Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ною участю,

Моги.

Ностики,

- психотерапія і психореабілітація,

- психокорекція,

- психопрофілактика (психогігієна),

- судово-психологічна експертиза,

- медична етика і деонтологія,

- організація медико-психологічної допо-

Медична психологія базується на:

- медичних,

- психологічних,

- соціологічних та

- біологічних знаннях і

- пов’язана з клінічними медичними дисцип-

лінами (психіатрією, неврологією, нарко-логією, терапією, хірургією, педіатрією та

ін.), а також з медичною соціологією і судовою медициною.

____________________________________

Проблеми медичної психології розробля-ються різними спеціалістами:

· медиками та

· психологами

у той же час необхідно визначити:

· теоретичні основи,

· загальні принципи і

· підходи до вивчення психічного здоров’я людини.

Різні підходи призвели до:

· недостатньоїуніфікації медико-психо-логічної термінології,

· до певного роз’єднання понять, зокрема до

· неоднозначного формулювання навіть основних з них, таких як:

· медична психологія і

· клінічна психологія,

· патопсихологія і

· психопатологія,

· соціальна психологія.

____________________________________

Не вирішене досі питання про те, хто повинен бути медичним психологом:

· лікар чи

· психолог чи

· фахівець з тією та другою освітою.

Необхідно чітко розмежувати:

· терміни,

· поняття,

· виділення частин і

· розділів медичної психології, що є необхідною умовою успішного рішення:

· не лише теоретичних, але і

· важливіших практичних її завдань,

а саме:

· підвищення ефективності:

· психодіагностичних,

· психотерапевтичних,

· психогігієнічних,

· психопрофілактичних та

· реабілітаційних заходів,

· психологічної експертизи і завдання:

· збереження психічного здоров’я та

· формування гармонійної особистості з високим рівнем адаптації в соціумі.

____________________________________

Уявляється доцільним виділити 4 основні частини медичної психології.

1. Загальна медична психологія, котра вивчає:

· психічні функції людини;

· біоритми її психічної активності;

· психічний та психосексуальний розвиток;

· особистість і здоров’я;

· свідоме та несвідоме у нормі;

· психічне здоров’я;

· психологію статевих відмінностей;

· вікову психологію;

· міжособистісні відносини (мікро- і

макрогрупи);

· сім’ю та її функціонування (здоров’я

сім’ї);

· адаптацію,

· психогігієну.

2. Клінічна психологія. Її розділи:

· загальна та окрема психопатологія,

що включає:

· семіологію і

· синдромологію;

___________________________________

· патопсихологія, що вивчає психологічні

механізми порушень психічної

діяльності;

· нейропсихологія, що вивчає морфо-

функціональні кореляти порушень

психічної діяльності;

· психоідентифікація (в позахворобли-

вій сфері) і психодіагностика (у сфері

хворобливих змін психіки) за допомогою

· експериментально-психоло-

гічних методик.

3. Психокорекція — корекція за допомо-

гою психотехнік нехворобливих змін

психічної сфери.

4. Медична етика і деонтологія.

В системі адекватного формування спе-ціалістів в галузі медичної психології слід вважати принциповимправильне смислове наповнення основних дефініцій її розділів. В сучасних посібниках, що посягають на висвітлення предмету медичної психології, відбувається змішування термінів і понять:

«психопатологія», «патопсихологія», «психодіагностика» і «психокорекція».

___________________________________________________

Без чіткої смислової ідентифікації цих понять неможливо говорити про дійсне становлення медичної психології як само-стійної галузі знаньі, відповідно, науково-практичної дисципліни.

Для того, щоб зрозуміти стан медичної психології як самостійної науки і практики позначимо сфери, які займає найближча до неї наука, практика і дисципліна викла-дання у медичних вишах – психотерапія.

В останні роки відбулися позитивнізрушення у психотерапевтичній мережі України, а саме:

- зазнала певної реконструкції структура надання психотерапевтичної допомоги населенню,

- вирішені деякі питання оптимізації мере-жі,

- питання підготовки кадрів,

- науково-методичного забезпечення,

- щорічно проводяться всеукраїнські нау-

ково-практичні конференції з міжнарод-

___________________________________

- обласні і

- регіональні конференції.

