна нерівність) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
8.3. Характеристичний опір фільтра. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8.4. Фільтри типу К. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Лекція 18. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8.5. Фільтр нижніх частот типу К. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8.6. Фільтри типу m. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8.7. Інші типи фільтрів. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8.7.1. Індуктивно - зв’язані контури. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8.7.2. Мостові фільтри. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8.7.3. П'єзоелектричні фільтри. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8.7.4.Безіндуктивні RC-фільтри. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8.7.5. Активні RC-фільтри (АRC- фільтри). . . . . . . . . . . . . . . . . .

 





Переглядів: 708

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості спадкування за законом | Електричних кіл.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.3 сек.