МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
П л а нЛЕКЦІЯ № 1 (Тема № 1): Предмет історії вчень про державу і право МЕТА: освітня(навчальна): ознайомити курсантів (студентів) із специфікою, структурою та змістом навчальної дисципліни «Історія вчень про державу та право»; ознайомити з історією цього курсу в системі юридичної освіти; розкрити міжпредметні зв’язки з загально соціальними та гуманітарними і юридичними навчальними дисциплінами. розвиваюча: формувати у курсантів (студентів) власну світоглядну позицію по відношенню до оцінки різних типів правових систем та видів держанвого устрою. виховна: виховувати повагу до конституційних засад демократичних держав та вільних суспільств. Опорні поняття: право, історія, юриспруденція, культура, філософія права, енциклопедія права, теорія права, предмет, метод, Конституція. 1. Історія вчень про державу і право як навчальна дисципліна. 2. Методологічні проблеми дисципліни. 3. Завдання навчального курсу. Вирішення проблем організації життя суспільства як зміст історії вчень про державу і право. Ідеї, доктрини та вчення про державу і право: проблеми та питання, специфіка розвитку у різні історичні періоди, сучасне значення. Вивчення цих теорій в їхньому зв’язку з сучасними проблемами права та держави. Зв’язок з іншими дисциплінами. Історія вчень про державу і право як історична, як філософська та як юридична дисципліна. Історія вчень як складова частина вищої юридичної освіти. Традиції викладання дисципліни на юридичних факультетах. Методологічні проблеми дисципліни. Закономірності, культурно-історична та світоглядна обумовленість політико-правової та державознавчої думки. Принципи побудови курсу та його структура. Різноманітність підходів та форм втілення державно-правової проблематики в історії. Основні категорії та коло питань історії вчень про державу і право. Головні вимоги при вивченні історії державно-правових вчень. Значення теоретичних визначень. Історичні типи методологічних підмурів. Циклічна (антична) та лінійна (біблійна) моделі історії. Класовий підхід. Цивілізаціний підхід до тлумачення генези та розвитку державно-правової думки. Особливості генези Східної та Західної цивілізацій та їхній вплив на становлення вітчизняної суспільно-політичної та державно-правової думки. Завдання навчального курсу: 1) як вчення поглядів і теорій, що пояснюють та обгрунтовують ті чи інші державно-правові інституції, а також показують їхню необхідність; 2) як вчення культурно-історичних умов та філософсько-світоглядних (методологічних) основ державно-правових поглядів і теорій, насамперед тих, які мали суттєвий вплив на світові ідеологічні та політичні процеси, а також на практику державного будівництва; 3) як вивчення правових та державницьких теорій, що мають актуальне значення для соціально-політичних процесів сучасної України. Предмет історії вчень про державу і право як погляди та теоретичні концепції права та держави в їхньому історичному розвитку.
|
||||||||
|