МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Урок № 18Тематичне тестування (тема: Дієприкметник). Створення діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з характеристикою людей (із вживанням дієприкметників) Мета:з’ясувати рівень засвоєння учнями знань про дієприкметник як особливу форму дієслова та вмінь визначати граматичні ознаки дієприкметника, доречно вживати дієприкметники в мовленні; формувати комунікативні вміння, зокрема вміння створювати й підтримувати діалог; розвивати логічне мислення, пам’ять, формувати навички самостійної роботи; навички застосовувати теоретичні знання на практиці. Тип уроку:урок перевірки й обліку здобутих знань, умінь і навичок..
Хід уроку І. Повідомлення мети і завдань уроку. ІІ. Перевірка рівня засвоєних мовних знань та вмінь. * Пояснення способів проведення перевірки знань та вмінь (інструктаж до проведення тестування). * Проведення тестування. * Відповіді вчителя на запитання учнів (після того, як тестові завдання виконано). ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ (зразки) 1. Дієприкметник - це а) особлива форма дієслова; б) особлива форма прикметника; в) самостійна частина мови. Дібрати й записати приклад дієприкметника, поставити до нього питання (напр.: який? сказаний) 2. Дієприкметники бувають: а) перехідні й неперехідні; б) активні й пасивні; в) доконані й недоконані. Скласти (пригадати) й записати речення з дієприкметником (напр.: Прийде вечір зажурений, синій.. (В.Сосюра.) Біля ставу тремтить поріділе золото верб. (М.Стельмах.) Я сідаю на горбик зігрітий, щоб ключі журавлині зустріти. (П.Воронько.) Нетямі руки не туди пришиті. (Нар.творч.) 3. Дієприкметниковим зворотом називається: а) дієприкметник разом із означуваним словом; б) дієприкметник із граматичною основою речення; в) дієприкметник із залежними від нього словами. Скласти (пригадати) й записати речення з дієприкметниковим зворотом (напр.: Листя, сповнене привіту, буде з вітром шепотіти. (В.Сосюра.) Стоїш ти, Полтаво, огорнена в славу. (М.Рильський.) Ще не забули ми і не забудем плач, почутий уночі із Бабиного яру. (Д.Павличко.) Зворот підкреслити. 4. Дієприкметниковий зворот виділяється комами: а) завжди; б) якщо стоїть після означуваного слова; в) якщо стоїть перед означуваним словом. Скласти (пригадати) й записати речення з дієприкметниковим зворотом, що не виділяється комами (напр.: Над туманами вкритою рікою мовчать бори. (В.Сосюра.) І все чіткіш темніють в полі дощем карбовані путі. (М.Стельмах.) Там хмари і соком набряклі осики попадали в ставу блакитний казан. (Л.Первомайський.) 5. НН пишеться у словах: а) освітлений, упорядкований, принесений; б) незліченний, несказанний, незрівнянний; в) довгожданий, шалений, несподіваний. Прикметник дієприкметникового походження з нн ввести до самостійно складеного речення (напр.: Я бачу в зорях тих ясних великі сонця незчисленні. (В.Самійленко.) І мислі, і часу закони невблаганні неси в будучину, на плетиво доріг. (А.Малишко.) Непогасенне сяйво ідеалу. (Д.Павличко.) 6. Окремо з не дієприкметник пишеться в реченні а) Затьмила зір несплакана сльоза. (Т.Майданович.); б) Не покриті важкою млою, спіють зорі понад Сулою. (А.Малишко.); в) Мене і досі ніжно зігріває забуте сонце тих країв незнаних. (О.Башкирова.). Дієприкметник, що пишеться з не разом, ввести до самостійно складеного речення (напр.: Я незлічені версти після того пробрів. (В.Швець.) За мить, незгаяну в справдешнім світі, я проміняю наймиліші сни. (М.Самійленко.) Посварилися за шкуру непійманої білки. (Нар.творч.) ІІІ. Робота над складанням діалогів. * Інструктаж учителя щодо складання діалогів та критеріїв їхнього оцінювання. * Виконання ситуативних вправ. * Використавши деякі з поданих у рамці словосполучень, скласти й попарно розіграти діалоги, що могли б відбутися: o між двома семикласниками після першого уроку історії (мови, літератури), проведеного новим учителем (або студентом-практикантом);
o між двома друзями, які обговорюють прихід до їхнього класу новачка;
o між двома подругами, які щойно відвідали концерт улюбленого співака.
ІV. Підбиття підсумків уроку. V. Домашнє завдання.Повторити п. п. 4-9; вправа 125.
|
|||||||||||
|