Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Урок № 5

Тема: Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем. Танок повітряних зміїв.

Мета: перевіряти засвоєння учнями поняття «графіка», «лінія, крапка. Пляма як засіб виразності» та закріплювати їх; ознайомити з правилами роботи з гуашевими фарбами, пензлями, вчити правильно розташовувати зображення на площині аркуша, надавати початкове поняття про компонування простих форм на площині; розвивати фантазію, уяву, допитливість; виховувати екологічну культуру.

Обладнання: репродукції картин, аудіо запис П. Чайковський «Вальс квітів», комп’ютер, олівець, гумка, гуаш, пензлі, серветки.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

II. Повідомлення теми і завдань уроку.

– На цьому уроці ми навчимося працювати із гуашшю, для зображення повітряних зміїв використовуватимемо різні геометричні форми.

III. Засвоєння нових знань:

1. Вступна бесіда

– Дітки, до нас сьогодні на урок не прийшов, а прилетів Олівець. Прилетів він на повітряному змієві.

2. Демонстрування повітряних зміїв.

3. Продовження бесіди.

– Хто з вас коли-небудь запускав повітряного змія? Опишіть його.(Діти діляться враженнями.)

– Люди завжди мріяли літати, як птахи. І найдревніший літальний апарат, який вони винайшли, повітряний змій. Китайці запускали їх у небо ще 2500 років тому, щоб налякати ворогів чи визначити напрям вітру. Деякі змії були такі великі, що могли підняти в повітря і людину. Робили повітряних зміїв у вигляді яскравих риб, метеликів, птахів, крилатих драконів.

– Повітряні змії часто слугували листоношами. Коли треба було терміново попередити про якусь важливу подію — наступ ворога, приміром, чи одруження короля, або ж просто про великий ярмарок — запускали повітряних зміїв.

– Варто згадати і такий випадок. У 906 році князь Київської Русі Олег завдяки повітряним зміям одержав блискучу перемогу над ворогами. Як розповідає давній літопис, коли в повітрі з'явилися "коні й люди паперові позолочені", вороги перелякалися й кинулись урозтіч.

– У деяких країнах повітряних зміїв використовували, щоб допомогти кораблям, які зазнали аварії неподалік від суходолу. Змій переносив один з кінців канату з берега на корабель, і судно підтягували до рятівної землі.

– В Англії завдяки повітряним зміям зберегли не одну тонну зерна та фруктів. Городники й садівники помітили, що птахи звикли до опудал і не бояться їх. А от повітряного змія сприймають як великого крилатого хижака і зразу ж відлітають геть.

– І в наш час повітряні змії піднімають у небо термометри, щоб зміряти там температуру повітря, а також інші прилади, за допомогою яких передбачають зміни погоди. Завдяки повітряним зміям люди дізналися, що угорі повітря холодніше, і що блискавка — електричне явище. Перша фотографія Землі з висоти "пташиного польоту" була зроблена за допомогою змія.

– Повітряними зміями намагалися навіть піднімати людей у повітря — але марно. Та цей дослід було використано для створення спочатку планерів, а потім — літаків.

– Сьогодні повітряні змії для нас — просто цікава іграшка. Вони бувають найрізноманітнішими: від традиційного ромба до етажерок чи дельтапланів.

4. Перегляд демонстраційного матеріалу.

5. Прослуховування оповідання В.Берестова «Про повітряного змія»

– Про повітряного змія. Вітя зробив повітряного Змія. День був похмурий, і хлопчик намалював на Змієві сонце. Вітя відпустив нитку. Змій почав підніматися все вище й вище, метляючи довгим хвостом і наспівуючи пісеньку:

– Я лечу і мрію,

Я свічу і грію!

– Ти хто такий? — спитали пташки.

– Хіба не бачите? — сказав Змій. — Я — сонце!

– Неправда! Неправда! — закричали пташки. — Сонце за хмарами.

– За якими такими хмарами? — розізлився Змій. — Сонце — це я! Ніякого іншого сонця не було, нема, не буде й не треба. Ясно?

– Неправда! Неправда! — сполошилися пташки.

– Що-о-о? Цить, куцохвості! — гаркнув Змій.

Перелякані пташки розлетілись. Аж тут визирнуло сонце.

– Заклювати хвалька! Вискубати хвіст ошуканцеві! — закричали пташки й накинулися на Змія.

Вітя почав хутко змотувати нитку, і Змій упав на траву.

– Що ти там накоїв? — запитав хлопчик.

– А що? — образився Змій. — Вже й пожартувати не можна?

– Жартувати жартуй, — сказав Вітя, — але ж навіщо брехати й вихвалятися? Ти мусиш виправитись.

– Ото ще морока! — пробурчав Змій. — І не подумаю! Нехай пташки виправляються!

– Он як! — обурився Вітя. — Гаразд! Тоді я сам тебе виправлю. Тепер вже ти нікого не надуриш і не налякаєш, хоч лусни зі злості!

Хлопчик взяв фарби і перетворив намальоване сонце на кумедну мармизу. Змій знову полетів у небо, виспівуючи пісеньку: — Я лечу, я мрію, Що захочу, дію. Він дражнився, і брехав, і вихвалявся. Та тепер усі бачили його смішну мармизу й думали, що він жартує. А він і не думав жартувати.

– Я — сонце! Чуєте? Я — сонце! — кричав Змій.

– Ха-ха-ха! — сміялися пташки. — Ох і розсмішив. З тобою, друже, не занудьгуєш!

– Цить, куцохвості! — бурчав Змій, сердито метляючи довгим хвостом.

Але пташки сміялися ще дужче, кружляли навколо Змія і смикали його за хвіст.

Повітряний Змій пообіцяв виправитись. Він дуже хоче потрапити в країну повітряних Зміїв, яка називається Змійландія.

6. Поетапне зображення малюнка вчителем.

7. Практична діяльність учнів.

III. Підсумок уроку.

1. Перегляд і виправлення помилок у малюнках учнів.

2. Демонстрування дитячих робіт.

– Що нового ви дізналися на уроці?

– Чому навчилися?

– Кому подаруєте свій малюнок.




Переглядів: 866

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок № 4 | Урок № 6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.