МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вона може надаватись як- окремій людині, так і - групі людей, організації В медичній психологіїпсихологічна допо-мога включає в себе: - надання людині інформації: - про її психічний стан, - про причини і механізми виникнення у неї психічних і психопатологічних феноменів, - активна, цілеспрямована психологічна дія на індивіда з метою: - гармонізації його психічного життя - адаптації до соціального оточення
Основними способами психологічної допо-моги у медичній психології є: - психологічне консультування, - психологічна корекція, - психотерапія. Всі вони можуть використовуватись: - як окремо, - так і в поєднанні. Головна метапсихологічного консультуван-ня: - науково організоване інформування клієнта: - про його психологічні проблеми з ураху-ванням його особистісних особливостей - формування у нього активної життєвої позиції. Психологічну корекцію слід розуміти як діяльність фахівця з виправлення тих особливостей особистості, котрі не є оптимальними для неї. Мета психологічної корекції полягає у виробленні: - адекватної та - ефективної для збереження психічного здоров’я діяльності, котра сприяє: ____________________________________ - особистісному росту та - адаптації у суспільстві Психотерапія – система комплексної: - вербальної і - невербальної дії на: - емоції, - судження, - самосвідомість людини при різних захворюваннях: - психічних, - нервових та - психосоматичних.
Види психічного впливу: - саме вплив, - маніпулювання, - управління, - формування. Одним з об’єктів фахового клопоту медич-ного психолога є ятрогенія у клієнта. Ятрогенія – це загальна назва психогенного розладу у хворого як наслідок - необачних слів лікаря, - що ранять (власне ятрогенія) або: - його дій (ятропатія) - дій медичної сестри (соророгенія) - дій інших медичних працівників ____________________________________
Згубні самовпливи, котрі пов'язані з: - упередженням по відношенню до лікаря, - страхи перед медичним обстеженням, можуть також призвести до подібних розладів (егогенія). Погіршення в стані хворого під впливом небажаних впливів інших хворих (сумніви в правильності діагнозу тощо) позначають терміном егротогенія. Попередженняцих хворобливих станів – це підвищення загальної та професійної культури медичних працівників і персоналу медичних закладів. Одним з головних етичних принципів пови-нен бути: - принцип дотримання лікарської таємниці (конфіденційність). Конфіденційність стосується трьох видів відомостей: - про хвороби, - про інтимне і - про сімейне життя хворого. Лікар та медичний психолог є володарі цих відомостей тому, що вони їм довірені як людям, від яких чекають допомоги. _____________________________________ Серед етичних проблем медицини особливе місце посідають питання застосування в медицині її новітніх досягнень: - трансплантація органів, - генна інженерія, - збереження життя дітей з фатальними для соціуму генетичними помилками, - клонування, - евтаназія та інші. Можна виділити три головних типи реакції хворого на своє захворювання: - стенічна, - астенічна і - раціональна. При активній життєвій позиції хворого до лікування і обстеження говорять про стенічну реакцію. Схильність до песимізму, помисливість, але більш легке пристосування до захворюван-ня свідчать про астенічну реакцію. Раціональна - реальна оцінка ситуації і раціональний відхід від фрустрації. _____________________________________ Виділяють також типи особистісної реакції на захворювання: - співдружня реакція (характерна для осіб з розвиненим інтелектом. Вони стають «асис-тентами» лікаря); - спокійна реакція характерна для осіб зі стійкими емоційно-вольовими процесами. Такі пацієнти точно виконують все вказане лікарем, але часто навіть не усвідомлюють свою хворобу; - неусвідомлювана реакція (Реакція має патологічну основу, виконує роль психоло-гічного захисту); - слідова реакція (незважаючи на благопо-лучне видужання, хворий знаходиться у владі хворобливих сумнівів, в очікуванні рецидиву захворювання; - негативна реакція (хворі знаходяться у владі упереджень. Підозрілі, недовірливі, вступають у конфлікт з лікарем); - панічна реакція (хворі знаходяться у владі страху, легко навіювані, лікуються одночас-но в різних лікувальних закладах, плюс у знахарів та ворожок); - руйнівна реакція (хворі ведуть себе неадекватно, необережно, ігноруючи всі вказівки лікаря. Відмовляються приймати ліки та ін.) _____________________________________ Типи ставлення до хвороби (за Личко А.Є.): 1. Гармонійний - правильна, твереза оцінка стану; 2. Ергопатичний - "відхід від хвороби в роботу"; 3. Анізогнозичний - активне відкидання думки про хворобу, "обійдеться"; 4. Тривожний - безперервне занепокоєння і недовірливість, віра в прикмети і ритуали; 5. Іпохондричний - крайня зосередженість на суб'єктивних відчуттях і перебільшення їх значення, боязнь побічної дії ліків ...; 6. Неврастенічний - поведінка по типу "дратівливої слабкості". Нетерплячість і спалахи роздратування на першого зустріч-ного, потім сльози і каяття; 7. Меланхолічний - невіра в одужання, пригнічення хворобою, депресія (загроза суїциду!); 8. Апатичний - повна байдужість до своєї долі, пасивне підпорядкування процедурам і лікуванню; 9. Сенситивний - чутливий до міжособис-тісних відносин, сповнений побоювань, що оточуючі уникають його через хворобу, боязнь стати тягарем ...; _____________________________________ 10. Егоцентричний - "відхід у хворобу" з виставленням напоказ своїх страждань, вимога до себе особливого ставлення ...; 11. Паранояльний - упевненість, що хвороба є результатом чийогось злого наміру, а ускладнення - халатність медиків; 12. Дисфоричний - домінує похмуро-озлоб-лений настрій, заздрість і ненависть до здорових. Механізми психологічного захисту особисто-сті та їх роль: - Раціоналізація - хворий намагається занад-то докладно пояснити і розібратися в причи-нах того, що з ним сталося або фантазує на тему, як це могло б бути. - Регресія - зісковзування на більш примі-тивний рівень поведінки (наприклад, засуд-ження всіх і вся). - Витіснення - хворий щиро забуває про те, що трапилася з ним у патогенній ситуації. _____________________________________ - Заміщення - гнів переноситься на слабкі-шого, пошуки винних. - Заперечення - хворий не визнає у себе об'єктивних ознак неблагополуччя. - Невротична дереалізація – у хворого відчуття нереальності того, що відбувається. - Сублімація - переключення себе на соці-ально схвальну діяльність. - Компенсація - прагнення порадувати себе після конфліктної ситуації. Критерії психічного здоров'я грунтуються на поняттях: «адаптація», «соціалізація» та «індивідуалізація». - Адаптація включає здатність людини усві-домлено ставитися до функцій свого орга-нізму (травлення, виділення і т.ін), а також її здатність регулювати свої психічні проце-си (управляти своїми думками, почуттями, бажаннями). - Соціалізація - визначається за трьома критеріями, пов'язаними зі здоров'ям людини: ____________________________________ - Перший критерій пов'язаний зі здатні- стю людини реагувати на іншу люди- ну як на рівну собі. - Другий критерій визначений як реак- ція на факт існування певних норм у відносинах з іншими і як прагнення дотримуватися їх. - Третій критерій - як людина пережи- ває свою відносну залежність від ін-
|
||||||||
|