Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Критерії невідкладності застосування збройної сили з метою захисту з прав людини.

Міжнародно-правові критерії правомірності гуманітарних силових операцій і роль Ради Безпеки ООН у здійсненні цих операцій

Основні принципи міжнародного права, так само, як і досвід, котрий було нагромаджено державами й ООН у боротьбі з гуманітарними кризами останнього часу, дозволило спеціалістам розробити систему міжнародно-правових критеріїв, що можуть бути враховані при прийнятті тих резолюцій Ради Безпеки ООН, де йдеться про можливість здійснення гуманітарних силових операцій.

1. Критерії правомірності гуманітарних силових операцій ООН.

Критерій об'єктивності оцінки Радою Безпеки ООН масштабів та серйозності тих порушень прав людини в певній державі, що виникли в наслідок гуманітарної кризи.

Для того, щоб з'ясувати характер порушень прав людини, як це було зроблено під час кризи на Гаїті, попередньо направити на місце порушень спеціальну місію спостерігачів ООН, котра могла б детально й об'єктивно задокументувати факти здійснення злочинів проти прав людини та подати доповідь Ради Безпеки ООН, в якій містилися б докази існування й оцінка масштабів гуманітарної кризи, а також пропозиції щодо її ліквідації.

Від терміновості вжиття заходів безпосередньо залежить зменшення числа жертв гуманітарної кризи. Для цього ООН має створити надійний і гнучкий механізм швидкого реагування на виникнення гуманітарної кризи, а не вести тривалі переговори з окремими країнами щодо надання військових контингентів для бойових операцій ООН, як це було під час кризи в Руанді, що набула форми геноциду.

3.Критерій прийняття до уваги здатність і бажання органів місцевої державної влади країни самостійно поратися з порушенням прав людини, які відбуваються на її території.

4. Під час ухвалення революції про здійснення гуманітарних силових операцій ООН Рада Безпеки повинна також керуватися принципом повного пового вичерпання мирних засобів розв'язання конфлікту, адже гуманітарні силові операції – це радикальний засіб боротьби міжнародного співтовариства з гуманітарними кризами.

5. Критерій встановлення балансу між застосуванням збройної сили і принципом самовизначення під час прийняття рішення про проведення гуманітарних силових операцій.

Необхідно, щоб, з одного боку, застосування збройної сили було мінімальним з точки зору впливу на місцеві структури влади, а з іншого – щоб була забезпечена нейтральність і неупередженість ООН по відношенню до ворогуючих політичних або військових угруповань всередині країни, де відбувається громадянська війна.

Рада Безпеки ООН, приймаючи резолюції про гуманітарні силові операції ООН, має приділяти значну увагу ставленню населення тієї країни, куди передбачається направити контингент, до складу цього контингенту.

Необхідно, щоб склад контингенту викликав довіру місцевого населення до щирості намірів, щоб не було недовіри до етнічного складу сил ООН, щоб військово службовці були представниками незацікавлених, нейтральних країн.

Необхідно, щоб Рада Безпеки ООН на основі п.3 ст.24 Статуту ООН під час проведення гуманітарних силових операцій надавала Генеральній Асамблеї спеціальні доповіді про хід цих операцій.

6. Критерій пропорційності гуманітарної силової операції загрозі основним правам людини, що виникла в наслідок гуманітарної кризи, а також спрямованості на досягнення суто гуманітарних завдань.

Здійснення гуманітарної силової операції ООН повинно стани гарантією не повторення гуманітарної кризи в майбутньому та гарантією притягнення до справедливого суду й покарання всіх осіб, які винні у виникненні гуманітарної кризи, у відповідності до загального принципу права щодо неминучості та невідворотності відповідальності за здійснення міжнародного правопорушення.

Зміст резолюцій Ради Безпеки ООН повинен мати чіткі та недвозначні формулювання положень. Це забезпечить ефективність операцій. До того ж, доцільним є умови проведення конкретної силової операції, які містилися не у декількох, а у одній резолюції.

Послідовне дотримання вказаних критеріїв могло б істотно підвищити, як ефективність самих гуманітарних силових операцій ООН, так і ступінь довіри до них всього світового співтовариства.

 

 


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. III. Аудіювання тексту з метою розуміння
  3. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  4. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  7. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  8. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  9. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  10. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  11. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  12. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.




Переглядів: 812

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гуманітарна інтеграція у сучасних міжнародних відносинах: поняття, види, правомірність. | Женевські конвенції 1949 р. .

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.