Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Урок 34

Завдання.

За допомогою карти природних зон порівняйте висотну поясність Кордильєр і Анд. Відзначте спільні та відмінні риси.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями і завданнями.

1. Назвіть природні зони Північної Америки. Покажіть їх на карті.

2. Природні зони якого кліматичного поясу займають на материку найбільшу площу?

3. Чим обумовлено меридіональне чергування природних зон у внутрішніх районах Північної Америки?

4. Чому на півострові Каліфорнія утворилася пустеля?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Заключне слово вчителя:

- природні зони Північної Америки різноманітні;

- природні зони арктичного та субарктичного поясів простягаються у широтному напрямі, помірного поясу — у меридіональному;

- набір висотних поясів західних та східних схилів Кордильєр відрізняється через різний температурний режим та неоднакову кількість вологи.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний текст у підручнику.

2. Позначити на контурній карті природні зони Північної Америки.

Бажаючі одержують випереджальне завдання: підготувати повідомлення про один з природоохоронних закладів Північної Америки

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тема: Екологічні проблеми Північної Америки. Заповідники та національні парки.

Мета: Н: сформувати в учнів систему знань про заповідні території Північної Америки; В: поглибити уявлення учнів про екологічні проблеми материка; підвести учнів до розуміння чинників екологічних проблем.

Р: Розвивати логічне мислення, формувати навички роботи із джерелами географічної інформації.

Обладнання: фізична карта Північної Америки, атласи, підручники, діафільми або слайди.

ХІД УРОКУ

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями і завданнями.

1. Назвіть природні зони Північної Америки. Покажіть їх на карті.

2. Які природні зони найбільш змінені людиною? Чому?

3. Які природоохоронні заходи, що допомагають зменшити екологічні проблеми, вам відомі?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Розповідь учителя.

Господарська діяльність населення Північної Америки значно змінила усі природні комплекси материка. Особливо ці зміни позначилися на рівнинах та узбережжях, тобто там, де мешкає найбільше людей. Формування промислових районів та їхня діяльність призвели до забруднення вод річок та озер, зменшення, а іноді навіть вимирання деяких видів рослин та тварин чи катастрофічне розмноження інших, погіршення якості атмосферного повітря. Щоби зберегти та по можливості відтворити природні багатства, країни Північної Америки розробили систему заходів, серед яких одне з перших місць посідає створення заповідних територій. На сьогоднішньому уроці ми докладно розглянемо як екологічні проблеми Північної Америки, так і шляхи їх вирішення та заходи, що вже вживаються.

VI. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План

  1. Сутність екологічної проблеми
  2. Природоохоронні території

Розповідь учителя.

Проблема охорони і можливого відновлення тих природних багатств, що ще збереглися, є гострою проблемою усіх материків. Не є виключенням і Північна Америка, де господарська діяльність людини торкнулася кожного компонента навколишнього середовища — атмосфери, гідросфери, ґрунтів, органічного світу. Оскільки всі компоненти природного середовища тісно пов'язані між собою, проблема набуває катастрофічних масштабів, бо змінюється усе довкілля — і ніхто не зможе з точністю передбачити, яким саме чином. Особливо великі проблеми в цьому питанні стоять перед США — високорозвиненою індустріальною країною Робота промислових підприємств та транспорту (насамперед авто, мобільного) призводить до викиду великої кількості шкідливих речовин, що забруднюють довкілля.

Першим забруднювачем є чадний газ, який утворюється внаслідок неповного згоряння палива особливо у двигунах автомобілів. У місцях дії циклонів забруднення атмосфери нижче від інших районів, бо циклональні маси повітря (бурі, урагани, смерчі) виносять цей «бруд» до океанів. Але західні та південно-західні частини Північної Америки («індустріальне серце континенту») дуже потерпають від забруднення, гине рослинність, насамперед чутливі до чадного газу хвойні дерева.

Важливою екологічною проблемою є також зменшення водних ресурсів — наслідок використання води у самих різних галузях господарства. Поповнення запасів води, брак яких відчувається, є проблемою, яка ще більш загострюється забрудненням водоймищ.

 

Зменшується площа орних земель, бо міста, шляхи сполучення, смуги земель уздовж різноманітних трубопроводів, ліній електропередач та аеродромів займають все більші площі. Таким чином природні комплекси змішуються з антропогенними, тобто втручання

людини у природу збільшується. Це призводить до лісових пожеж, пилових бур, повеней тощо.

З метою збереження природи на материку створено десятки національних парків та заповідників, прийнято ряд законів про охорону та відновлення природи.

Найвідомішою природоохоронною територією Північної Америки є Йелоустонський національний парк, який щороку відвідують понад 2 млн. чол. (в окремі дні — до 25 тис. чол.). Йелоустон розташований у Кордильєрах, всесвітню славу йому створили чудові гейзери та різноманітні тварини. Кожний відвідувач дотримується суворих правил: не можна змінювати маршрут, виходити з машини без дозволу, рвати рослини, турбувати чи годувати тварин, залишати сміття. Порушника чекає швидке покарання: на території парку працюють дві судові дільниці, кожна з яких за півгодини визначає покарання залежно від ступеня припущеного порушення.

Якщо дозволяє час, можливі доповіді учнів, що одержали відповідне випереджальне завдання.

ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями і завданнями.

1. Дайте загальну характеристику екологічних умов Північної Америки.

2. Які причини погіршення екологічного стану материка?

3. Які заходи збереження природи Північної Америки вживаються на материку?

4. Які відомі заповідні території Північної Америки ви можете назвати? Покажіть їх на карті.

ПІДСУМОК УРОКУ

Заключне слово вчителя:

- головною причиною виникнення екологічних проблем на території Північної Америки є нераціональне господарювання у багатьох країнах материка;

- найбільшим забруднювачем довкілля Північної Америки є чадний газ;

- збереження природних багатств материка підтримується урядами розташованих на ньому країн, одним із заходів охорони є створення заповідних територій.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал у підручнику. Характеристика національних парків за вибором.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання. | Завдання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.