Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Урок № 18-19

Тема: Розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Малювання з натури. «Новорічна ялинка».

Мета: навчати учнів основ малювання з натури; ознайомлювати з процесом узагальнення форми; навчати визначати основну форму предмета, його пропорції, побудову і відображати модель з усіма деталями саме такою, якою учні її бачать; навчати розміщувати зображення на аркуші паперу, рівномірно наносити штрихування олівцем для точнішого відображення предмета; навчати учнів міркувати; сприяти розвитку графічних навичок у зображенні елементів геометричного орнаменту; розвивати фантазію, окомір дітей, зорове сприйняття натури і дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; сприяти вихованню у дітей інтересу до спільної діяльності та результатів колективної творчості; виховувати спостережливість, акуратність, увагу; створювати святковий новорічний настрій.

Обладнання: схеми («Розміщення ялинкових гілок з іграшками», «Орнаменти»); шаблони кулі, дзвіночка або ліхтарика; невеликі гілочки сосни й ялини; матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи; шаблони у вигляді кульки, дзвіночка, ліхтарика; обладнання: ТЗН; альбом для малювання; простий і кольорові олівці; фломастери; гумка.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку:

– І діти, і дорослі люблять веселе свято Новий рік, але не всі знають, звідки походить звичай прикрашати ялинку кульками. Спочатку ялинки прикрашалися яблуками, що були символом родючості.

– Але трапився неврожай яблук. Тоді склодуви виготовили скляні кулі, якими відтоді почали прикрашати ялинки. Які ж гарні іграшки і кульки можна намалювати, розмістивши їх на ялинкової гілці, прикрасити їх орнаментом, а потім з цих гілочок виконати колективну роботу — новорічну ялинку, що стане прикрасою нашого класу до Новорічного свята!

ІII. Вивчення нового матеріалу

1. Слово вчителя

Що за дивна то новинка

Стала в лісі —

Засвітилася ялинка

На узліссі!

Свічечок на гілках — сила- Пресиленна —

І червона, й синя, й біла,

І зелена!..

А горішків і цукорків — Без рахунків!..

А під нею — цілі горки Подарунків!..

(Можна влаштувати невеликий новорічний конкурс поміж класів. Пропозицію виконати колективну роботу діти сприймуть охоче).

2. Бесіда

– Ми вже вміємо малювати загальну форму ялини. А сьогодні ми спробуємо намалювати одну гілку і прикрасити її ялинковими іграшками.

(Учитель показує класу дві невеличкі гілочки — ялинову і соснову. Урок починається з аналізу їхньої форми.)

– Як ви гадаєте, ці гілочки схожі між собою?

– Що в них спільного?

– Чим вони відрізняються? (На відміну від сосни, у якої довгі гол ки, на гілках ялини голки короткі, а темно-коричневий колір гілок ялини відрізняється від жовто-оранжевого кольору кори сосни.)

– Почнемо малювати з нижнього лівого кутка аркуша, навскіс угору. Проведімо по аркушу паперу пальцем, щоб визначити, як саме розташується основна гілка на малюнку.

(Учитель демонструє послідовність виконання роботи, про водить лінію на дошці крейдою. Учні проводять лінію в альбомі олівцем. Напрямок бічних гілок має відповідати розгалуженню обраної моделі. Необхідно неодноразово нагадати учням, що вони малюють не будь-яку гілку ялини навмання, а саме ту, що перед ними. Перше малювання з натури може мати певну складність. Необхідно постійно підбадьорювати та заохочувати клас, демонструючи правильно виконані малюнки. Хвою можна не малювати простим олівцем, а лише намітити напрямок руху голочок і тонко позначити контур, у межах якого потім будуть намальовані хвоїнки зеленим олівцем або фломастером.

Коли учні завершать роботу з олівцевими контурами, учитель звертає їх увагу на те, який ошатний клас сьогодні, демонструє різноманітні ялинкові прикраси та різнокольорові кульки.

Разом з дітьми розглядає виставку орнаментів в колі і на гадує послідовність виконання такого орнаменту:

– Весь підготовчий малюнок для графічної роботи слід виконати олівцем; лінія повинна бути легкою, замкненою; з декількох неправильних ліній залишається одна правильна, решту ви-даляють гумкою:

– Щоб ялинка була пишною та ошатною, голочки слід намалю-вати приблизно однакової довжини так, щоб увесь аркуш був заповнений зображенням.

Учні розфарбовують кору, обравши олівець або фломастер відповідного кольору.)

– Як ви гадаєте, що нам необхідно намалювати спочатку — гілки чи голочки?

– Не можна пришити ґудзик, не пошивши пальта. Так і нам спочатку потрібно намалювати гілки, а потім прикріпити до них голочки.

Особливо складним може стати малювання хвої. Учитель демонструє на дошці крейдою техніку штрихування (від гілки назовні з відривом олівця). Гілки розташовано у різних напрямках, а альбом для малювання має залишатися в одному положенні. Можна зафіксувати положення альбому кнопками або скотчем. Необхідно стежити за тим, щоб учні повертали лише кисть руки, а не розверталися навколо малюнка всім корпусом. Різноманітна робота кисті руки в цій вправі є дуже корисною для розвитку дрібної моторики.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Індивідуальна робота за творчим завданням. Робота над хвоєю займає багато часу. Учителеві необхідно звернути увагу учнів на різні відтінки зеленого кольору на гілці- моделі і запропонувати їм використовувати олівці (фломастери) світло- і темно-зеленого кольору.

V. Підбиття підсумків

1. Демонстрація робіт.

2 Бесіда:

– Які іграшки зображені на малюнку?

– А які новорічні іграшки є у вас вдома?

– Які з них ваші найулюбленіші?

3. Прибирання робочих місць.



Читайте також:

  1. Адміністративні зміни кінця 18-19 ст. та утворення нових архівів
  2. Архітектура та живопис 18-19 ст.
  3. Василь Сухомлинський (1918-1970).
  4. Економічна політика більшовиків у 1918-1920 рр.
  5. Міжнародне становище і зовнішня політика України в 1918-1920 pp. Дипломатична діяльність ЗУНР
  6. Революційний рух 1918-1919 рр.




Переглядів: 749

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок № 17 | Урок № 20

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.