МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||
Урок № 2Тема: Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Мета:повторити й узагальнити вивчене про вживання розділових знаків у реченнях, ускладнених однорідними членами, звертаннями та вставними словами, а також у реченнях із прямою мовою; удосконалювати вміння визначати відповідні пунктограми та обґрунтовувати вживання розділових знаків відповідними правилами; виховувати повагу до художнього слова; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять. Тип уроку:комбінований урок (повторення вивченого; систематизація й узагальнення вивченого). Обладнання: таблиці “Розділові знаки при однорідних членах речення”, “Звертання та вставні слова”, “Розділові знаки при звертанні”, “Роль вставних слів у реченні”, “Інтонація та розділові знаки у реченнях із прямою мовою”, підручник. Хід уроку І. Повідомлення теми і мети уроку. ІІ. Повторення ключових питань теми. * Робота біля дошки.Записати речення, пояснити вживання розділових знаків. Однорідні члени речення підкреслити. І. Старання, труд до праці ведуть. Терпіння та сумління ведуть до вміння. Борися з труднощами працею й розумом. Соромся не працювати, а байдикувати. Джерела життя такі: турбота, охота, робота. Народна творчість. ІІ. Стали трави й стежки золотистими. (Я.Купала.) Світить, та не гріє сонце золоте. (Я.Щоголів.) Червонясте, золотисте опадає з кленів листя. (І.Блажкевич.) В парках і садочках на доріжки й трави падають листочки буро-золотаві. (К.Перелісна.) * Переписати, вставляючи пропущені літери.Пояснити вживання розділових знаків. Однорідні члени речення підкреслити, вказати звертання та вставні слова. Чи є звертання і вставні слова ченами речення?
Люблю всім серцем і душею я землю прадідів моїх. (В.Сосюра.) Шануй, юначе, батьківс..кі шляхи. (Д.Луценко.) Добра віра, праця щ..ра нам наблизять слушний час! (М.Вороний.) Уже кущі калини зодягли, мабу..ь, в дівчат позичені корали. (Є.Гуцало.) *Бесіда. · Які розділи науки про мову вам відомі? · Який з розділів вивчає словосполучення й речення? · Який розділ вивчає правила вживання розділових знаків? · Які члени речення називаються однорідними? · Які члени речення можуть бути однорідними? · Як поєднуються між собою однорідні члени речення? · Які розділові знаки ставляться мієж однорідними членами речення? · Що таке звертання? Які розділові знаки ставляться при звертанні? · Яка роль вставних слів? На що вони можуть вказувати? · Які розділові знаки ставляться при вставних словах? · Чому звертання та вставні слова не є членами речення? ІІІ. Виконання вправ на повторення. * Попереджувальний диктант.Записані речення прочитати, правильно їх інтонуючи. Пояснити вживання розділових знаків. І. Ми цілому світу бажаєм братання, поради, освіти й свободи! (М.Старицький.) Люби, українець, свободу, люби! Покажемо світу, що ми не раби. (В.Сосюра.) Новий і давній зміст, бува, вміщає наша голова. (М.Рильський.) Хай добро йде в нашу хату, щастя, сила і здоров’я! (П.Тичина.) Огида до неправд, насильства, кривди й зла огнем у грудях заіскриться. (В.Самійленко.) ІІ. Духмянить осінь пшеницями, житом. (П.Воронько.) Осінь їде на коні. Не спіткнися, кінь багряний! (В.Сосюра.) Якщо ви з осені купці, то навесні, вибачте, старці. (Нар.творч.) Принеси мені, вітре, сизий холод ожини. (Б.Олійник.) * Прочитати.В кожному з речень визначити однорідні члени та узагальнювальне слово. Пояснити вживання розділових знаків. І. По полях, садах і городах іде золота осінь. Її урочиста хода відчувається всюди: на селі й у місті. Яблука, груші, сливи, виноград, кавуни, помідори – все це з’явилося в достатку. І ми з подякою згадуємо тих, хто взяв у землі ці блага природи: садоводів, городників, бригадирів, ланкових. (За В.Минком.) ІІ. Все навкіл оранжево-лілове: обрій, поле, річка, сіножать. (І.Гнатюк.) Діти улітку складають гербарій: пелюстка ромашки, цвіт ведмежого вушка, зозулині черевички й сині лісові дзвоники. (Є.Гуцало.)І ось нарешті вся сім’я зібралась: три доньки, син, зяті, невістки, внук. (І. Доценко.) ІV. Аналіз матеріалу з метою узагальнення вивченого. *Опрацювання таблиці.
|
|||||||||||||
|