Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Складові частини інтелектуального капіталу корпорації

Інтелектуальний капітал корпорації розділяють на чотири складові частини [7]:

• ринкові активи;

• інтелектуальна власність як актив;

• людські активи;

• інфраструктурні активи.

Ринкові активи потенціал, забезпечуваний нематеріальни­ми активами, пов'язаними з ринковими операціями. Це різні ма­рочні назви товару, покупців з їх прихильністю цим марочним на­звам, повторюваність угод, портфель замовлень, канали розподі­лу, різні контракти й угоди та ін.

Інтелектуальна власністьвключає ноу-хау, торгові секрети, патенти й авторські права, торговельні марки товарів і послуг.

Людські активи- сукупність колективних знань співробітників підприємства, їх творчих здібностей, уміння вирішувати пробле­ми, лідерських якостей, підприємницьких управлінських навичок Сюди ж включаються психометричні дані і відомості про поведінку окремих співробітників у різних ситуаціях, наприклад, при ко­мандній організації робіт або в стресових ситуаціях.

При цьому людина розглядається як самодостатня система, що змінюється і здатна з часом освоювати різноманітні види робіт.

Важливо розпізнати якими є навички, знання й уміння окремого працівника, щоб вірно співвіднести з ними роль, яка йому відво­диться в компанії. Втрата працівника - це втрата корпоративної пам'яті.

Найкраща ситуація для компанії - одержання максимальної вигоди з роботи співробітника. Останній при цьому заслуговує ком­пенсації у вигляді заробітної плати, морального заохочення, надан­ня можливості професійного або особистого зростання.

Якщо люди є капіталом, то вміння ефективно керувати людьми - це теж капітал.

Інфраструктурні активи - це технології, методи і процеси, завдяки яким взагалі можлива робота підприємства, наприклад, корпоративна культура, методи оцінки ризику, методи керування торговельним персоналом, фінансова структура, бази даних по ринку в цілому та окремих покупцях, телекомунікаційні системи (електронна пошта, телеконференції тощо).

Процес керування інтелектуальним капіталом включає сім видів діяльності:

1. Ідентифікація інтелектуального капіталу.

2. Розробка політики у відношенні інтелектуального капіталу.

3. Аудит інтелектуального капіталу.

4. Документальне оформлення інтелектуального капіталу і занесення його в базу знань.

5. Захист інтелектуального капіталу.

6. Збільшення і відновлення інтелектуального капіталу.

7. Поширення.

Працівники третього тисячоліття — це більш кваліфікований персонал. Співробітникам не обов'язково буде приходити до офісу щодня. Вони зможуть працювати на території клієнта або свого будинку залежно від вимог проекту. При цьому вони повинні вияв­ляти велику активність у діяльності компанії. Корпоративна куль­тура буде кардинально відрізнятися від авторитарної, набуватиме більш демократичних рис. У компанії третього тисячоліття акцент переноситься на спільну роботу, заохочення особистої зацікавленості і відповідальності, а також постійне підкреслення виняткової цінності внеску індивідуума в діяльність організації.

Існує безліч аспектів виміру цінності співробітника для ком­панії, це освіта, професійна кваліфікація, спеціальні знання, професійні прихильності і психометричні характеристики, пов'язані з роботою вміння.

Освіта є фундаментом, на якому будуються інші персональні риси.

Професійна кваліфікація характеризує дії, які виконує людина на робочому місці.

Прозорливі роботодавці і працівники вкладають кошти в підви­щення свого професійного рівня і професійного рівня своїх підлеглих.

 

У 1988 р. урядом Великобританії була заснована Національна рада по професійній кваліфікації (НРПК). Головні цілі НРПК — на­дання послідовної класифікації рівнів компетентності і допомога в просуванні та переході від одного рівня до іншого. Ця система пе­редбачає п'ять рівнів компетентності:

• здатність розв'язувати різні робочі задачі, здебільшого стан­дартні і передбачувані;

• здатність вирішувати широке коло різних задач у різному контексті. Деякі з них є складними та нестандартними, такими, що потребують особистої відповідальності або автономії індивідуума. Найчастіше потрібне вміння співробітничати з іншими членами робочої групи;

• здатність вирішувати широке коло різних задач у дуже ши­рокому контексті. Більшість з цих задач є складними і нестандарт­ними, такими, що потребують значної відповідальності й автономії індивіда. Найчастіше потрібне вміння здійснювати контроль або керувати іншими особами.

• здатність вирішувати широке коло складних технічних або професійних задач у самому широкому контексті. Передбачається значна відповідальність і автономія індивіда. Найчастіше необхідне почуття відповідальності за роботу інших осіб і розподіл ресурсів

• здатність до застосування набору фундаментальних прин­ципів і комплексних методик у широкому і часто не передбачуваному контексті. Відмітними ознаками виступають значна автоно­мія індивіда і серйозна відповідальність за роботу інших ( а також за розподіл значного обсягу ресурсів). Передбачається особиста відповідальність за проведення аналізу і виявлення причин певної ситуації, розробку, планування, використання й оцінку.

Система створена не для розробки нових навчальних курсів, а для приведення до загального стандарту вже існуючих, а також як модель для складання програм на майбутнє.

Пов'язані з роботою знання - це категорія знань, що є наслідком розуміння і використання роботи в конкретній сфері. Вони містять у собі три типи знань:

• такі, що маються на увазі знання, якими людина володіє і користується, але їх важко описати усно чи письмово,

• явні - знання, що можуть бути зафіксовані письмово Вони добре структуровані і можуть бути передані письмово.

• сховані - знання, що є «розмитими». Люди, що володіють та­кими знаннями, вважаються експертами. У третьому тисячолітті знання виступають самим головним активом, а співробітники, які володіють великими знаннями, підви­щують цінність компанії.


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. Акціонерні товариства випускають облігації на суму не більше 25 % від розміру статутного капіталу і лише після повної оплати всіх випущених акцій.
  3. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  4. Альтернативні теорії капіталу
  5. Аналіз вартості капіталу
  6. Аналіз використання капіталу.
  7. Аналіз достатності банківського капіталу
  8. Аналіз якості обігового капіталу
  9. Аудит формування і використання власного капіталу та забезпечення зобов'язань.
  10. Бізнес-план підприємства: сутність та складові
  11. Біосфера, її складові, взаємозв’язок між ними.
  12. Будова рухомої частини приладу.




Переглядів: 966

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ситуаційний підхід до організації управління персоналом кіс | Особливості інформаційної системи управління персоналом

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.