МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
T 3. -ntS 2. -tis O 1. -mus Зразок відмінювання дієслів I-IV дієвідмін у futūrum II (secundum) indicatīvi actīvi:
Допоміжне дієслово sum, fui, esse (бути) у futūrum II (secundum) indicatīvi actīvi: Singulāris Plurālis 1.fu-ĕr-o1.fu-erĭ-mus 2.fu-ĕri-s2.fu-erĭ-tis 3.fu-ĕri-t3.fu-ĕri-nt 2. Часи системи перфекта дійсного способу пасивного стану 1. Минулий час доконаного виду дійсного способу пасивного стану (Perfectum indicatīvi passīvi). Форма цього часу складається з двох частин: дієприкметника минулого часу доконаного виду пасивного стану (participium perfecti passīvi)основного дієслова і допоміжного дієсловаsum, fui, esse “бути” в теперішньому часі дійсного способу. Зразок відмінювання дієслів I-IV дієвідмін у perfectum indicatīvi passīvi:
2. Давноминулий час дійсного способу пасивного стану (Рlusquamperfectum indicatīvi passīvi)утворюється: Participium perfecti passīvi основного дієслова + дієслово “бути” esseу perfectum indicatīvi actīvi. Зразок відмінювання дієслів I-IV дієвідмін у plusquamperfectum indicatīvi passīvi:
3. Майбутній час доконаного виду дійсного способу пасивного стану (Futūrum II (secundum) indicatīvi passīvi) утворюється: Participium perfecti passīvi основного дієслова + дієслово “бути” esseв майбутньому першому часі дійсного способу (Futūrum I (primum) indicatīvi actīvi). Зразок відмінювання дієслів I-IV дієвідмін у futūrum II (secundum) indicatīvi passīvi:
Українською мовою ці форми буквально перекладаються: був (була, було, були), буде (будуть) похвалений (а, е), похвалені; навчений (а, е), навчені; прочитаний (а, е), прочитані; вислуханий (а, е), вислухані). 1) Перфект виражає дію, що закінчилась у минулому, незалежно від її тривалості (perfectum historĭcum). 2) Перфект означає те, що дія відбулась і результат її триває в теперішньому часі (perfectum praesens). 3) Плюсквамперфект вказує на дію, яка відбулася раніше від іншої минулої дії. 4) Футурум ІІ виражає дію, яка відбудеться у майбутньому раніше, ніж дія, виражена майбутнім першим (Ut sementem fecĕris (fut.II), ita metes (fut. I) – Що посієш, те й пожнеш). КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ
1. Коли зародилася латинська мова, до якої сім’ї і групи мов вона належить? 2. Які періоди виділяють у розвитку латинської мови? 3. Яким є значення латинської мови для розвитку європейських мов, формування міжнародної термінології? 4. Скільки голосних у латинській мові? Коли буква “і” позначає приголосний звук “j”? 5. Які є дифтонги і диграфи, як вони вимовляються? 6. Вимова яких приголосних у латинській мові залежна від позиції у слові, як саме вони вимовляються? 7. Як вимовляються буквосполучення з h, ngu, qu, su, ti? 8. Сформулюйте правило наголосу. 9. Назвіть правила короткості і довготи голосних. 10. Які частини мови є в латинській мові? 11. Назвіть граматичні категорії дієслова. 12. Які є основні форми дієслова? 13. За якою ознакою дієслова поділяються на дієвідміни? 14. Як утворюється рraesens indicatīvi actīvi? 15. Що таке тематичні голосні і для чого вони використовуються? 16. Як відмінюється дієслово “бути” в теперішньому часі? 17. Як утворюється наказовий спосіб? 18. Назвіть граматичні категорії іменника та прикметника. 19. Які є словникові форми іменника та прикметника? 20. Які іменні частини мови належать до першої відміни? 21. Як відмінюються іменники І відміни? 22. З якими відмінками вживаються прийменники? 23. Синтаксис простого поширеного речення. 24. Які іменні частини мови належать до другої відміни? 25. Як визначається належність іменника до тієї чи іншої відміни? 26. Як відмінюються іменники ІІ відміни? 27. За яким принципом іменники ІІІ відміни діляться на групи? 28. Які іменники належать до приголосної групи? Як вони відмінюються? 29. Які прикметники та іменники належать до голосної групи? Як вони відмінюються? 30. Які іменники належать до мішаної групи? Як вони відмінюються? 31. Які іменники ІІІ відміни мають особливу парадигму відмінювання? 32. Які часи складають систему інфекта? 33. Як утворюються часи системи інфекта активного стану? 34. Як утворюється пасивний стан часів системи інфекта? 35. Як перекладаються пасивні конструкції? Синтаксис відмінків у пасивних конструкціях? 36. Назвіть вказівні займенники. Як вони відмінюються? Яке значення мають? 37. Назвіть відносні і питальні займенники. 38. Як відмінюється зворотний займенник? 39. Які іменники належать до четвертої відміни, які особливості їх відмінювання? 40. Назвіть латинізми в українській мові, похідні від іменників IV відміни. 41. Які іменники належать до п’ятої відміни, які особливості їх відмінювання? 42. Назвіть особові займенники. Як вони відмінюються? 43. Як утворюються неозначені займенники? 44. Які заперечні займенники ви можете назвати? Особливості їх відмінювання? 45. Які два види прислівників є у латинській мові? 46. Від яких частин мови утворюються похідні прислівники? 47. Як утворюються вищий і найвищий ступені порівняння прикметників? 48. Особливості утворення найвищого ступеня порівняння прикметників? 49. Назвіть особливості утворення неправильних ступенів порівняння. 50. Які відмінки вживаються при ступенях порівняння прикметників? 51. Як відмінюються прикметники вищого та найвищого ступенів порівняння? 52. Які особливості утворення ступенів порівняння прислівників? 53. Як утворюються participium praesentis actīvi та participium perfecti passīvi? 54. Які розряди числівників є у латинській мові? 55. Як утворюються кількісні і порядкові числівники? 56. Які числівники у латинській мові відмінюються? 57. Узгодження числівників з іменниками? 58. Як утворюються та на які питання відповідають розділові та прислівникові числівники? 59. Які функції виконував у латинській мові кожен із розрядів числівників? 60. Які відмінки вживаються при числівниках? 61. Від чого походять латинські назви місяців і днів, як вони трансформувалися у європейських мовах, зокрема в англійській? 62. Які часи складають систему перфекта? 63. Як утворюються часи системи перфекта активного стану? 64. Як утворюється пасивний стан часів системи перфекта? 65. Яку дію виражає кожен із часів системи перфекта? ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ТА РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|