МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ною участю,Моги. Ностики, - психотерапія і психореабілітація, - психокорекція, - психопрофілактика (психогігієна), - судово-психологічна експертиза, - медична етика і деонтологія, - організація медико-психологічної допо- Медична психологія базується на: - медичних, - психологічних, - соціологічних та - біологічних знаннях і - пов’язана з клінічними медичними дисцип- лінами (психіатрією, неврологією, нарко-логією, терапією, хірургією, педіатрією та ін.), а також з медичною соціологією і судовою медициною. ____________________________________ Проблеми медичної психології розробля-ються різними спеціалістами: · медиками та · психологами у той же час необхідно визначити: · теоретичні основи, · загальні принципи і · підходи до вивчення психічного здоров’я людини. Різні підходи призвели до: · недостатньоїуніфікації медико-психо-логічної термінології, · до певного роз’єднання понять, зокрема до · неоднозначного формулювання навіть основних з них, таких як: · медична психологія і · клінічна психологія, · патопсихологія і · психопатологія, · соціальна психологія. ____________________________________ Не вирішене досі питання про те, хто повинен бути медичним психологом: · лікар чи · психолог чи · фахівець з тією та другою освітою. Необхідно чітко розмежувати: · терміни, · поняття, · виділення частин і · розділів медичної психології, що є необхідною умовою успішного рішення: · не лише теоретичних, але і · важливіших практичних її завдань, а саме: · підвищення ефективності: · психодіагностичних, · психотерапевтичних, · психогігієнічних, · психопрофілактичних та · реабілітаційних заходів, · психологічної експертизи і завдання: · збереження психічного здоров’я та · формування гармонійної особистості з високим рівнем адаптації в соціумі. ____________________________________ Уявляється доцільним виділити 4 основні частини медичної психології. 1. Загальна медична психологія, котра вивчає: · психічні функції людини; · біоритми її психічної активності; · психічний та психосексуальний розвиток; · особистість і здоров’я; · свідоме та несвідоме у нормі; · психічне здоров’я; · психологію статевих відмінностей; · вікову психологію; · міжособистісні відносини (мікро- і макрогрупи); · сім’ю та її функціонування (здоров’я сім’ї); · адаптацію, · психогігієну. 2. Клінічна психологія. Її розділи: · загальна та окрема психопатологія, що включає: · семіологію і · синдромологію; ___________________________________ · патопсихологія, що вивчає психологічні механізми порушень психічної діяльності; · нейропсихологія, що вивчає морфо- функціональні кореляти порушень психічної діяльності; · психоідентифікація (в позахворобли- вій сфері) і психодіагностика (у сфері хворобливих змін психіки) за допомогою · експериментально-психоло- гічних методик. 3. Психокорекція — корекція за допомо- гою психотехнік нехворобливих змін психічної сфери. 4. Медична етика і деонтологія. В системі адекватного формування спе-ціалістів в галузі медичної психології слід вважати принциповимправильне смислове наповнення основних дефініцій її розділів. В сучасних посібниках, що посягають на висвітлення предмету медичної психології, відбувається змішування термінів і понять: «психопатологія», «патопсихологія», «психодіагностика» і «психокорекція». ___________________________________________________ Без чіткої смислової ідентифікації цих понять неможливо говорити про дійсне становлення медичної психології як само-стійної галузі знаньі, відповідно, науково-практичної дисципліни. Для того, щоб зрозуміти стан медичної психології як самостійної науки і практики позначимо сфери, які займає найближча до неї наука, практика і дисципліна викла-дання у медичних вишах – психотерапія. В останні роки відбулися позитивнізрушення у психотерапевтичній мережі України, а саме: - зазнала певної реконструкції структура надання психотерапевтичної допомоги населенню, - вирішені деякі питання оптимізації мере-жі, - питання підготовки кадрів, - науково-методичного забезпечення, - щорічно