МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Стратегія і тактика бесіди з особою що звільняється.Варіант: деструктивна образа. Образа. Розгубленість. Пригніченість. Неконструктивні реакції на стрес, що найчастіше зустрічаються Реакції на повідомлення про звільнення Повідомлення про звільнення – це завжди стресовий фактор, незалежно від того, очікувалося воно людиною чи ні. Реакції на виникаючий стрес різноманітні. Те, як реагує людина, залежить від трьох обставин: · від того, по чому звільнення – фактор стресу "б'є": самооцінка, плани на майбутнє, кар'єра, матеріальні проблеми і так далі; · від того, чи встигли людину підготувати до ситуації, виробити способи компенсації; · від типу психологічного контролю людини: зовнішній – коли людина шукає причини того, що відбувається з нею у зовнішніх обставинах, і внутрішній – коли те, що відбувається інтерпретується як залежне в першу чергу від її дій. Стрес виникає через зниження самооцінки. У думках: "Я гірше інших!", прокручування епізодів роботи, відсутність плану дій (як на найближче майбутнє, так і на перспективу). У почуттях: подавлений настрій, апатія, розгубленість. У поведінці: сповільненість, млявість, відсутність ініціативи в розмові. Звільнення впливає на плани на майбутнє, можливо – породжує матеріальні проблеми. У думках при цьому – "картинки" майбутнього, безвихідність ситуації. Стрес – зниження самооцінки. У думках: "Інших залишають, тому що в них краще відносини з начальством (їм більше повезло)", "Життя несправедливе. Шукаються негативні якості керівника і товаришів по службі. Плани подолання ситуації відсутні. У почуттях: образа, розгубленість, роздратування. У поведінці: спроби з'ясувати причини звільнення, навести аргументи, що показують невірність рішення, у жінок можуть бути емоційні атаки на керівника і товаришів по службі. Відрізняється тим, що бесіда ведеться з позицій "не маєте права". Бувають спроби консолідації тих, що звільняються в боротьбі за свої права, звинувачення компанії в неправильному керівництві. Неконструктивність цих реакцій полягає насамперед у тім, що людина зосереджена на негативних моментах і в неї відсутній план подолання ситуації, план подальших дій.
Дві задачі: · допомога особі що звільняється; · запобігання негативного впливу, особи що звільняється на психологічний клімат і роботу колективу. Для цього необхідно: · допомогти співробітнику зняти емоційну гостроту ситуації, · допомогти йому побачити перспективу подолання ситуації. У бесіді необхідно враховувати наступне: · Ведіть бесіду не від імені компанії, а як особисту бесіду. · Не апелюйте до ситуації "узагалі" або проблем компанії, а наголошуйте на конкретних проблемах – своїх і співробітника. · Не намагайтеся перекласти відповідальність на вище керівництво. · Уникайте фраз типу: "Я вас розумію!" – вони сприймаються як формальність і викликають протест ("Легко тобі говорити, не тебе звільняють!"). · Почніть з короткого формулювання власної проблеми в ситуації розмови ("Не знаю, як почати говорити про твоє звільнення"). · Не слід угадувати почуття і думки співрозмовника, а також пропонувати шляхи їх вирішення. Задача – допомогти співробітнику сформулювати свої проблеми й у словах виразити почуття. Це допомагає співробітнику зняти емоційну гостроту ситуації, перевести проблеми в раціональний план і настроїтися на самостійний пошук подолання, це допомагає йому взяти на себе відповідальність за вихід із ситуації. Далі можна допомогти співробітнику поставити конкретні задачі, вирішення яких є виходом із ситуації для даної людини – тобто шляхом вирішення його проблем. Важливо не нав'язувати свого бачення ситуації, а допомагати йому висловитися. · Після цього можна обговорити, які з задач допоможе вирішити наданий компанією пакет допомоги. Звичайно, якщо навіть Вам далося блискуче провести процес звільнення, треба не забути подумати і про почуття тих, хто залишився в компанії! А почуття ці неоднозначні: "Слава Богу, пронесло! Але хто знає, що буде завтра?" , "Тепер працювати прийдеться більше, а одержувати менше!". Причому врахуйте – ці почуття теж можуть бути джерелом стресу! Як пожартував менеджер однієї з компаній: "Схоже, що прийдеться говорити, щось подібне до - добродії, у нас для вас неприємна звістка: ви – залишаєтеся!"
Читайте також:
|
||||||||
|