- розроблені і затверджені МОН і МОЗ України програми зі спеціалізації та тестового комп’ютерного контролю,

- програма передатестаційного циклу,

- видано багато методичних рекомендацій, підручників, посібників та монографій.

- психотерапія зараз є самостійною, дуже розвинутою і структурованою клінічною медичною дисципліною.

- психотерапія визначається як система

теоретичних концепцій і відповідних

практичних заходів, спрямованих на

лікування і/або корекцію психічних та

психосоматичних розладів, а також

кризових станів за допомогою опосеред-

кованого впливу через психічну сферу.

Таке визначення відповідає як прийнятим в Україні концептуальним положенням, так і, зокрема, формулюванню, затвердженому 11.02.2004 р. Європарламентом у Поправці 128 до Додатку V, пункту 5а («Психоте-рапевти»), яке стосується визнання психотерапії як окремої дисципліни.

___________________________________

Це визначення, якщо не враховувати нюанси, повністю повторює визначення, котре дається медичній психології з тією різницею, що медична психологія не може

об’явити об’єктом свого клопоту людину, зрушення у психіці чи у соматиці у котрої вже вийшли за межі норми, оскільки в цьому випадку людина стає об’єктом, відповідно, психотерапії та лікувальної чи профілактичної медицини.

Отже, досі не знайдено чіткого водорозділу між цими науками, практиками та дисциплі-нами.

Вада медичної психології ще в тому, що на відміну від психотерапії вона не належить жодній галузі знань, враховуючи і медици-ну.

Тим часом психотерапія ставить пред МОЗ кардинальні завдання, а саме:

1. Розширення психотерапевтичної мере-жі, особливо у загальносоматичних ліку-вально-профілактичних установах. Необ-
хідно значно розширити кількість кабіне-тів в загальносоматичній мережі відпо-відно до Додатку 26 та Додатку 2 до Наказу

__________________________________

№ 33 МОЗ України, а також прискорити створення психосоматичних відділень у структурі обласних загально-соматичних лікарень, що передбачено Додатком 1 до Наказу № 33 МОЗ України.

2. Необхідне проведення масової коротко-термінової інтенсивної підготовки з питань діагностики та сполученого медикамен-тозного та психотерапевтичного лікування граничних нервово-психічних розладів для лікарів загальносоматичної мережі силами кафедр психотерапії медичних університе-тів за програмами, які розроблені на

кафедрах психотерапії. Потребує негайного організаційно-кадрового укріплення психо-терапевтична допомога в структурі спеціа-лізованих лікувально-профілактичних ла-нок:

· установ акушерсько-гінекологічного про-філю,

· педіатричної та

· геронтологічної мереж,

· диспансерів радіаційного захисту насе-лення,

· підрозділів медицини катастроф тощо.

__________________________________

3. Необхідне введення медичної спеціаль-ності «Дитяча психотерапія».

4. Потребує розширення науково-прак-тичних досліджень в галузі психотерапії з подальшою розробкою інтрадисциплінар-ної моделі психотерапії (яка містить необ-

хідну медичну атрибутику) та належних організаційних форм її впровадження.

5. Необхідне введення шифру наукової спеціальності «Психотерапія» у відповід-ному переліку ВАК України.

6. Необхідне введення в навчальні про-грами вищих медичних закладів освіти психотерапії як основного, а не факульта-тивного курсу.

7. Необхідна подальша розробка відомчої нормативно-правової бази з надання психо-терапевтичної допомоги населенню. Особли-

во це стосується підготовки проекту Закону про психотерапевтичну допомогу. Це стосується також і розробки концепції пси-хологічної моделі психотерапії і визначення кола психотерапевтичних і психокорекцій-них заходів для медичних психологів.

____________________________________

Приблизно 1/3 пацієнтів, що приходять на прийом до лікаря, страждають

- функціональними або

- емоційно обумовленими розладами

Особливості надання психологічної допомо-ги пацієнту (клієнту)

Психологічна допомога – розділ практично-го використання психології, орієнтований на підвищення соціально-психологічної компе-тентності людей.




Переглядів: 690

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прагнення до пригнiчення потреби у залежностi з прагненням отримувати любов i турботу. | Вона може надаватись як

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.