Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



БЕСІДИ ПРО ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

МАЛЮВАННЯ НА ТЕМИ

 

У зміст занять з тематичного малювання входить зображення різних сюжетів з навколишнього життя, ілюстрація літературних творів, творчі картини на різноманітні теми, придумані самими дітьми.

Тематичне малювання дає учням можливість набуття вміння передавати свої думки і уявлення засобами образотворчого мистецтва, тобто учить їх користуватися малюнком як графічною мовою, мовою художніх образів.

Малювання на теми розвиває творчі здібності, привчає дітей до самостійності в роботі, дає можливість повніше виразити свої думки і відчуття. У малюнках-композиціях діти безпосередніше відображають свої враження, свій спосіб сприйняття навколишнього світу. Проте і цей вид роботи школяра повинен проходити під безпосереднім спостереженням і керівництвом вчителя. Успіх занять малюванням на теми, як і всіх інших занять, залежить від нього. Якщо вчитель зуміє зацікавити дітей сюжетом, активізувати їх творчу уяву, направити їх роботу в потрібне русло, то і творчий процес протікатиме дуже активно. Вчитель може провести попередню бесіду, використати уривки з літературних творів, показати приклади з творчості видатних художників.

Тут можна рекомендувати наступну літературу: Е. В. Шорохов. Тематичне малювання в школі. М., 1975; Е. В. Шорохов. Методика викладання композиції на уроках образотворчого мистецтва в школі. М., 1977; Б. М. Нікіфоров. Шлях до картини. М., 1971; Художня творчість і дитина. / За ред. Н. А. Ветлугіної. М.,1972; Підвищення ефективності уроків образотворчого мистецтва. / За ред. У. С. Кузіна. М., 1975; Образотворче мистецтво в школі. Зб. мат. і допов. М., 1990.

Зображення сюжетів з навколишньої дійсності бажано будувати так, щоб вони були пов'язані із зарисовками з натури.

В окремих випадках можуть бути організовані екскурсії за місто, на підприємства, будівництва і колгоспні поля.

У старших класах на заняттях тематичним малюванням вчитель повідомляє необхідні відомості про правила зображення людини, зокрема про пропорційні співвідношення між частинами людського тіла, дає схеми руху людської фігури і т.д.

Для збагачення зорових уявлень учнів пропонуються завдання по зарисовках окремих предметів і об'єктів з натури - це підсобний матеріал для композиції.

Тематичне малювання має велике значення і для викладача: воно дає можливість ближче познайомитися з духовним світом вихованців, дізнатися особливості характеру кожного учня, прослідкувати, як розвиваються його здібності образного уявлення і уяви.

 

 

Шкільною програмою по малюванню передбачені також спеціальні години для проведення бесід про образотворче мистецтво. На цих уроках вчитель знайомить школярів із життям і творчістю видатних живописців, скульпторів і архітекторів. Діти дізнаються, як і якими засобами художники добивалися ідейної глибини, емоційної виразності своїх творів.

Систематичне ознайомлення учнів з творами художників є одним із засобів естетичного виховання. У видатних творах художників як у фокусі зібрані типові явища життя; ці твори примушують по-новому дивитися на світ, помічати його красу. Уміння і навики у області сприйняття і оцінки художніх творів підвищують культурний рівень учнів. Знання і навики поступово розвиваються, починаючи з елементарного уміння розглядати картину і розбиратися в її змісті до розуміння художніх засобів вираження, за допомогою яких художник зміг передати свій задум.

Для підготовки до бесід про мистецтво можна рекомендувати: Бесіди про живопис в школі. М., 1966; В. Алексєєва. Образотворче мистецтво і школа. М., 1968; Н. А. Дмітрієва. Коротка історія мистецтва. М., 1969; П. Д. Суздалєв. Радянське мистецтво в період Великої Вітчизняної війни і перші післявоєнні роки. М., 1963; В. Кємєнов. Проти абстракціонізму в суперечках про реалізм. Л., 1969; Мистецтво і військово-патріотичне виховання школярів. / За ред. У. В. Невєрова і Б. М. Сапунова. М., 1975; Популярна художня енциклопедія. М., 1986.

Отже, ми бачимо, що різноманітність занять з образотворчого мистецтва має величезне значення не тільки для набуття знань, умінь і навиків в малюванні, але і для загального розвитку учнів.

Заняття малюванням будуються з дотриманням логічної послідовності у викладі навчального матеріалу, з розрахунком об'єму, часу і глибини змісту теми. Весь курс малювання визначається довкола знань і навиків, які необхідно засвоїти кожному учневі. Об'єм і зміст визначаються навчальним планом і програмою.

Навчальна програма містить в систематизованому вигляді перелік всіх тем завдань і постановок, які складають вміст малювання в середній школі. Весь навчальний матеріал розподіляється по роках навчання на основі врахування вікових особливостей школярів. Визначаючи об'єм знань, умінь і навиків по малюванню, програма дає вчителю вказівки про послідовність вивчення і планування матеріалу. Нові завдання вводяться по мірі оволодіння необхідними для їх свідомого виконання знаннями і навиками.

У навчальній програмі є пояснювальна записка, в якій стисло і чітко роз’яснюються цілі і завдання викладання, указуються підстави для пропонованого змісту занять і дається загальний методичний напрям роботи.

Щоб правильно і з успіхом вирішити всі поставлені програмою цілі і завдання, необхідно, перш за все, добре засвоїти методику роботи з учнями, ті принципи і закони побудови навчального процесу, які дають якнайкращі результати. Тільки за наявності правильного методичного керівництва учнями малювання в школі набуває потрібного освітнього і виховного значення.


Читайте також:

  1. Австрії: мистецтво повсякденного життя.
  2. Архітектура і мистецтво. Українське бароко.
  3. Архітектура і образотворче мистецтво Русі.
  4. Архітектура та мистецтво
  5. Архітектура та образотворче мистецтво
  6. Архітектура та образотворче мистецтво
  7. Архітектура та образотворче мистецтво Київської Русі
  8. Архітектура та образотворче мистецтво.
  9. Архітектура та образотворче мистецтво.
  10. Архітектура. Образотворче мистецтво
  11. Архітектура. Образотворче мистецтво.




Переглядів: 2604

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДЕКОРАТИВНЕ МАЛЮВАННЯ | Сучасні підходи до типології| уроків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.