МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||
Тема№16ІІІ. ІІ. І. Філософія науки і техніки План 1.Предмет,проблеми в історії,філософії науки і техніки. 2.Зв’язок розвитку науки і техніки з розвитком суспільства. 3.Проблема оцінки впливу техніки на розвиток суспільства :студенти роблять власну оцінку в письмовій формі.
.Ключеві терміни і поняття: • Машина-результа матерелізації наукових знань;інженерний вид техніки:робоче знарядя,передачний механізм і силова установа. • Наука-система знань на основі якої виробляються нові знання:сукупність знань спеціальна пізнавальна діяльність,організації та інституції. •Техніка-особлива форма людського утвердження в бутті та взаємодії зі світом. •Технологія-особливий ,раціональний стан поєднання чинників виробництва. •Індустріальне суспільство-суспільство ,що базує свою діяльність на засадах машинного виробництва. •Технотронне суспільство-суспільство яке базує діяльність на засадах досягнень НТР:володіння інформацією,лібералізація суспільних відносин,вміння скористатися інформацією.
Філософія Н.Т - напрям філософії,характерний для 20 століття.Його поява викликана передусім широким розповсюдженням техніки і технічних засобів.Інтерес до науки і техніки вчені знаходять вже у Платона й Аристотеля.Першим науковим проектом з науковою експертизою вважається будівництво Міланського собору у 1386р.Вагомий внесок у розвиток техніки було зроблено Л.да Вінчі. Першим виданням спеціально техніці книгу Бекмана„Керівництво з технології,або Пізнання ремесел,фабрик та манофактур”(1777р.,Геттінген,Німеччина) Основні принципи філософії науки як особливої галузі були розвинуті Р.Мертоном у 1933р. у праці :„Наука,техніка і суспільство в Англії 17 століття”
Існує кілька концепцій походження техніки;Б.Франклін,Е.Канн,Ф.Дессауер,А.Бергсон,М.Хайдеггер,Ж.Еллюль,Х.Бек.На мою думку найбільш вдалим є вислів Е.Каппа: „Техніка є результатом розв’язання суперечностей між органами тілами та прагненням душі” Сучасні німецькі дослідники Х.Ленк та Г.Рополь виділити дев’ять характерних елементів техніки: •Прикладне природознавство; •Продукування надлишків продукції; •Розкриття глибин упорядкування природи; •Самозабезпеченність людського існування; •Втілення ідей та задумів людини; •Воля до влади над природою; •Комплект інструментів та засобів; •Вивільнення людини з-під влади природи суспільства; •Предметне втілення схем людської діяльності
За змістом За класифікацією •Знання про світ •Науки про форми і сфери існуючого •Знання про алгоритми (послідовність) •Науки логіко-методологічного або дій та дійових операцій. Інструментального напряму • Знання про можливості людини в •Гуманітарні науки її ставленні до світу
Перший етап приблизно (1660-1750)-наука і техніка інституалізується(виникають Академії наук і власна інженерна діяльність)
Другий етап –початок промислової революції(кінець18 ст.-19ст.),розвиток техніки вимагає застосування науки Третій етап -20 століття,наука виходить на передній план.Стає головною,продуктивною, рушійною силою суспільства Висновок: наука,техніка,технології-складові і впливові напрями людської життєдіяльності, пов’язані зі способом людського самоутвердження у світі. Зв’язок розвитку науки і техніки з розвитком суспільства.проблеми оцінки впливу техніки на розвиток суспільства студенти вивчають срс.
Завдання для самоконтролю 1.Дайте визначення основних понять,що розкривають зміст проблеми філософських міркувань про науку і техніку та вплив їх на розвиток суспільства. 2.Що таке “філософія науки і техніки”? 3.Назвіть перші відомі наукові праці в яких проблеми науки і техніки були об’єктом дослідження європейських вчених. 4.Назвіть основні питання філософії,науки і техніки. 5.Назвіть основні компоненти науки. 6.Назвіть основні компоненти техніки. 7.Якими є прояви науки і техніки у суспільному розвитку?
Розділ 4 .Філософія права
|
|||||||||||||||||||||||||
|