Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ієрархія кон’юктури

Тема Комплексне дослідження ринку та прогнозування обсягів продажу товарів

Характеристика різних методів дослідження ринку

Маркетингові дослідження передбачають пошук і надання інформації для маркетингових рішень.

Класифікація інформації для маркетингових досліджень

 


 

 

           
   
   
 
 
ТАБЛИЧНІ
 
 


Джерела інформації:

Þ Зовнішні:

Видання, статистичні довідники;

Газети, журнали, література;

Реклама, звіти конкурентів.

Þ Внутрішні (вся звітність);

Þ Первинні; Вторинні;

Þ Офіційні; Неофіційні.

Можна отримати інформацію – від покупців і продавців (очі та вуха фірми); комунікаційні процеси (виставки, заходи конкурентів, бесіди); відділи збору інформації.

Пошук інформації – це своєрідний процес отримання і передавання інформативних даних про нужду і потребу у товарі, його якості, специфіку і способи застосування, переваги нових товарів і т.д.

Весь комплекс безпереривного передавання та отримання повної, достовірної та оперативної інформації фірми розглядають у відповідній системі маркетингу, яка називається система маркетингової інформації (МІС).

 

Потреба в проведенні маркетингового дослідження виникає в ситуаціях, якщо:

I. фірма не досягла поставленої мети;

II. фірма поступається позиціями конкурентам;

III. фірма готує новий бізнес – план.

Залежно від об’єкту вивчення фірма визначає напрямок маркетингового дослідження.

Найтиповішими напрямками маркетингового дослідження є вивчення:

· макро - і мікросередовища ринку;

· споживачів;

· конкурентів;

· товару;

· цін;

· методів збуту;

· маркетингових комунікацій.

Маркетингове дослідження здійснюється з метою надання інформації, яка задовольняє потреби користувачів.

Маркетингові дослідження можуть проводитися власними службами маркетингу або спеціалізованими консалтинг - фірмами.

 

Þ Існує багато методів збирання первинної інформації. Первинну інформацію отримують за допомогою: опитування; експерименту; фокусування; спостереження; імітації.

 

 


продовження


продовження

 

 

5. Стадії (етапи) процесу маркетингових досліджень:

1) Виявлення проблеми;

2) Визначення мети маркетингових досліджень (інформація, яка має бути отримана в результаті дослідження).

Цілі можуть бути:

- пошукові;

- описові;

- казуальні;

- текстові;

- прогнозні.

3) Формування робочої гіпотези, пропозиції яка висувається для пояснення причини виникнення проблеми;

4) Визначення системи показників (наприклад, показники, що характеризують витрати на просування товару, динаміку уподобань).

5) Розробка робочого інструментарію, тобто набору методів і прийомів, необхідних для вирішення проблеми.

вибір методів і процедур збору даних;

вибір обробки отриманих даних;

вибір аналізу обробки даних (економічно-статистичний, економічно-математичний).

6) Процес отримання даних спостереження опитування, експерименту.

7) Обробка і аналіз отриманих даних (методами екстраполяції моделювання, експертних оцінок).

8) Розробка висновків і рекомендацій (повинні бути аргументованими і базуватися на результатах досліджень).

9) Оформлення результатів дослідження.

Результати дослідження оформлюють у вигляді звіту, який включає інформацію:

ý для кого і ким проводилось дослідження;

ý предмет дослідження;

ý опис збору даних (методологія дослідження);

ý результати;

ý рекомендації (висновки і пропозиції);

ý додатки (примірники розрахунків, дублікати).

 

6. Анкета – являє собою перелік цілеспрямованих питань і шкали відповідей до кожного з них; це інструмент, за допомогою якого можна з’ясувати у респондента (покупця, споживача, потенціайного споживача) необхідну інформацію.

Послідовність питань в анкеті визначається залежно від підходів.

1) Секційний підхід – передбачає групування питань з тем і організовує перехід до наступної теми за допомогою вступної фрази.

2) Тунельний підхід – передбачає поступовий перехід від широких загальних питань до приватних.

Залежно від мети постановки, питання розділяються на групи:

Þ питання, що характеризують самого респондента (стать, вік, освіта, доходи);

Þ результативні питання, що мають відношення до задач дослідження;

Þ функціональні;

Þ функціонально-психологічні – допомагають перейти до питань іншої тематики, зняти бар’єри для відповіді на складні з точки зору статусу або оцінки поведінки питання, завершити бесіду;

Þ питання-фільтри –для встановлення респондента до будь-якої аудиторії;

Þ контрольні питання (детектор) – оцінюють щирість та порядність респондента, використовуючи дублюючі питання або із заздалегідь відомою доповіддю.

