Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Відвалоутворення.

Конвеєрний транспорт – стрічковий дозволяє мати кут нахилу траншеї до 18°, при цьому забезпечується потоковість транспортування. Транспорт легко піддається автоматизованому керуванню. Разом з тим він пред'являє більш жорсткі вимоги до кусковатості матеріалу, що транспортується, має місце високий знос стрічки. Конвеєрний транспорт застосовують при транспортуванні м'яких сипучих порід.

 

 

Рис. 13‑13 – Автосамоскид БелАЗ

13.3.3.3. Залізничний транспорт має основне значення на відкритих розробках. Він забезпечує високі техніко-економічні показники при великих вантажообігах і відстанях перевезення. Застосовують при продуктивності кар'єру більш 25 млн. т/рік і довжинах перевезення більш 4-5 км. На робочих площадках уступів споруджують рейковий шлях із шириною колії 1520 мм, що у міру посування уступу переміщають на нове місце. Як локомотиви використовують тепловози і контактні електровози (рис. 13-14, а). Рухомий склад представлений вантажними вагонами – думпкарами (рис. 13-14, б), що розвантажуються шляхом перекидання кузова, «гондола» і «хопер», розвантаження шляхом відкривання днища вагона. Ємність вагонів від 60 до 180 т. На рис. 13-15 на загальному фоні кар'єру показане навантаження поїзда екскаватором. Залізничний транспорт – самий економічний вид транспорту.

 

Рис. 13‑14 – а – контактний електровоз; б – думпкар ємністю 160 т

 

Рис. 13‑15 – Завантаження поїзда екскаватором

Породи розкриву, одержувані при роботі кар'єру, розміщаються в спеціальних відвалах. Відвалом називається породний насип, що утвориться в результаті планомірного розміщення порожньої породи. А сукупність процесів по прийманню і розміщенню розкривних порід у відвали називають відвальними роботами. Розрізняють відвали внутрішні і зовнішні. Внутрішні відвали розташовуються у виробленому просторі даного кар'єру, зовнішні – за його межами.

Внутрішні відвали можливі при розробці родовищ з кутами падіння пластів до 10-12°, що виймаються відразу на всю товщину. Для переміщення породи у внутрішні відвали застосовують могутні екскаватори з ємністю ковша 35 м³ і довжиною рукояті 65 м і більш (рис. 13-16, б), екскаватори і транспортновідвальні мости (рис. 13-16, а).

б)
а)

Рис. 13‑16 – Безтранспортна система розробки з екскаватором АВГ-35/65

Зовнішні відвали розташовуються на безвугільних площах поблизу кар'єрного поля. Порода в зовнішні відвали вивозиться залізничним чи автомобільним транспортом.

Як внутрішні, так і зовнішні відвали в остаточному підсумку повинні приводитися в стан, що дозволяє використовувати їхню поверхню в народногосподарських цілях. Тому на відвалах працюють спеціальні машини – скрепери, бульдозери й ін., що дозволяють задати відвалу потрібний профіль. Надалі відвал підлягає рекультивації.

 




Переглядів: 1135

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи відкритої розробки. | Переваги і недоліки відкритого способу розробки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.