МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Урок № 11Тема: Поняття про основні (жовтий, червоний, синій) та похідні (жовтогарячий, зелений, фіолетовий) кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування гуашевими та акварельними фарбами, пензлями, палітрою. «Танок кольорів». Мета: ознайомлювати учнів із трьома основними кольорами та їх похідними; ознайомлювати з поняттями «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір»; навчати відтворювати необхідний колір змішуванням основних кольорів; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу. Обладнання: репродукції картин відомих художників, альбом для малювання; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда: – Які кольори ви знаєте? – Як ви вважаєте, які кольори є найважливішими на Землі? – Які кольори переважають на Землі? Чому? – Які матеріали та інструменти знадобляться для малювання фарбами? III. Вивчення нового матеріалу 1. Слово вчителя: – Одного разу на білому аркуші паперу зустрілися три се-стрички: Червона, Синя і Жовта фарби. Вони захотіли намалювати щось гарне, але засперечалися. – Я,— говорила Жовта фарба,— розфарбовую сонце. Я дарую світло і тепло! Я найголовніша! – Ні! Я головна! — заперечувала Синя фарба. — Якби не я, не було б моря і неба. Де б тоді висіло ваше сонце? – Дурниці! —: вигукнула Червона фарба. — Без мене не було б ані вогню, ані квітів, ані фруктів. Я найголовніша! Їх суперечка тривала вже довго, а аркуш паперу залишався білим. – Вашому непорозумінню зарадити легко,— посміхнувся дідусь Пензлик. — Потрібно лише жити дружно! – Зараз я розповім, що потрібно зробити для того, щоб фарби потоваришували. 2. Робота над формуванням навичок і вмінь – Спочатку намалюємо в середині аркуша паперу коло, схоже на сонце,— це буде чарівне Коло дружби для наших фарб. – Тепер розділимо наше Коло на три рівні частини так, щоб кожна з фарб отримала такий самий шматочок, як і решта. – А тепер кожну частину нарізаємо на п’ять однакових скибочок, як п’ять пальчиків на долоньці,— нехай наші фарби візьмуться за руки. – Тепер починається найголовніше. Це будуть дуже складні чари — чари барвистої дружби. Слід бути дуже уважними. – Почнемо з Червоної фарби. Візьмемо палітру. На ній ми змішуватимемо «чарівне зілля». Крапнемо на палітру води і розмішаємо червону фарбу. – Подивіться, який утворився чистий, яскравий і веселий колір. Знайдемо на нашому сонечку той шматочок, що ми призначили для Червоної фарби, і дуже акуратно зафарбуємо у червоний колір одну скибочку. (Учитель показує порядок виконання роботи.) Утворилася квіточка з однією пелюсткою. Дуже ретельно промиємо пензлик у чистій воді. Наберемо краплину жовтої фарби, додамо її на палітру до червоної і розмішаємо. Нехай червона фарба засвітиться сонячним промінчиком. Знайдімо на нашому сонечку наступну скибочку в червоному шматочку (наче годинникова стрілка зробила один крок) і зафарбуємо її отриманим кольором. Погляньте, наша скибочка вже не зовсім червона! – Знову промиємо пензлик і наберемо ще трохи жовтої фарби. Розмішаємо і зафарбуємо наступну за годинниковою стрілкою скибочку. Крок за кроком зафарбуємо всі скибочки в червоному шматочку, щоразу додаючи Жовту фарбу до нашого «чарівного зілля». – Тепер зробимо ще крок і зафарбуємо Жовтою фарбою першу скибочку на жовтому шматочку. Що ж у нас утворилося? Бачите, Червона і Жовта фарби взялися за руки. А між ними з’явився новий колір. – Як називається цей новий колір? (Відповіді дітей.). Оранжевого кольору і вогонь, і сонечко, і смачний апельсин. Це означає, що Червона і Жовта фарби потоваришували. Але чари ще не закінчилися. Працюємо далі? – Почнемо змішувати зілля з Жовтої й Синьої фарб. Перша жовта скибочка в нас уже є. Додамо до жовтого кольору на палітрі краплину Синьої фарби і зафарбуємо наступну скибочку тим кольором, що у нас утворився. – Поступово додаючи все більше синьої фарби до жовтої, зафарбуємо всі скибочки жовтого шматочка. Зробимо наступний фіолетовийткрок і зафарбуємо синьою фарбою першу скибочку на синьому шматочку. жовта і синя фарби потоваришували, а в нас з’явився новий колір — зелений. – А що ж робити нам? — вигукнули разом Червона і Синя фарби.