Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Урок 14

Завдання

ПЛАН ВИВЧЕННЯ МАТЕРИКА

1. Географічне положення материка.

2. Історія відкриття та дослідження.

3. Історія формування материка; з яких основних тектонічних структур складається материк (територія); особливості їх розміщення.

4. Основні форми рельєфу та їх взаємозв’язок з тектонічними структурами.

5. Корисні копалини, їх розміщення та зв'язок з тектонічними структурами.

6. Клімат.

7. Внутрішні води.

8. Природні зони.

9. Населення та політична карта світу материка

 

Ознайомити учнів із планом характеристики географічного положення материка.

ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ ГЕОГРАФІЧНОГО ПОЛОЖЕННЯ МАТЕРИКА

1. Площа материка, розташування материка щодо екватора, координати крайніх північної та південної точок, найбільша протяжність із півночі на південь.

2. Розташування материка щодо початкового меридіану, координати крайніх західної та східної точок, найбільша протяжність із заходу на схід.

3. Пояси освітлення та географічні пояси, у яких розташований материк.

4. Океани та моря, морські течії, що омивають материк.

5. Найближчі материки та шляхи сполучення з ними. ,

6. Характеристика берегової лінії материка.

Варіанти проведення:пояснення вчителя; самостійна робота учнів із атласом (учні визначають географічні координати крайніх точок, протяжність материка, роблять висновки щодо особливостей географічного положення Африки).

Позначити на контурній карті назви визначених географічних об’єктів та визначити координати крайніх точок материка і записати їх у зошиті.

ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ.

Бесіда за запитаннями і завданнями

1. За яким планом ми будемо характеризувати всі материки?

2. Який план характеристики географічного положення материка?

3. У чому полягають особливості географічного положення материка Африка?

4. Назвіть крайні точки материка.

5. Води яких океанів, морів, заток, проток омивають Африку?

ПІДСУМОК УРОКУ

- Африка –другий за розмірами території материк Землі;

- Екватор перетинає Африку майже посередині, що обумовлює своєрідну подібність природних умов північної та південної частин материка;

- Близькість Африки до Європи та Азії сприяла виникненню між континентами тісних зв’язків та обумовила колонізацію материка.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати відповідний параграф, закінчити роботу в контурних картах. Опрацювати дослідження за вибором.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тема. Дослідження та освоєння Африки.

Мета: Н:систематизувати знання учнів про основні етапи історії дослідження та освоєння Африки;

В: Виховувати цікавість до предмету, екологічну і мовну культуру.

Р: розвивати навички користування картами й додатковими джерелами інформації.

Обладнання:атласи, підручники, хрестоматії, довідники, ілюстративний матеріал.

Тип уроку:вивчення нового матеріалу.

Очікувані результати.Після цього уроку учні зможуть: називати основні етапи дослідження материка; визначати роль вітчизняних учених у цих дослідженнях.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Учитель повідомляє учням про тлумачення назви «Африка».

На півночі материка мешкали племена афрігії, тому Африкою (до 4 ст. до н. е. ) називали територію навколо стародавнього Карфагену, а пізніше назва поширилась на весь материк.

II. Актуалізація опорних знань

Варіант проведення: письмове опитування (у вигляді тесту); усне опитування.

1. За яким планом вивчають материки?

2. За яким планом вивчають географічне положення материків?

3. Дати характеристику географічному положенню Африки.

4. Показати на карті об’єкти географічної номенклатури.

III. Мотивація навчальної діяльності

Учитель ставить перед класом проблемне питання: «Чому на карті Ератосфена Африка називалася Лівією?»

IV. Вивчення нового матеріалу План

1. Уявлення про Африку фінікійців і греків.

2. Португальські відкриття африканського узбережжя та морського шляху в Індію.

3. Дослідження Д. Лівінґстона та Г. Стенлі.

4. Вітчизняні дослідники Африки.

Як досліджували Африку? Тут також, як і в багатьох інших випадках, виділяють три періоди.




Переглядів: 1173

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок 13 | Урок 15

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.