Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Урок 24

План

  1. Загальна характеристика
  2. Географічне положення
  3. Відкриття і дослідження

Практична робота.
За допомогою карт атласу самостійно складіть за планом характеристику географічного положення материка Південна Америка.
На контурній карті підпишіть назви крайніх точок материка та визначте їх координати:
‑ Північна – мис Гальїнас, 12 пн.ш та 72 зх.д;
‑ Південна – мис Фроуерд, 54 пд. ш. та 71 зх. д.
‑ Західна – мис Паріньяс, 5 пд.ш. та 82 зх. д.
‑ Східна – мис Кабу-Бранку, 7 пд. ш. та 34 зх. Д

Визначте протяжність материка з півночі на південь та з заходу на схід

На контурну карту нанесіть назви географічних об’єктів, які були зазначені під час складання характеристики географічного положення.
Визначте відмінні та спільні риси географічного положення Південної Америки, Африки та Австралії

. Материк Південна Америка разом із Північною Америкою складають частину світу Америку. Площа Південної Америки разом з островами – 17 830тис км2. Материк знаходиться у Західній півкулі відносно нульового меридіану. Відносно екватора більша його частина знаходиться у Південній півкулі, менша – у Північній.

 

Південну Америку омивають два океани: зі сходу – Атлантичний, із заходу – Тихий.

 

Берегова лінія розчленована слабо, великі затоки є лише на південно-східному узбережжі (Ла-Плата, Сан-Хорхе, Баія-Ґранде), а біля південно-західного узбережжя багато дрібних островів, проток і заток із крутими скелястими берегами. Атлантичний океан на південь від м. Горн з'єднується з Тихим океаном протокою Дрейка. Численні острови (найбільші з них Чилое та Вогняна Земля), бухти та протоки є лише на півдні тихоокеанського узбережжя материка

Відкриття та дослідження материка.

Першими європейцями, які наприкінці XV-на початку XVI століть проторували дорогу до Південної Америки, були іспанці і португальці.

Фактично відкрив материк у 1492р. Христофор Колумб, але свою назву ця частина світу отримала на честь флорентійця Амеріго Веспуччі, який у 1499-1504 рр. брав участь у кількох експедиціях до нових земель. А сам Колумб, що загалом здійснив чотири експедиції до Нового Світу, все життя був упевнений, що відкрив західний шлях до Індії. Саме тому корінних жителів Америки називають індіанцями.

Після подорожей Колумба почалося підкорення нових земель іспанськими та португальськими завойовниками (конкістадорами). Зваблені золотом, сріблом, коштовним камінням європейці знищували цілі держави з їхньою самобутньою культурою.

Першими вченими-дослідниками Південної Америки у 1735 – 1743 рр. стали французькі та іспанські учасники Екваторіальної експедиції.

На межі 18 – 19 ст. материк досліджував видатний німецький вчений Олександр Гумбольдт (разом з французьким науковцем Ене Бонпланом).
Гумбольдт опублікував результати своїх досліджень у 30-томній книзі „Мандрівка у рівноденні області Нового світу”.

Велике значення мала ботаніко-агрономічна експедиція Миколи Івановича Вавілова, під час якої (1932-1933) було встановлено давні вогнища формоутворення культурних рослин на території Південної Америки.

ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями та завданнями.
1. Що спільного та відмінного у географічноиу положенні Південної Америки та Африки? Південної Америки та Австралії?
2. Назвіть крайні точки Південної Америки, моря та океани, що її омивають, морські течії. Покажіть їх на карті.
3. Чому материк названий ім’ям людини, яка його не відкривала?

ПІДСУМОК УРОКУ

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
опрацювати відповідний текст у підручнику, виконати завдання на контурних картах.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ТЕМА: Основні форми рельєфу Південної Америки. Закономірності поширення родовищ корисних копалин.

МЕТА: Н: сформувати в учнів поняття про розташування форм рельєфу та родовищ корисних копалин на території Південної Америки; націлити учнів на пошук певних закономірностейу розташуванні форм рельєфу та родовищ корисних копалин.

В: Виховувати екологічну культуру, переконання у необхідності збереження ресурсів

Р: удосконалити практичні навички учнів працювати з картами атласу.

Обладнання: фізична карта Південної Америки, картини природи Південної Америки, атласи, підручники.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями і завданнями.
1). Охарактеризуйте географічне положення Південної Америки.
2). Що відокремлює Південну Америку від Антарктиди? Від Північної Америки? Покажіть ці географічні об’єкти на карті
3). Хто і коли відкрив Південну Америку?
4). Хто досліджував материк?

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План

1 Характеристика рельєфу материка
2. Корисні копалини материка..

1Середня висота материка над рівнем моря 590 м, найбільша – 6 959 м (г. Аконкаґуа), найменша – 42 м нижче рівня моря. Форми поверхні материка обумовлені його тектонічною будовою.

На давній Південноамериканській докембрійській платформі розташовані Амазонська, Ла-Платська та Орінокська низовини.

На північ від Амазонської низовини на кристалічному щиті лежить Ґвіанське плоскогір'я.

На сході материка є велике за площею Бразильське плоскогір'я, також пов'язане з виходами на поверхню кристалічних порід докембрійської платформи.

На тихоокеанському узбережжі простягаються високі молоді гори Анди, які утворилися в епоху кайнозойської складчастості. На півночі Анди мають висоти понад 5 тисяч метрів, а біля екватора вони сягають 6 і більше тисяч метрів.

 

В Андах знаходиться найвища вершина материка г. Аконкаґуа. Від неї на південь гори поступово знижуються. Анди разом із Кордильєрами Північної Америки формують східну частину Тихоокеанського поясу сейсмічності. На півдні материка, на схід від Анд, лежить Патаґонія з висотами від 500 до 3000 м. Ця географічна область сформувалася під впливом гороутворювальних процесів епохи байкальської складчастості, яка в окремих осередках омолодила структури чохла докембрійської платформи.

Дамо характеристику великим формам рельєфу материка.




Переглядів: 783

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок 23 | Урок 25

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.