МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
Урок 32Тема. Гетьманщина в 60–80-х рр. ХVІІ ст. Мета: охарактеризувати політичне становище Гетьманщини в 60-х — на поч. 80-х рр. ХVІІ ст.; проаналізувати періоди правління гетьманів Петра Дорошенка, Дем’яна Многогрішного, Івана Самойловича; розвивати в учнів уміння працювати з джерелами інформації, аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їх суть та значення, давати характеристику історичним діячам, визначати їх роль в історичному процесі. Основні поняття: «Глухівські статті», «Конотопські статті», «Чигиринські походи», «Бахчисарайський мирний договір». Обладнання: карта «Українські землі наприкінці 50–80-х рр. ХVІІ ст.», портрети гетьманів П. Дорошенка, Д. Многогрішного, І. Самойловича, картки з текстовими та візуальними джерелами інформації. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть: • характеризувати політичне становище Гетьманщини в 60–80-х рр. ХVІІ ст.; • давати історичну оцінку діяльності гетьманів Петра Дорошенка, Дем’яна Многогрішного, Івана Самойловича; • показувати на карті території, підвладні гетьманам Лівобережної та Правобережної України, та території, що перебували під контролем Москви, Польщі, Туреччини; • пояснювати причини та наслідки укладення гетьманськими урядами важливих угод з державами-сусідами; • розвинути вміння працювати з джерелами інформації, аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їх суть та значення, давати характеристику історичним діячам, визначати їх роль в історичному процесі. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань учнів Евристична бесіда 1. Який період в історії України називають Руїною? Дайте йому визначення. 2. Коли та за яких обставин відбувається розпад Української держави на Правобережну і Лівобережну Гетьманщини? 3. Коли був укладений Андрусівський договір? Що він передбачав? Робота з таблицею Із поданого переліку виберіть, які події в історії України пов’язані з іменами гетьманів Юрія Хмельницького, Павла Тетері та Івана Брюховецького.
1. Гетьман України в 1657 р. та в 1659–1663 рр. 2. Гетьман Лівобережної України в 1663–1668 рр. 3. Гетьман Правобережної України в 1663–1665 рр. 4. Уклав Переяславський договір з Росією. 5. Підписав з Польщею Слободищенський трактат. 6. За його гетьманування митрополит й усе українське духовенство стають підлеглими Московському патріархові. 7. Обраний гетьманом на славнозвісній Чорній раді в Ніжині. 8. У своїй політиці дотримувався пропольської орієнтації. 9. У своїй політиці дотримувався промосковської орієнтації, але наприкінці гетьманування пориває з Москвою. 10. Засуджував політику козацької старшини, чим привернув на свій бік козацькі низи. 11. З його ім’ям пов’язана Чуднівська кампанія. 12. Боровся за гетьманську булаву з І. Нечаєм та І. Виговським. 13. Підтримав похід Яна ІІ Казимира на Лівобережжя. 14. З його ім’ям пов’язують страту І. Виговського і загибель І. Богуна. 15. Своєю політикою викликав невдоволення серед козаків, що привело до повстання. 16. Після зречення гетьманства перебирається до Польщі, де згодом був отруєний. 17. Був розтерзаний лівобережними козаками у 1668 році. ІІ . Мотивація навчальної діяльності У ч и т е л ь. Фатальний розкол України на Лівобережну та Правобережну поглиблювався, попри всі намагання гетьманів обох сторін зберегти цілісність Гетьманщини. Глибока криза державності викликала й надалі бажання в українських патріотичних сил зупинити цю руйнівну тенденцію й зберегти єдність України, об’єднати українські землі в межах однієї держави та відновити її незалежність. Лідером цих сил у 60–70-х роках ХVІІ ст. став новий гетьман Правобережної України Петро Дорошенко. ІІІ . Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу Слід зазначити, що матеріал, винесений для засвоєння учнями на даному уроці, досить значний за обсягом. Тому вивчення його доцільно буде організувати в групах. Учні поділяються на п’ять груп, які будуть опрацьовувати питання сьогоднішньої теми: 1-а група. Гетьман Петро Дорошенко, його боротьба за об’єднання України. 2-а група. Гетьман Дем’ян Многогрішний. 3-я група. Внутрішня та зовнішня політика гетьмана Івана Самойловича. 4-а група. Військово-політичні події на Правобережній Україні. На чолі кожної з груп учитель призначає учня-консультанта, який опрацьовував дане питання вдома. Фактично кожний такий учень на уроці буде виступати в ролі вчителя для своєї групи. На роботу в группах учням відводиться 10 хвилин. Вони можуть користуватися підручником. Крім того, їм на опрацювання надаються джерела інформації і перелік питань, на які вони повинні підготувати відповіді.
|
||||||||||||||
|