За формою питання анкети можуть бути:

 

 

       
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ОСНОВНІ
 
 
 
 
ВСТУПНІ (КОНТАКТНІ)
 
 
ВІДСІЮЮЧІ
 
 
 

 

 


 

 

Композиція анкети може мати преамбулу, де вказано на тему і характер дослідження, назва організації, що проводить дослідження, інструкції по замовленню анкети.

Анкета не повинна містити – питання незрозумілі для респондента; - багато варіантів відповідей (в цьому випадку питання розбивається на два).

Питання не повинні викликати відчуття дискомфорту.

Необхідно дотримуватися принципу чередування простих та складних питань, чіткості вказівок до переходу до наступних питань (не можна переносити питання на інші сторінки).

 

План

1.Поняття про економічні ситуації на ринку.

2. Дослідження кон’юктури в торгівлі.

3. Види покупців, та їх відмінності.

4. Фактори, що обумовлюють поведінку покупців.

5. Поняття про основні види конкуренції, її засоби. Моніторинг конкурентів.

 

6. Прогнозування продажу в маркетинговій діяльності. Методи прогнозування.

 

7. Принципи прогнозування.

 

 

1.Ринкові дослідження є інформаційною основою для розв’язування проблем.

Ø Реалізація певного обсягу продажу;

Ø Створення і виведення на ринок нових товарів;

Ø Збільшення ринкової частки.

Таким чином, об’єктом ринкових досліджень є – населення, споживач.

Предмет дослідження – співвідношення попиту і пропозиції за певних економічних і соціальних умов.

Ринкові дослідження завжди починаються з визначення проблеми і спрямовані на її рішення (правильно сформульована проблема на – 50 % розв’язана задача).

Найчастіше ринкова ситуація (проблема) виникає через невідповідність попиту і пропозиції.

Тому, ринкові проблеми залежно від обсягу (масштабу) поділяють на загальні і окремі.

Загальні –характеризуються неспіввідношенням між попитом і пропозицією в масштабі всього ринку.

Вони виникають в разі:

- порушення пропозицій;

- інфляції;

- міграції населення.

Загальні проблеми лише констатують (підтверджують) і не вирішуються.

Окремі –виникають при невідповідності між попитом і пропозицією на ринку певних товарів.

Виявити такі ситуації можливо на основі аналізу інформації, т.ч. проведення досліджень має відповідати таким вимогам:

1) системний збір, обробка і аналіз інформації;

2) комплексний підхід до дослідження (тому що проблеми, як правило, мають комплексний характер);

3) диференційований підхід до дослідження (дозволяє враховувати особливості окремих ринків, конкретних груп споживачів).

Дослідження ринку конкретного товару включає: аналіз і прогноз кон’юктури ринку та аналіз особливостей комерційної діяльності.

 

 

 


Дослідження пропозиції

         
 
 
 
   
 
   
 
 
   

 


2.Кон’юктура товарного ринку означає сукупність чинників, умов, властивих товарному ринку, співвідношення окремих його сегментів: пропозиції товару, попиту на товар, ціни.

Поняття “кон’юктура товарного ринку” містить такі елементи:

- назву товарної групи;

- дату (або період), на яку (або за який) характеризує стан товарного ринку;

- назву регіону, на якому оцінюється кон’юктура ринку;

- сектор ринку.

В основі ієрархії кон’юктури лежить господарська кон’юктура або ситуація, властива господарству країни, включно з усіма галузями, секторами.

 

 
 
Кон’юктура ринку марки торвару


Кон’юктура ринку товару

 

 

 

 


Дослідження кон’юктури в системі маркетингової діяльності підприємства вважають найпоширенішим серед усіх інших досліджень підприємств виробничої та торговельної сфер.

Критерії кон’юктури:

1.Економічні:

- збалансування попиту і пропонування товарів;

- відповідність товарних запасів нормативам;

- досягнення темпів зростання продажу, прибутків.

2.Соціальні:

- досягнення рівня споживання товарів;

- витрати часу на купівлю товарів;

- сприйняття бізнесу, товарів послуги

 

 


Читайте також:

  1. Алгоритм дослідження кон’юктури
  2. Взаємозалежність та ієрархія глобальних проблем.
  3. Взаємозалежність та ієрархія глобальних проблем.
  4. Економічні потреби суспільства, їх сутність і класифікація, ієрархія. Безмежність потреб. Закон зростання потреб.
  5. Ієрархія економічних районів, їх основні типи
  6. Ієрархія елементів МС
  7. Ієрархія мережевих інтерфейсів
  8. Ієрархія норм конст права ЗК на прикладі Франції та Італії
  9. Ієрархія потреб за А. Маслоу
  10. Ієрархія потреб за Маслоу
  11. Ієрархія стратегії підприємства.




Переглядів: 960

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна оцінка первинно та вторинної інформації | Алгоритм дослідження кон’юктури

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.