МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Приймак С.В.Курс лекцій з навчальної дисципліни «КОНТРОЛЬ І РЕВІЗІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦТВА» Тема: Контрольно-ревізійний процес і його організація
1. Контроль як функція управління. 2. Предмет, метод і принципи економічного контролю. 3. Організація економічного контролю на Україні і за кордоном. Організації, що здійснюють контроль. 4. Форми державного контролю. 5. Стадії контрольно-ревізійного процесу.
1. Контроль як функція управління Економічний контроль – це один із важливих елементів управління. Він займає важливе місце в постійному вдосконаленні управління економікою, в її рості й ефективності. Як елемент управління контроль тісно пов’язаний з такими елементами системи управління, як облік, аналіз, планування, організація і регулювання. Тісний взаємозв’язок функції обліку і контролю проявляється в тому, що дані обліку є джерелом інформації, необхідним для організації діючого і постійного контролю. Важливим суб’єктом цих двох функцій є бухгалтерська служба. Фінансовий контроль виконує три функції: 1. профілактична (попередження, виявлення умов виникнення порушень і недоліків); 2. інформаційна (в результаті контролю отримується інформація для прийняття управлінських рішень, мір); 3. мобілізуюча (розпорядження зразкової роботи бухгалтерії, тощо).
2. Предмет, метод і принципи економічного контролю Фінансовий контроль представляє собою систему перевірок фінансової і господарської діяльності підприємства з метою об’єктивно оцінити економічну ефективність такої діяльності, встановити законність і достовірність господарських операцій, дотримання фінансової дисципліни і виявлення внутрішніх резервів. Предметом економічного контролю є господарські операції і процеси, які мають місце на підприємстві чи його підрозділах. Метод контролю – це сукупність прийомів, способів і засобів, які використовуються для вивчення господарських процесів і операцій на основі облікових, звітних, нормативних та інших носіїв економічної інформації у взаємозв’язку з обстеженням фактичного стану об’єктів контролю. Принципи контролю: - Законність; - Об’єктивність; - Конкретність; - Комплексність; - Плановість; - Послідовність; - Научність; - Гласність; - Конфіденційність.
3. Організація економічного контролю на Україні і за кордоном. Організації, що здійснюють контроль. Система економічного контролю складається з різних, але взаємозв’язок ланок, які виконують свою роботу у відповідності до діючих законів. Органи, що здійснюють контроль: - Міністерство фінансів України і органи на місцях; - органи ДПС; - ДФІ України; - аудиторські фірми; - банки; - органи статистики; - прокуратура, судові органи; - Казначейство; - інші органи. Функції кожного органу – згідно законів про їх діяльність. Так, згідно ст. 8 Закону “Про контрольно-ревізійну службу в Україні” функціями ДКРС є: 1.організація роботи контрольно-ревізійних підрозділів на місцях щодо проведення ревізій і перевірок; узагальнення наслідків документальних перевірок та повідомлення про них органам законодавчої і виконавчої влади; 2.проведення ревізій і перевірок фінансової діяльності, стану збереження коштів і матеріальних цінностей, достовірності обліку і звітності; 3.проведення ревізій і перевірок правильності витрачання державних коштів на утримання місцевих органів державної влади, організацій, що діють за кордоном і фінансуються за рахунок державного бюджету; 4.проведення ревізій і перевірок повного оприбуткування, правильності витрачання і збереження валютних коштів; 5.здійснення контролю за виконанням заходів усунення виявлених недоліків і порушень; 6.розробка нормативних і інших інструктивних матеріалів щодо проведення ревізій і перевірок; 7.здійснення методичного керівництва і контролю за діяльністю підпорядкованих контрольно-ревізійних підрозділів, узагальнення досвіду проведення ревізій і перевірок та поширення його серед контрольно-ревізійних служб (ДПА, фінансові органи, органи статистики). В країнах заходу в поняття економічного контролю включається: - внутрішній (управлінський) контроль; - зовнішній (фінансовий) контроль. Система внутрішнього контролю є необхідною частиною управління і реалізуються персоналом відповідних служб даного підприємства чи фірми. Великі і середні фірми мають свої відділи ревізій і контролю. Під зовнішнім контролем розуміють ревізію, що проводиться фінансовим органом, податковою службою з метою перевірки розрахунків є бюджетом та обов’язкову аудиторську перевірку. Як правило, в усіх країнах є спеціальні інститути парламентського контролю за витрачанням державних коштів: у США – це Головне контрольне управління конгресу; у Великобританії – Національна ревізійна Рада; у Канаді – Генеральний контролер; у Франції, Угорщині – Лічильні палати. Крім того, у більшості країн є урядові контрольно-ревізійні системи: у США – Адміністративно-бюджетне правління; у Фінляндії – Ревізійне управління державного господарства (до МФ). Функції: - контроль за витрачанням державних коштів і майна; - за виконанням урядових програм. Для вивчення і поширення позитивного досвіду в контрольній практиці зарубіжних країн з 1953 року діє позаурядова організація ІНТОСАІ – Міжнародна організація вищих контрольних органів 130 країн входить в ІНТОСАІ. Конгрес через 3 роки. Видається журнал.
|
||||||||
|