МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Урок 15ДРУГИЙ ПЕРШИЙ Від найдавніших часів (фінікійці) до 6-7 ст. (вторгнення арабів) – пар 19 стор.123 – самостійне опрацювання (7-8 хв.) 7 – середина 19 ст. Плавання Васко да Гами, європейська работоргівля та колонізація материка. (стор. 124 підручника) ТРЕТІЙ Із середини 19 ст. до наших часів. Початок цього періоду пов'язаний з дослідженнями Девіда Лівінгстона, Василя Юнкера, потім Миколи Вавилова. Під час цього періоду розшукувалися родовища корисних копалин, вивчалися водні, земельні та біологічні ресурси, уточнювалися розміри та контури гірських масивів, плато, річок тощо. Вже у наш час океанологічні дослідження біля берегів Африки проводив видатний французький природознавець Жак Ів Кусто. Варіанти проведення:пояснення вчителя (комбінується із самостійною роботою учнів із атласами, підручниками), захист проектів, повідомлень, презентацій. V. Закріплення вивченого матеріалу Варіанти проведення:бесіда за запитаннями; складання таблиці «Етапи дослідження Африки». VI. Підсумки уроку Учитель вибірково перевіряє виконані завдання, акцентує увагу на основних результатах географічних досліджень Африки. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Опрацювати відповідний параграф, закінчити роботу в контурних картах. Опрацювати дослідження за вибором. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Тема. Африка: геологічна будова, рельєф, корисні копалини.
Мета:Н: поглибити в учнів поняття про зв'язок геологічної будови, рельєфу та родовищ корисних копалин; сформувати в учнів систему знань про особливості розміщення форм рельєфу та корисних копалин на території Африки; В: Виховувати екологічну, економічну культуру, трудові навички. Р: розвивати логічне мислення , удосконалити практичні навички учнів працювати з картами атласу. Обладнання: фізична карта Африки, тектонічна карта Африки, картини форм рельєфу материка, атласи, підручники. Тип уроку: комбінований. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ Бесіда за запитаннями і завданнями.
1. У чому полягає головна особливість географічного положення Африки? 2. Назвіть крайні точки Африки, моря, що її омивають, елементи берегової лінії — острови та півострови. Покажіть їх на карті. 3. Чому внутрішні області Африки довгий час не були досліджені європейцями? 4. Що таке рельєф? Під впливом яких сил він формується? 5. Які типи корисних копалин вам відомі? III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Розповідь учителя. Наступний етап у вивченні особливостей африканського континенту — характеристика його рельєфу та визначення закономірностей розташування родовищ корисних копалин. Як вам відомо, утворення великих форм рельєфу та типів корисних копалин безпосередньо пов'язані з геологічною історією певної території. Тому спочатку нам треба визначити особливості внутрішньої будови материка, а потім — на підставі цих знань — пояснити розміщення форм рельєфу та родовищ корисних копалин. Це і є мета нашого сьогоднішнього уроку. III.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Розповідь учителя. Історія розвитку земної кори на території Африки розпочалася з давнього материка Пангея, з якого утворилися два материки — Лавразія та Гондвана. Саме з останньої на початку мезозою утворилися Африка, Південна Америка, Австралія та Антарктида. Розглянемо тектонічну карту Африки. Ви бачите, що сучасний материк лежить на давній платформі, яка сформувалася ще удо-палеозойський час унаслідок руйнації первинних гірських масивів. Проте будова Африканської платформи має значні територіальні відмінності, які ми розглянемо та позначимо на контурних картах.
1. Басейн Карру, Калахарі, Конго, озеро Чад утворилися у зонах опускання Африканської платформи — у середній меридіональній смузі материка. їх добре помітно на фізичній карті. Протягом тривалого часу тут накопичувалися осадові породи, що утворили потужний чохол. 2. Сахаро-Аравійська плита виникла на місці давно зруйнованих гір, і чохол плато сформувався внаслідок неодноразового затоплення морем. 3. Південноафриканський щит у Південній та Східній Африці має незначний чохол або чохол відсутній. 4. Східноафриканське нагір'я утворилося у мезозої—кайнозої як результат грандіозних вертикальних та горизонтальних рухів. Виникли великі розломи, підняття та опускання окремих брил платформи — грабени та горсти. 5. Драконові гори утворилися наприкінці палеозою, під час так званого герцинського горотворення. Бриловий рельєф. 6. Східноафриканська смуга розломів. 7. Атлаські гори — молоді, вони утворилися під час альпійського (сучасного) горотворення.
|
||||||||
|