До першої групи належать вправи, яким "властиве" повільне застосування табличного результату: знаходження значень виразів на дві операції (7 - 2 + 6; 7 + 5 - 3) та виразів з буквеними даними (а + 3, якщо а = 8); порівняння виразів і чисел (12- 7 і 6; 7 + 8 і 14), заповнення "віконець" (доберіть потрібні числа О + 3 = 12; Р - 8 = 6). Розв'язуючи такі вправи, табличний результат треба деякий час тримати в оперативній пам'яті, а це сприяє його запам'ятовуванню.
До другої групиналежать вправи на швидке застосування табличних результатів: усне повідомлення відповідей на пропоновані вчителем табличні вирази, математичні диктанти, різні ущільнені завдання (гра в "мовчанку", збільшення чи зменшення чисел на кілька одиниць тощо). Вправи другої групи служать для контролю засвоєння таблиць учнями та формування навичок швидких обчислень. Остання має істотне значення для вивчення позатабличних випадків дій додавання і віднімання.
Програмові вимоги
Нумерація чисел у концентрі «Сотня»
Десяток
Лічильна одиниця – десяток, її утворення.
Лічба десятками.
Поняття розряду.
Розрядні числа.
Порівняння, додавання і віднімання розрядних чисел – десятків.
знає назви розрядних чисел;
розуміє десяток як лічильну одиницю;
лічить десятками в межах 100;
порівнює, додає і віднімає розрядні числа
Усна та письмова нумерація у межах 100
Усна і письмова нумерація чисел 11–20.
Усна і письмова нумерація чисел 21-100.
Назви та послідовність чисел від 1 до 100.
Читання й запис чисел від 1 до 100.
Розряд десятків. Розряд одиниць.
Одноцифрові та двоцифрові числа.
Порівняння чисел у межах 100
називає числавід 11 до 20, від 21 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного;
називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100;
читає і записує числа від 1 до 100;
розрізняє одноцифрові і двоцифрові числа;
розуміє різні способи утворення двоцифрових чисел;
має уявлення пророзряд десятків і розряд одиниць;
розуміє позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа;
визначає кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі;
записує двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків;
порівнює числа в межах 100 на основі порядку слідування чисел у натуральному ряді та на основі їх розрядного складу
Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100
Додавання і віднімання числа 1 (45+1, 45 – 1).
Додавання і віднімання на основі десяткового складу числа (40 + 5, 45 – 5, 45 – 40, 40 + 20, 40 – 20).
застосовує прийоми обчислення у межах 100 на основі знання нумерації чисел: додає і віднімає число 1; замінює суму розрядних доданків двоцифровим числом; віднімає від двоцифрового числа його десятки або одиниці, додає і віднімає розрядні числа;
прогнозує результат додавання і віднімання розрядних чисел
Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд
Додавання розрядного числа до двоцифрового (45 + 20).
Віднімання розрядного числа від двоцифрового (45 – 20).
Додавання одноцифрового числа до двоцифрового (45 + 2).
Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового (45 – 2).
Порозрядне додавання і віднімання двоцифрових чисел (45 + 22, 45 – 22) (ознайомлення).
розуміє сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток;
застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд;
прогнозує результат додавання і віднімання, зважаючи, що при додаванні дістанемо більше число, а при відніманні – менше