МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Л.С. Квасова, К.В. Кравченко
СТРАТЕГІЯ ПІДПРИЄМСТВА
Затверджено на засіданні Вченої ради академії як опорний конспект лекцій
Дніпропетровськ НМетАУ 2009 УДК 005.2/9 (075.8)
Квасова Л.С., Кравченко К.В. Стратегія підприємства: Опорний конспект лекцій. – Дніпропетровськ: НМетАУ, 2009. – 43 с.
Стисло викладено основні теоретичні положення стратегічного менеджменту підприємства як науково-практичної діяльності по забезпеченню конкурентоспроможності та розвитку підприємства. Розглянуто необхідні умови й етапи розробки та реалізації стратегії підприємства. Призначений для студентів спеціальностей 7(8).050201 – менеджмент організацій та 7(8).050206 – менеджмент зовнішньоекономічної діяльності. Рис.7. Табл.7. Бібліогр.: 15 найм.
Друкується за авторською редакцією.
Відповідальний за випуск Д.Є. Козенков, канд. екон. наук, доц.
Рецензенти: К.Ф. Ковальчук, д-р екон. наук, проф. (НМетАУ) С.М. Довгань, д-р. техн. наук, проф. (НГУ)
© Національна металургійна академія України, 2009
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………..............5 1 ЗМІНИ ТА РОЗВИТОК ПІДПРИЄМСТВА………………………………...6 1.1 Природа змін у соціально-технічних системах, причини змін………….6 1.2 Характеристика розвитку підприємства……….…………………………6 1.3 Нововведення та розвиток підприємства…………………………………7 2 СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ………………………………………………………………………8 2.1 Актуальність стратегічних підходів до управління в умовах змін середовища……………………………………………………………………...8 2.2 Стратегічне мислення та його основні елементи………………………...8 2.3 Сутність стратегічного планування, його ознаки та функції……………9 2.4 Відмінність поточного та стратегічного планування…………………..10 2.5 Співвідношення стратегічного планування та стратегічного управління……………………………………………………………………..11 3 ОСНОВНІ КАТЕГОРІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ……………12 3.1 Категорії стратегічного цілевстановлення………………………………12 3.2 Категорії стратегічного аналізу………………………………………….12 3.3 Категорії стратегічного синтезу………………………………………….13 3.4 Показники стратегічного планування…………………………………...13 4 СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ…………………………………………………14 4.1 Аналіз макросередовища підприємства…………………………………18 4.2 Аналіз мікросередовища підприємства………………………………….18 4.3 Аналіз внутрішнього середовища підприємства………………………..18 5 СТРАТЕГІЧНИЙ СИНТЕЗ: РОЗРОБКА ОПОРНОЇ СТРАТЕГІЇ……….20 5.1 Варіанти стратегічних альтернатив та їх характеристика……………...20 5.2 Рекомендації до формулювання стратегії……………………………….22 6 ПРОЦЕС СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ……………………………24 6.1 Загальна характеристика етапів………………………………………….24 6.2 Забезпечення «початкової згоди» про планування……………………..25 6.3 Опрацювання місії………………………………………………………...25 6.4 Вибір пріоритетних напрямків діяльності та визначення стратегічних проблем………………………………………………………………………...26 6.5 Розробка стратегії…………………………………………………………26 7 РАЦІОНАЛЬНА ТЕХНОЛОГІЯ ВИРІШЕННЯ СТРАТЕГІЧНИХ ПРОБЛЕМ……………………………………………………………………..28 7.1 Визначення проблеми…………………………………………………….28 7.2 Дерево проблем і дерево рішень…………………………………………28 8 СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН…………………...……………………………….30 8.1 Стратегічні планові документи підприємства…………………………..30 8.2 Сутність та роль стратегічного плану…………………………………...30 8.3 Розробка стратегічного плану……………………………………………30 9 СТРАТЕГІЧНІ ПРОГРАМИ, СТРАТЕГІЧНІ ПРОЕКТИ ТА ПРОГРАМНЕ ЗАВДАННЯ……………………..……………………………34 10 БІЗНЕС-ПЛАН ЯК ФОРМА РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНИХ ПРІОРИТЕТІВ………………………………………………………………...36 10.1 Сутність бізнес-плану…………………………………………………...36 10.2 Структура бізнес-плану…………………………………………………36 11 ОРГАНІЗАЦІЙНА КУЛЬТУРА ЯК ЧИННИК СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ…………………………………………………………….39 11.1 Чинники організаційної культури підприємства………………………39 11.2 Управління організаційною культурою………………………………..39 11.3 Стратегічний організаційний розвиток………………………………...40 ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ І РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ………...42
|
||||||||
|