проводяться всеукраїнські нау- ково-практичні конференції з міжнарод- ___________________________________ - обласні і - регіональні конференції. - розроблені і затверджені МОН і МОЗ України програми зі спеціалізації та тестового комп’ютерного контролю, - програма передатестаційного циклу, - видано багато методичних рекомендацій, підручників, посібників та монографій. - психотерапія зараз є самостійною, дуже розвинутою і структурованою клінічною медичною дисципліною. - психотерапія визначається як система теоретичних концепцій і відповідних практичних заходів, спрямованих на лікування і/або корекцію психічних та психосоматичних розладів, а також кризових станів за допомогою опосеред- кованого впливу через психічну сферу. Таке визначення відповідає як прийнятим в Україні концептуальним положенням, так і, зокрема, формулюванню, затвердженому 11.02.2004 р. Європарламентом у Поправці 128 до Додатку V, пункту 5а («Психоте-рапевти»), яке стосується визнання психотерапії як окремої дисципліни. ___________________________________ Це визначення, якщо не враховувати нюанси, повністю повторює визначення, котре дається медичній психології з тією різницею, що медична психологія не може об’явити об’єктом свого клопоту людину, зрушення у психіці чи у соматиці у котрої вже вийшли за межі норми, оскільки в цьому випадку людина стає об’єктом, відповідно, психотерапії та лікувальної чи профілактичної медицини. Отже, досі не знайдено чіткого водорозділу між цими науками, практиками та дисциплі-нами. Вада медичної психології ще в тому, що на відміну від психотерапії вона не належить жодній галузі знань, враховуючи і медици-ну. Тим часом психотерапія ставить пред МОЗ кардинальні завдання, а саме: 1. Розширення психотерапевтичної мере-жі, особливо у загальносоматичних ліку-вально-профілактичних установах. Необ- __________________________________ № 33 МОЗ України, а також прискорити створення психосоматичних відділень у структурі обласних загально-соматичних лікарень, що передбачено Додатком 1 до Наказу № 33 МОЗ України. 2. Необхідне проведення масової коротко-термінової інтенсивної підготовки з питань діагностики та сполученого медикамен-тозного та психотерапевтичного лікування граничних нервово-психічних розладів для лікарів загальносоматичної мережі силами кафедр психотерапії медичних університе-тів за програмами, які розроблені на кафедрах психотерапії. Потребує негайного організаційно-кадрового укріплення психо-терапевтична допомога в структурі спеціа-лізованих лікувально-профілактичних ла-нок: · установ акушерсько-гінекологічного про-філю, · педіатричної та · геронтологічної мереж, · диспансерів радіаційного захисту насе-лення, · підрозділів медицини катастроф тощо. __________________________________ 3. Необхідне введення медичної спеціаль-ності «Дитяча психотерапія». 4. Потребує розширення науково-прак-тичних досліджень в галузі психотерапії з подальшою розробкою інтрадисциплінар-ної моделі психотерапії (яка містить необ- хідну медичну атрибутику) та належних організаційних форм її впровадження. 5. Необхідне введення шифру наукової спеціальності «Психотерапія» у відповід-ному переліку ВАК України. 6. Необхідне введення в навчальні про-грами вищих медичних закладів освіти психотерапії як основного, а не факульта-тивного курсу. 7. Необхідна подальша розробка відомчої нормативно-правової бази з надання психо-терапевтичної допомоги населенню. Особли- во це стосується підготовки проекту Закону про психотерапевтичну допомогу. Це стосується також і розробки концепції пси-хологічної моделі психотерапії і визначення кола психотерапевтичних і психокорекцій-них заходів для медичних психологів. ____________________________________ Приблизно 1/3 пацієнтів, що приходять на прийом до лікаря, страждають - функціональними або - емоційно обумовленими розладами Особливості надання психологічної допомо-ги пацієнту (клієнту) Психологічна допомога – розділ практично-го використання психології, орієнтований на підвищення соціально-психологічної компе-тентності людей.
|
||||||||
|