МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ною участю,Моги. Ностики, - психотерапія і психореабілітація, - психокорекція, - психопрофілактика (психогігієна), - судово-психологічна експертиза, - медична етика і деонтологія, - організація медико-психологічної допо- Медична психологія базується на: - медичних, - психологічних, - соціологічних та - біологічних знаннях і - пов’язана з клінічними медичними дисцип- лінами (психіатрією, неврологією, нарко-логією, терапією, хірургією, педіатрією та ін.), а також з медичною соціологією і судовою медициною. ____________________________________ Проблеми медичної психології розробля-ються різними спеціалістами: · медиками та · психологами у той же час необхідно визначити: · теоретичні основи, · загальні принципи і · підходи до вивчення психічного здоров’я людини. Різні підходи призвели до: · недостатньоїуніфікації медико-психо-логічної термінології, · до певного роз’єднання понять, зокрема до · неоднозначного формулювання навіть основних з них, таких як: · медична психологія і · клінічна психологія, · патопсихологія і · психопатологія, · соціальна психологія. ____________________________________ Не вирішене досі питання про те, хто повинен бути медичним психологом: · лікар чи · психолог чи · фахівець з тією та другою освітою. Необхідно чітко розмежувати: · терміни, · поняття, · виділення частин і · розділів медичної психології, що є необхідною умовою успішного рішення: · не лише теоретичних, але і · важливіших практичних її завдань, а саме: · підвищення ефективності: · психодіагностичних, · психотерапевтичних, · психогігієнічних, · психопрофілактичних та · реабілітаційних заходів, · психологічної експертизи і завдання: · збереження психічного здоров’я та · формування гармонійної особистості з високим рівнем адаптації в соціумі. ____________________________________ Уявляється доцільним виділити 4 основні частини медичної психології. 1. Загальна медична психологія, котра вивчає: · психічні функції людини; · біоритми її психічної активності; · психічний та психосексуальний розвиток; · особистість і здоров’я; · свідоме та несвідоме у нормі; · психічне здоров’я; · психологію статевих відмінностей; · вікову психологію; · міжособистісні відносини (мікро- і макрогрупи); · сім’ю та її функціонування (здоров’я сім’ї); · адаптацію, · психогігієну. 2. Клінічна психологія. Її розділи: · загальна та окрема психопатологія, що включає: · семіологію і · синдромологію; ___________________________________ · патопсихологія, що вивчає психологічні механізми порушень психічної діяльності; · нейропсихологія, що вивчає морфо- функціональні кореляти порушень психічної діяльності; · психоідентифікація (в позахворобли- вій сфері) і психодіагностика (у сфері хворобливих змін психіки) за допомогою · експериментально-психоло- гічних методик. 3. Психокорекція — корекція за допомо- гою психотехнік нехворобливих змін психічної сфери. 4. Медична етика і деонтологія. В системі адекватного формування спе-ціалістів в галузі медичної психології слід вважати принциповимправильне смислове наповнення основних дефініцій її розділів. В сучасних посібниках, що посягають на висвітлення предмету медичної психології, відбувається змішування термінів і понять: «психопатологія», «патопсихологія», «психодіагностика» і «психокорекція». ___________________________________________________ Без чіткої смислової ідентифікації цих понять неможливо говорити про дійсне становлення медичної психології як само-стійної галузі знаньі, відповідно, науково-практичної дисципліни. Для того, щоб зрозуміти стан медичної психології як самостійної науки і практики позначимо сфери, які займає найближча до неї наука, практика і дисципліна викла-дання у медичних вишах – психотерапія. В останні роки відбулися позитивнізрушення у психотерапевтичній мережі України, а саме: - зазнала певної реконструкції структура надання психотерапевтичної допомоги населенню, - вирішені деякі питання оптимізації мере-жі, - питання підготовки кадрів, - науково-методичного забезпечення, - щорічно