Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Урок 29

2, 3

План

Урок 28

ТЕМА: Особливості природи Антарктиди. Природні ресурси.

МЕТА: Н: сформувати в учнів систему знань про природу Антарктиди; систематизувати поняття учнівпро особливості рельєфу материка;

В: підвести учнів до розуміння унікальності антарктичної природи та необхідності ощадливого до неї ставлення.

Р: Розвивати логічне мислення, вміння працювати із джерелами знань.

Обладнання: карта Антарктиди, картини природи материка, підручники, атласи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями і завданнями.
1). Охарактеризуйте географічне положення Антарктиди.
2). Чому Антарктиду було відкрито пізніше за інші материки?
3). Що таке Антарктика?
4). Розкажіть про українську дослідну станцію в Антарктиці.

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Розповідь учителя.
На попередньому уроці ви дізналися про тривалу складну історію відкриття та дослідження Антарктиди. У наш час Антарктида – материк міжнародного співробітництва, головним принципом якого є її наукове дослідження. Завдяки діяльності вчених (зокрема українських) ми з вами можемо дізнатися про сучасну природу Антарктиди.
Але мало хто з вас знає, що колись давно Антарктида не була материком холоду, бо лежала у більш теплих широтах. Про це свідчать знайдені у її надрах залишки організмів, що мешкали у теплому вологому кліматі. „Мандрування „Антарктиди, за теорією літосферних плит, закінчилося за полярним колом. І природа материка стала зовсім іншою...

4. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Які причини вічного холоду в Антарктиді?
2. Характеристика рельєфу материка.
3. Середня висота Антарктиди, порівняно з іншими материками.
4. Корисні копалини материка.
5. Льодовиковий покрив Антарктиди.
6. Органічний світ Антарктиди.
7. Екологічні проблеми Антарктиди

Причини, що обумовили суворість антарктичного клімату:
‑ вічний холод: замала кількість сонячного тепла обумовлена географічною широтою;
‑ велика (до 2000 м.) товща льоду;
‑ стокові холодні вітри.

‑ відсутність хмарності.
‑ найбільша висота над рівнем моря серед метериків світу (на кожні 100 м. вгору температура повітря знижується на 0,6 С.
‑ полярна ніч.

‑ льодовиковий покрив відбиває 90% сонячного тепла, яке надходить на материк.

Головними особливостями клімату материка є холод і сухість. На більшій частині Антарктиди температура січня нижча за -48 С, тат зафіксованв найнижча температура в світі:‑ 89,3 С. На більшій частині материка температура не підіймається вище – 32 С, тоді як на всіх інших материках цей показник перевищиє 0 С. Найтепліший місяць в Антакртиді – січень, найвища температура січня зафіксована на Антарктичному півострові: +1 С

Охарактеризуємо за допомогою карти рельєф Антарктиди.

Сучасні дослідження довели, що Антарктида – материк, бо земна кора тут у кілька разів товща, ніж під океаном. В основі Антарктиди лежить Антарктична платформа.
Великі ділянки Антарктиди виявилися нижчими за рівень моря внаслідок прогинів під вагою льоду.

Учені довели, що в центрі Антарктиди під льодом розташовані гори довжиною 1000 км., та висотою 3000м. над рівнем моря.

Якщо порівняти висоту Антарктиди з висотою інших материків, то виявиться, що вона разом з льодовиками вища. Середня висота Євразії, Африки, Америки складає близько 725 м. над рівнем моря, тоді як Антарктиди – близько 2200м., а Південий полюс лежить на висоті 2765 м. над рівнем океану.

В Антарктиді продовжується горотворення, про це свідчить наявність діючого вулкану Еребус на острові Росса.
Завдання.
Знайдіть на карті острів Росса та вулкан Еребус.

Надра материка містять багато корисних копалин: вугілля, мідь, хром, нікель, графіт, золото – разом близько 150 копалин.

Льодовиковий покрив Антарктиди займає 96% території, тільки 4% припадає на скелі та гірські хребти. Антарктида – це безкраї простори снігу та льоду, що і складають її льодовиковий покрив. Форма поверхні льодовикового покриву Антарктиди – з пологими схилами в бік моря – майже не змінюється. Така форма материкового льодового щита обумовлена розтіканням льоду, який постійно рухається від центру до країв. Швидкість руху дуже мала в центральних частинах, але вона зростає до країв, сягаючи кількох метрів на рік.
Об’єм льоду в Антарктиді складає 20-30 млн. км. куб. Танення такої кількості льоду підвищило б рівень океану на 50-75 м., що призвело б до затоплення великих територій суходолу.

Органічний світ Антарктиди розповсюджений у прибережних зонах – водах і землях. Наземна рослинність на вільних від льоду ділянках представлена різними видами рослин, переважно мохами і лишайниками. Рослинність внутрішніх вод представлена насамперед кількома видами водорослей.
Тваринний світ Антарктиди представлений пінгвінами, буревісниками та ін.
В антарктичних водах мешкає найбільша тварина планетисиній кит (довжина сягає 33м., вага – 150 тонн).
Також є різні тюлені: морський лев (хижак), котик, морський слон. Трапляється в антарктичних водах і кит горбач (завдовжки 12-14 м.), якого ледь не винищили за смачне м’ясо та придатний для господарського використання жир ( до 8 тонн у кожної тварини). Зараз полювання на горбачів заборонено.

Біологічні ресурси Антарктики великі, але людина легко може знищити їх. Тому їх вивчення, розробка та впровадження раціональних способів природокористування – нагальна проблема людства!

ПІДСУМОК УРОКУ (згідно до навчальних питань)

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ опрацювати відповідний текст у підручнику, нанести на контурну карту переважаючі напрямки вітру в липні та в січні.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ТЕМА:Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття та освоєння материка.

МЕТА: Н: сформувати в учнів систему знань про основні риси географічного положення Північної Америки;

В: Виховувати точність і уважність, трудову і мовну культуру

Р:закріпити практичні вміння учнів складати географічну характеристику материка за допомогою карти; поглибити та систематизуватизнання учнів про відкриття та дослідження Північної Америки.

Обладнання: фізична карта Північної Америки, атласи, підручники, каритни природи материка

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

ХІД УРОКУ:

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями.

1. За яким планом вивчають материк?
2. Які материки ви вже вивчали? Покажіть їх на карті.
3. Які епітети можуть охарактеризувати кожен із вивчених материків?
4. Чому правильне визначення географічного положення материка є таким важливим?

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Розповідь учителя.
Коли Христофор Колумб наблизився до островів Карибського моря, він навіть приблизно не уявляв собі, якого рівня відкриття він зробив. Його експедиція поклала початок епохи Великих географічних відкриттів та масштабному переселенню представників усіх рас. Як ви зрозуміли, мова йде про Америку – на цей раз Північну. Протягом шести уроків ви відкриватимете Америку „для себе”: йти шляхами її дослідників, перетинати з півночі на південь, милуватися Ніагарським водоспадом, із жахом заглядати у найглибші каньйони світу та дивуватися надзвичайному різноманіттю природних комплексів материка.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ




Переглядів: 1101

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання | Завдання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.