Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Урок № 12

Тема: Ознайомлення із спектральними кольорами та їхньою послідовністю. Розбіл та замутнення спектральних кольорів; відтінки кольорів (світло-зелений, темно-синій і т.п.). «Райдужні квіти».

Мета: ознайомлювати учнів з поняттям «колір як засіб виразності»; продовжувати ознайомлювати з акварельними і гуашевими фарбами; надавати початкові навички роботи з матеріалами; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати можливості різних видів фарб; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: репродукції картин (Вінсент ван Гог «Соняшники», Катерина Білокур «Квіти за тином»); альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

– Які інструменти необхідні під час малювання фарбами?

– Як потрібно працювати пензлями? Розкажіть про послідовність дій.

III. Пояснення нового матеріалу

1. Бесіда:

(Учитель демонструє коробку з акварельними фарбами.)

– Подивіться: невеличкі ємності наповнені фарбами,— це акварель. їх ще називають водяними фарбами, тому що їх розводять водою. «Аква» в перекладі з латини означає «вода». Ви вже, мабуть, чули це слово як складове слів акваріум та аквапарк.

– Для того щоб виготовити акварельні фарби, кольоровий порошок змішують із клеєм, що легко розчиняється у воді. А ще додають мед і гліцерин. Мабуть, хтось із вас має фарби з написом «медові».

– Основна властивість акварелі — у тому, що вона прозора. Чим більше ми додамо до фарби води, тим світлішим є колір.

2. Організація сприйняття творів мистецтва:

(Учитель демонструє репродукції картин, які виконано акварельними фарбами.)

– Для яких зображень художники обирають акварельні фарби?

– Що можна сказати про малюнки, виконані акварельними фарбами? (Вони прозорі, містять багато повітря.)

– Складіть невеличку розповідь за картиною, яку виконано акварельними фарбами. (Розповіді учнів.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу:

1. Організація сприйняття творів мистецтва:

(Учитель пропонує учням розглянути картину Вінсента ван Гога «Соняшники»).

– Які квіти зображено на цій картині?

– Який настрій вони в нас викликають?

– Художник, який намалював ці соняшники, жив дуже давно, проте і сьогодні ми можемо милуватися яскравими, сонячними квітами. Роздивимося картину уважно. Зображені квіти розташовані по центру зображення. Вони достатньо великі, тому вся увага зосереджена на них. Фон картини поділений на дві частини майже прямою лінією. Стіл намальований жовтогарячою фарбою, стіна — напружено-блакитного кольору. Ваза теж сприймається як суцільна пляма. Художник зробив це навмисно. На такому тлі соняшники сприймаються як силуети.

(Учитель пропонує учням розглянути картину Катерини Білокур «Квіти за тином».)

– Які квіти зображено на цій картині?

– Який настрій вони в нас викликають?

– Майстриня, яка зобразила ці квіти, ніколи не вчилася малювати. Проте любов до квітів, до рідного краю спонукала її самостійно вивчати техніку малювання. Сьогодні творами Катерини Білокур пишаються жителі України.

– Роздивимося цю картину уважніше.

– Квіти за тином займають усю площу картини. Увага художниці не зосереджена на якійсь одній квітці. Майстриня має на меті відобразити все розмаїття квітів та кольорів. Вона ретельно виписує кожну квітну, кожну пелюстку. Фрагмент тинка та частина неба є рамою для квіткового розмаїття.

2. Робота над формуванням навичок і вмінь

(Учитель пропонує учням намалювати різнокольорові квіти на білому папері акварельними фарбами. Учитель пояснює послідовність виконання завдання.)

– Спочатку намалюємо квіти простим олівцем на білому папері. Квіти можуть мати різну форму. (Учитель демонструє справжні квіти.)

– Спочатку намалюємо великі кола — це місця, що займуть наші майбутні квіти. Потім у кожному колі намалюємо квітку, відтворюючи бажану форму.

(На дошці намальований горизонтальний прямокутник. Учитель показує, як скомпонувати загальну форму малюнка, щоб на аркуші не залишалося порожнього простору, потім виконує роботу на дошці, завершуючи форму крок за кроком. Учитель показує, як виконати роботу спочатку олівцем, а потім — акварельними фарбами.)

– Ви можете намалювати декілька квітів усередині аркуша (як на картині Вінсента ван Гога) або багато квіточок, заповнюючи весь простір малюнка (як у Катерини Білокур).

– Промиємо пензлик і знімемо зайву краплю об край баночки з водою.Злегка змочимо папір усередині контуру квітки. Наберемо на пензлик фарбу і окремими мазками нанесемо її на змочену поверхню спочатку по контуру, потім — в середині.

– З одного боку залишилося більше води, з іншого — малюємо майже сухим пензлем.

(Квіти і мають бути різного кольору за бажанням учнів.)

V. Підбиття підсумків

Учитель пропонує дітям уважно розглянути готові малюнки та визначити, чим різняться між собою зображення, на яких площина аркуша заповнена за допомогою великого зображення, та малюнки, на яких рівномірно розташовані зображені елементи.


 




Переглядів: 737

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок № 11 | Урок № 13

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.