проводяться всеукраїнські нау- ково-практичні конференції з міжнарод- ___________________________________ - обласні і - регіональні конференції. - розроблені і затверджені МОН і МОЗ України програми зі спеціалізації та тестового комп’ютерного контролю, - програма передатестаційного циклу, - видано багато методичних рекомендацій, підручників, посібників та монографій. - психотерапія зараз є самостійною, дуже розвинутою і структурованою клінічною медичною дисципліною. - психотерапія визначається як система теоретичних концепцій і відповідних практичних заходів, спрямованих на лікування і/або корекцію психічних та психосоматичних розладів, а також кризових станів за допомогою опосеред- кованого впливу через психічну сферу. Таке визначення відповідає як прийнятим в Україні концептуальним положенням, так і, зокрема, формулюванню, затвердженому 11.02.2004 р. Європарламентом у Поправці 128 до Додатку V, пункту 5а («Психоте-рапевти»), яке стосується визнання психотерапії як окремої дисципліни. ___________________________________ Це визначення, якщо не враховувати нюанси, повністю повторює визначення, котре дається медичній психології з тією різницею, що медична психологія не може об’явити об’єктом свого клопоту людину, зрушення у психіці чи у соматиці у котрої вже вийшли за межі норми, оскільки в цьому випадку людина стає об’єктом, відповідно, психотерапії та лікувальної чи профілактичної медицини. Отже, досі не знайдено чіткого водорозділу між цими науками, практиками та дисциплі-нами. Вада медичної психології ще в тому, що на відміну від психотерапії вона не належить жодній галузі знань, враховуючи і медици-ну. Тим часом психотерапія ставить пред МОЗ кардинальні завдання, а саме: 1. Розширення психотерапевтичної мере-жі, особливо у загальносоматичних ліку-вально-профілактичних установах. Необ- __________________________________ № 33 МОЗ України, а також прискорити створення психосоматичних відділень у структурі обласних загально-соматичних лікарень, що передбачено Додатком 1 до Наказу № 33 МОЗ України. 2. Необхідне проведення масової коротко-термінової інтенсивної підготовки з питань діагностики та сполученого медикамен-тозного та психотерапевтичного лікування граничних нервово-психічних розладів для лікарів загальносоматичної мережі силами кафедр психотерапії медичних університе-тів за програмами, які розроблені на кафедрах психотерапії. Потребує негайного організаційно-кадрового укріплення психо-терапевтична допомога в структурі спеціа-лізованих лікувально-профілактичних ла-нок: · установ акушерсько-гінекологічного про-філю, · педіатричної та · геронтологічної мереж, · диспансерів радіаційного захисту насе-лення, · підрозділів медицини катастроф тощо. __________________________________ 3. Необхідне введення медичної спеціаль-ності «Дитяча психотерапія». 4. Потребує розширення науково-прак-тичних досліджень в галузі психотерапії з подальшою розробкою інтрадисциплінар-ної моделі психотерапії (яка містить необ- хідну медичну атрибутику) та належних організаційних форм її впровадження. 5. Необхідне введення шифру наукової спеціальності «Психотерапія» у відповід-ному переліку ВАК України. 6. Необхідне введення в навчальні про-грами вищих медичних закладів освіти психотерапії як основного, а не факульта-тивного курсу. 7. Необхідна подальша розробка відомчої нормативно-правової бази з надання психо-терапевтичної допомоги населенню. Особли- во це стосується підготовки проекту Закону про психотерапевтичну допомогу. Це стосується також і розробки концепції пси-хологічної моделі психотерапії і визначення кола психотерапевтичних і психокорекцій-них заходів для медичних психологів. ____________________________________ Приблизно 1/3 пацієнтів, що приходять на прийом до лікаря, страждають - функціональними або - емоційно обумовленими розладами Особливості надання психологічної допомо-ги пацієнту (клієнту) Психологічна допомога – розділ практично-го використання психології, орієнтований на підвищення соціально-психологічної компе-тентності людей.
|
||||||||
|