Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



П л а н

ЛЕКЦІЯ № 1 (Тема № 1): Предмет історії вчень про державу і право

МЕТА:

освітня(навчальна):

ознайомити курсантів (студентів) із специфікою, структурою та змістом навчальної дисципліни «Історія вчень про державу та право»; ознайомити з історією цього курсу в системі юридичної освіти; розкрити міжпредметні зв’язки з загально соціальними та гуманітарними і юридичними навчальними дисциплінами.

розвиваюча:

формувати у курсантів (студентів) власну світоглядну позицію по відношенню до оцінки різних типів правових систем та видів держанвого устрою.

виховна:

виховувати повагу до конституційних засад демократичних держав та вільних суспільств.

Опорні поняття: право, історія, юриспруденція, культура, філософія права, енциклопедія права, теорія права, предмет, метод, Конституція.

1. Історія вчень про державу і право як навчальна дисципліна.

2. Методологічні проблеми дисципліни.

3. Завдання навчального курсу.

Вирішення проблем організації життя суспільства як зміст історії вчень про державу і право. Ідеї, доктрини та вчення про державу і право: проблеми та питання, специфіка розвитку у різні історичні періоди, сучасне значення. Вивчення цих теорій в їхньому зв’язку з сучасними проблемами права та держави. Зв’язок з іншими дисциплінами. Історія вчень про державу і право як історична, як філософська та як юридична дисципліна. Історія вчень як складова частина вищої юридичної освіти. Традиції викладання дисципліни на юридичних факультетах.

Методологічні проблеми дисципліни. Закономірності, культурно-історична та світоглядна обумовленість політико-правової та державознавчої думки. Принципи побудови курсу та його структура. Різноманітність підходів та форм втілення державно-правової проблематики в історії. Основні категорії та коло питань історії вчень про державу і право. Головні вимоги при вивченні історії державно-правових вчень. Значення теоретичних визначень. Історичні типи методологічних підмурів. Циклічна (антична) та лінійна (біблійна) моделі історії. Класовий підхід. Цивілізаціний підхід до тлумачення генези та розвитку державно-правової думки. Особливості генези Східної та Західної цивілізацій та їхній вплив на становлення вітчизняної суспільно-політичної та державно-правової думки.

Завдання навчального курсу:

1) як вчення поглядів і теорій, що пояснюють та обгрунтовують ті чи інші державно-правові інституції, а також показують їхню необхідність;

2) як вчення культурно-історичних умов та філософсько-світоглядних (методологічних) основ державно-правових поглядів і теорій, насамперед тих, які мали суттєвий вплив на світові ідеологічні та політичні процеси, а також на практику державного будівництва;

3) як вивчення правових та державницьких теорій, що мають актуальне значення для соціально-політичних процесів сучасної України.

Предмет історії вчень про державу і право як погляди та теоретичні концепції права та держави в їхньому історичному розвитку.

 

 




Переглядів: 296

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | П л а н

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.