— Ми так завжди сперечатимемося і сваритимемося? – Не поспішайте,— відповів дідусь Пензлик. — Нумо, фарби, візьміться за руки! – Допоможемо сестрам потоваришувати. Де наше чарівне зілля? Додамо до синього кольору краплину Червоної фарби і розфарбуємо другу скибочку на синьому шматочку. Бачите, Синя фарба зробила один крок назустріч своїй сестрі? – Тепер поступово допоможемо їм узятися за руки. Тільки не забудьте — щоразу ми додаємо до зілля краплю Червоної фарби й зафарбовуємо тільки одну скибочку. А між Синьою і Червоною фарбою з’явився новий колір — фіолетовий! – Щойно фарби взялися за руки, усе відразу змінилося. Аркуш паперу вже не білий. Оранжеве сонечко розтопило сніг, перець побіг по зеленій траві, на пагорбах розквітли фіолетові іти — фіалки. А над землею простяглася різнокольорова райдуга. (Під час розповіді вчителя діти виконують запропоновану їм навчальну вправу.) IV. Закріплення вивченого матеріалу: 1. Бесіда: – Погляньте на наше Коло дружби. Дорослі художники нази-вають його спектральним колом. Воно дуже схоже на коромисло еселки, що згорнулася в клубочок. – Які фарби ми мали на початку роботи? – Червоний, жовтий і синій кольори художники називають основними кольорами. їх можна лише взяти з баночки, а змішуванням отримати не можна. Для того щоб намалювати будь-який малюнок, нам вистачить лише цих трьох кольорів. – А який колір утворився, коли ми змішали червону і жовту фарби? жовту і синю? синю і червону? – Оранжевий, зелений і фіолетовий кольори художники називають кольорами змішаними, або похідними, тому що їх можна отримати, змішуючи основні кольори. – Але змішувати можна не лише фарби. Візьмемо кольорові повітряні кульки. Спочатку червону і синю. Подивіться на світло крізь обидві кульки відразу — усі предмети стануть фіолетовими. А тепер подивимося на світло крізь червону і жовту кульки, а потім — крізь синю і жовту. – У які кольори забарвилися предмети навколо нас? – Як ви гадаєте, чому це сталося? 2. Колективна гра «Колірне коло дружби» Учитель розкладає на столі квадратики, один бік яких забарвлений у жовтий, синій, червоний кольори, кольоровим боком донизу. Учні витягають по одному квадратику і стають у коло. За допомогою лічилочки обирають ведучого. Він стає в центр кола із зав’язаними очима. Ведучий крутиться, учні хором повторюють лічилочку: «Три чарівні кольори — обери один для гри!». Той, на кого вказав ведучий після закінчення лічилки, приєднуєте ся до ведучого у центрі кола. Разом вони показують усім свої кольорові квадратики. Решта учнів мають сказати, який колір утвориться, якщо змішати кольори продемонстрованих квадратів. Учень, який назве предмет, забарвлений у цей колір, отримує 1 квадратик цього кольору. Ведучий повертається в коло, а той, кого обрали, стає ведучим, і гра повторюється. Хто наприкінці гри матиме найбільше квадратиків — той переміг. V. Підбиття підсумків: Виконані роботи вивішують на видноті у класній кімнаті. Учитель має посилатися на них під час наступних уроків образотворчого мистецтва. – Сьогодні на уроці ми навчилися створювати нові (похідні) кольори із основних — червоного, жовтого та синього.
|
||||||||
|