МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема №15ІІ. Зміст і співвідношення базових цінностей в історії людства дуже різноманітні. Аналіз основних типів ціннісних орієнтацій слід проводити за трьома напрямами: a) Виділення пріоритетних цінностей; b) Розгляд їхнього змісту; c) Характеристика способу обґрунтування їх. У різні епохи і в різних суб’єктів діяльності складалися три основних напрями ціннісних орієнтацій, що задають життєвий сенс: 1) На потойбічний світ (релігійний, об’єктивно-ідеалістичний тип ціннісних орієнтацій) 2) На самого себе – зневіра в усьому супроводжує еіліху занепаду, користь розуміють як саможивство, (гедонізм). 3) На суспільство – переважає тоді, коли віра в авторитет святого духу послаблюється, а нестримний гедонізм демонструє усі принади розладу. В античну епоху – це стоїцизм (людина повинна мужньо приймати власну долю, якою вона б не була), у Новий час – це категоричний імператив Канта (вимога ставити обов’язок за особисті схильності: Благо вбачають насамперед у дотриманні морального закону). Зрозуміло, що у реальному житті зазначені типи ціннісних орієнтацій не часто зустрічаються у чистому вигляді, а часом вони набувають найдивовижніших форм і поєднань. Однорідність цих напрямів давала підстави для синтезу їх. Відомі три напрями таких спроб: 1) Утилітаризм – основною цінністю є користь, що зазвичай веде до розпаду суспільства. (Єр. Бентам, Джеймс Міль, Джон Стюарт Міль, Роберт Оуен). 2) Марксизм – наголошує на необхідності вирішення суперечності між людиною і суспільством на основі скасування приватної власності. 3) Філософія всеєдності (В. Соловйов, В.Вернадський, А. Швидцер) – всі типи спрямованностей розглядає як моменти, що підпорядковані такій вищій цінності, як вільне творче самовираження боголюдини, втілення образу Бога у світі через людину. А Швитцер – філософ, музикант, лікар, більшу частину життя провів у центральній Африці в лікарні, яку ж сам збудував, намагався і теоретично, і практично довести сенс власної життєвої орієнтації, що виявилася в єдності шанобливості перед життям, морального обов’язку і творчого прояву особистих схильностей. Щодо мене, то діяльність людини у цьому світі повинна ґрунтуватися на оптимальному співвідношенні задоволення особистих потреб та інтересів, та потреб і інтересів суспільства в цілому, єдності матеріальних та духовних цінностей, тобто прагнути до гармонійного розвитку.
Завдання для самоконтролю
1.Назвіть основні підсистеми людської діяльності.Яке місце в ній посідають цінності? 2.Що називається ціністтю і цінніснім вибором? 3.Який вигляд має ціннісно-орієнтована програма людської діяльності? 4.Що називають людським благом?Чому ієрархія цінностей має такий порядок: життя,свобода,любов,творчість,мудрість,корисність,гармонічність? 5.Зробіть власний висновок:„Чи може відповідальний український політик діяти за принципом „Храм будують!””
|
||||||||
|