МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Урок № 6Тема. Виражальні можливості силуетної форми. Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі. Овочі та фрукти. Мета: надавати учням початкові знання про натюрморт; навчати виготовляти силуетні форми за допомогою шаблонів; розкривати поняття «аплікація»; ознайомлювати учнів із техніками паперових аплікацій; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси силуетних форм; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу. Обладнання: репродукції картин відомих художників, зразки робіт. Хід уроку I. Організаційний момент: II. Актуалізація опорних знань і вмінь: – Який вид образотворчого мистецтва працює з лініями та силу-етами? – Які засоби виразності дарує нам графіка? – Якими матеріалами та інструментами ми користуємося, ство-рюючи лінійне зображення? – Де у природі ми бачимо лінії та плями? III. Вивчення нового матеріалу: 1. Слово вчителя: – Картина, малюнок — це розмова художника з глядачем. Це розповідь художника про те, що йому найбільше запам’яталося, що його схвилювало. А ми відгукуємося на його розповідь своїми почуттями, враженнями, думками. (Учитель пропонує учням розглянути композицію з купою фруктів і з’ясувати, що на ній зображено.) – Картину, на якій зображують овочі, фрукти, квіти та будь-які інші предмети, художники називають натюрмортом. – Це слово означає «мертва натура». Малювати натюрморти люблять як художники-початківці, так і відомі майстри. – Натюрморт може бути навчальною вправою, адже предмети не рухаються, тому можна тривалий час розглядати їх. – Натюрморт може стати самостійною картиною або складовою сюжету. – В останньому випадку натюрморт допомагає більше розповісти про тих людей, яких ми бачимо на картині. 2. Організація сприйняття творів мистецтва: (Учитель демонструє репродукції картин, що зображують натюрморти з фруктів.) – Цей натюрморт Сезанна вражає симфонічної глибиною і високою майстерністю художника в зображенні звичайних предметні килима, їдальні, скатертини, посуду, фруктів. Один з молодих художників відвідав метра 1898 року, коли той працював над цією картиною, і пізніше згадував про те, як старанно розкладав Сезанн відібрані для композиції предмети: «Спочатку частина столу була прикрита майстерно складеною скатертиною. Потім Сезанн почав розкладати фрукти, добираючи їх у такий спосіб, щоб вони контрастували між собою, і стежачи за проявом додаткових кольорів: зеленого на червоному і жовтого — на синьому. Він багато разів пересував і повертав фрукти, підкладаючи для цього під них монетки в один і два су. Все це Сезанн проробляв неквапливо і акуратно, вочевидь, що це заняття дає йому справжню насолоду». – Покритий щільним візерунком килим утворює вишуканий задній план, характерний для пізніх натюрмортів Сезанна. – Глечик з квітковим візерунком по білому фоні водночас перегукується за кольором і зі скатертиною, і з фруктами. – Біла скатертина є не лише фоном для розкладених на ній предметів, але цікава сама по собі — вона виглядає живою, наче ворушиться, переливається каскадом складок і тіней. – Фрукти, написані Сезанном, насичені відтінками червоного й жовтогарячого. IV. Закріплення вивченого матеріалу: 1. Творче завдання: – Зобразімо і ми овочі та фрукти за допомогою кольорового паперу. – Ми вже ознайомилися з лінією, контуром і силуетом. – Згадаймо, які вони і чим між собою різняться? – Лінія і контур допомогли нам намалювати святковий феєрверк – Сьогодні ми покличемо на допомогу силует. – Які матеріали й інструменти знадобляться нам для роботи з кольоровим папером? (Простий олівець, гумка, кольоровий та білий папір, клей ПВА, ємності для клею і води, пензлик для клею, серветки, клейонка, ножиці.) – Ви, звісно, маєте рацію, проте сьогодні в нас є ще трафарети. Вони вирізані з цупкого картону. За їх допомогою сьогодні ми робитимемо аплікацію з кольорового паперу. – Розгляньте уважно зразок. З яких елементів складається зображення? – Ми підготували для аплікації білий аркуш. Як ви гадаєте, навіщо? Ще зробить нашу аплікацію гарнішою.) 2. Пояснення вчителя: – Під час роботи з аплікацією нам необхідно пам’ятати найголовніше правило: спочатку потрібно приклеїти ті частини зображення, що знаходяться найдалі від нас, а потім накладати елемент за елементом, поступово просуваючись уперед. – Оберімо колір паперу, з яким ми працюватимемо. – Із різних відтінків жовтого та зеленого паперу ми зробимо грушу. З оранжевого, світло- і темно-червоного — яблуко. Для стола, на якому лежать наші фрукти, ми оберемо блакитний папір, а для сливи — відтінки фіолетового та бузкового. 3. Порядок виконання роботи: – Учитель. Спочатку оберіть найтемніший відтінок потрібного кольору. Для груші це — жовто-зелений. Накладіть на нього найбільший з трафаретів груші, міцно притисність та обведіть простим олівцем. Трафарет слід розташувати не посередині, а біля краю аркуша. Коли ми віріжемо зображення, основна частина кольорового паперу залишиться неушкодженою, і ми зможемо використати його іншим разом. – Виріжте грушу за олівцевим контуром. Намагайтеся робити це дуже старанно. – Покладіть жовто-зелений папір у теку, адже він нам більше не знадобіться. – Намалюйте майбутню картинку олівцем. Для лісу і трави відірвіть невеличкі клаптики паперу потрібних кольорів і накладіть їх на свою картинку. Якщо результат вам подобається, можна приклеювати. – Тепер відірвемо смужечки білого паперу для стовбура і гілочок. Смужечки повинні бути ширшими з одного кінця і вужчими — з іншого. Накладіть їх на картинку і приклейте спочатку стовбур, потім — гілочки. Відірвіть зовсім маленькі шматочки чорного паперу і приклейте їх подекуди до стовбура берізки. – Дерево уже маємо. Нам слід «одягнути» його в листя. Нарвемо багато дрібних клаптиків оранжевого, світло- і темно-жовтого паперу. Приклеїмо їх до гілочок, накладаючи один на одний, як на справжньому дереві. – Декілька листиків приклеїмо внизу під деревом, начебто вони вже облетіли. – Дуже дрібні деталі важко відривати, тому їх можна намалювати фломастером. V. Підбиття підсумків 1. Перегляд і оцінювання малюнків. 2. Демонстрування дитячих робіт. 3. Бесіда: – Що нового ви дізналися на уроці? – Чому навчилися? – Кому подаруєте свій малюнок.
|
||||||||
|