МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема №15ІІ. Зміст і співвідношення базових цінностей в історії людства дуже різноманітні. Аналіз основних типів ціннісних орієнтацій слід проводити за трьома напрямами: a) Виділення пріоритетних цінностей; b) Розгляд їхнього змісту; c) Характеристика способу обґрунтування їх. У різні епохи і в різних суб’єктів діяльності складалися три основних напрями ціннісних орієнтацій, що задають життєвий сенс: 1) На потойбічний світ (релігійний, об’єктивно-ідеалістичний тип ціннісних орієнтацій) 2) На самого себе – зневіра в усьому супроводжує еіліху занепаду, користь розуміють як саможивство, (гедонізм). 3) На суспільство – переважає тоді, коли віра в авторитет святого духу послаблюється, а нестримний гедонізм демонструє усі принади розладу. В античну епоху – це стоїцизм (людина повинна мужньо приймати власну долю, якою вона б не була), у Новий час – це категоричний імператив Канта (вимога ставити обов’язок за особисті схильності: Благо вбачають насамперед у дотриманні морального закону). Зрозуміло, що у реальному житті зазначені типи ціннісних орієнтацій не часто зустрічаються у чистому вигляді, а часом вони набувають найдивовижніших форм і поєднань. Однорідність цих напрямів давала підстави для синтезу їх. Відомі три напрями таких спроб: 1) Утилітаризм – основною цінністю є користь, що зазвичай веде до розпаду суспільства. (Єр. Бентам, Джеймс Міль, Джон Стюарт Міль, Роберт Оуен). 2) Марксизм – наголошує на необхідності вирішення суперечності між людиною і суспільством на основі скасування приватної власності. 3) Філософія всеєдності (В. Соловйов, В.Вернадський, А. Швидцер) – всі типи спрямованностей розглядає як моменти, що підпорядковані такій вищій цінності, як вільне творче самовираження боголюдини, втілення образу Бога у світі через людину. А Швитцер – філософ, музикант, лікар, більшу частину життя провів у центральній Африці в лікарні, яку ж сам збудував, намагався і теоретично, і практично довести сенс власної життєвої орієнтації, що виявилася в єдності шанобливості перед життям, морального обов’язку і творчого прояву особистих схильностей. Щодо мене, то діяльність людини у цьому світі повинна ґрунтуватися на оптимальному співвідношенні задоволення особистих потреб та інтересів, та потреб і інтересів суспільства в цілому, єдності матеріальних та духовних цінностей, тобто прагнути до гармонійного розвитку.
Завдання для самоконтролю
1.Назвіть основні підсистеми людської діяльності.Яке місце в ній посідають цінності? 2.Що називається ціністтю і цінніснім вибором? 3.Який вигляд має ціннісно-орієнтована програма людської діяльності? 4.Що називають людським благом?Чому ієрархія цінностей має такий порядок: життя,свобода,любов,творчість,мудрість,корисність,гармонічність? 5.Зробіть власний висновок:„Чи може відповідальний український політик діяти за принципом „Храм будують!””
|
||||||||
|