МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||
Урок № 5Тема: Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Мета:дати поняття про дієприкметник як особливу форму дієслова, пояснити властиві дієприкметникові граматичні ознаки прикметника й дієслова, формувати вміння розпізнавати дієприкметники в реченнях, з’ясовувати їх рід, число, відмінок, синтаксичну роль; виховувати повагу до таких чеснот, як людяність і доброта; виховувати любов до рідної природи; розвивати увагу, уяву, логічне мислення, пам’ять. Тип уроку:урок вивчення нового матеріалу. Обладнання:підручник, таблиця “Форми дієслова”. Хід уроку І. Підготовка до сприймання нового матеріалу. * Прочитати спроектовані через кодоскоп (заздалегідь записані на дошці) речення.Поставити питання до виділених слів. На яку саме ознаку вказують ці слова?
І лащиться колосяним теплом край шляху дозріваюча пшениця. А на полі колосом іскриться повнозерна виспіла пшениця. Та немає багатшого дива, як розбуджена хлібна нива! І немає багатшого дива, як чаруюча хлібна нива! Роззолочене поле безкрає врожаями дорідними грає. І справляє обжинки натруджена щедра пора. Зігріта сонцем пророста в земних долонях і мачинка. З творів Д.Луценка. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання. ІІІ. Вивчення нового матерілу. *Робота з підручником.Опрацювання теоретичного матеріалу (п. 4, с. 16). *Опрацювання таблиці .
* Робота з підручником.Опрацювання таблиці “Граматичні ознаки дієприкметника” (с. 17). ІV. Виконання вправ на закріплення. * Робота з підручником.Виконання вправи 36 (усно). * Пояснювальний диктант. Дієприкметники підкреслити, визначити граматичні ознаки кожного. З’ясувати синтаксичну роль дієприкметників.
І. Дзвінких доріг простелені долоні. (О.Довгий.) А криниця з’єднана з морем. (І.Драч.) Яблука доспілі виснуть наді мною. (В.Сосюра.) Червоні яблука в кімнатах насипані. (Д.Павличко.) Небо незміряне всипане зорями. (М.Старицький.) Змовкле над степом небо. (М.Самійленко.) На землю по зоряних сходах задуманий вечір зійшов. (В.Сосюра.) ІІ. М’яким димком розмита далина. (Б.Олійник.) Роса розсипана в траві. (Б.Дегтярьов.) Полум’яне листя сипле жовтень, тужавіє нива задубіла. (І.Драч.) Пожовклі шурхають листки, риплять дерева, як протези. (Д.Луценко.) Кукурудза шумить пожовтіла, знов у вирій летять журавлі. (В.Сосюра.) І задумався лелека на паруючім покосі. (Д.Павличко.) Он сивими туманами димлять розбуджені карпатські полонини. (Д.Луценко.) * Диктант з коментуванням.Указати в реченнях дієприкметники. Визначити їхні граматичні ознаки. У вказаних учителем реченнях підкреслити всі члени речення. Якими членами речення можуть виступати дієприкметники? І. І найсолодший хліб на чужині бажаного смаку не має. Дозріла груша до землі тяжіє. Не все говорене буває творене. Передумкою зіпсованого не виправиш. Зазубрена сокира виказує невмільця. Смажені голуби не летять до губи. Від огню віддалений не буває осмалений. Свою роботу вимірюй зробленим. Трапляється, що й гравій позолочений. Народна творчість. ІІ. Осідлана свиня не зовсім варта коня. Відсунутий горщик каші не зварить. До вудки причеплений тільки один дурень, а другий сидить на березі. Великий дуб, та порохнею напханий. Ведмідь ще в лісі, а шкура на нім – продана. Скільки засохлої трави не поливай, вдруге не зазеленіє. В нього в хаті всі мухи вгодовані. У льону-довгунця два лиця: розквітле і спрядене. Зібране по ложці не виплескуйте відром. Де хвіст править, там голова скривлена. Народна творчість. ІІІ. Пропливають зорі України над моїм розчиненим вікном. (В.Сосюра.) Місяцем просвічене вікно будило нас. (П.Тичина.) Осіннього сонця вечірні, зів’ялі спадають крізь мерзле вікно промінці. (Л.Первомайський.) Скошена трава прив’ялена, заквітчана, пахуча. (Л.Дмитерко.) Дивиться місяць в одкрите вікно з неба Вкраїни моєї. (В.Сосюра.) * Навчальний диктант.Визначити дієприкметники, з’ясувати їх синтаксичну роль. Нічого в світі немає кращого за м’яку весняну землю, достигле осіннє небо і яснооких дітей з батьками. Ні небо, ні земля ніколи не покидають людини. Так навіщо ж, яким людоїдським правом од батьків назавжди забирають їхніх улюблених дітей? Будь прокляте навіки те срібло і злото, з якого вилуплюються катюги й убивці, будьте прокляті ненавистю пожмаковані, гадючим смальцем насочені мізки, що не вміють любити людини, її роду, її звичайних земних турбот, радощів і високих поривань. (За М.Стельмахом; 75 сл.) V. Підбиття підсумків уроку. VІ. Домашнє завдання. П. 4, вправа 38.
|
|||||||||||||||||
|