Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ППпппппп лллллипдрожд


       
   
 


Собівартість продукції Прибуток від реалізації Балансовий прибуток Обсяг реалізації Виручка від реалізації Платоспроможність підприємства Фінансова стійкість підприємства Іммобілізація оборотних коштів     Залишки нереалізованої продукції Чистий прибуток Обсяг отримуваних Прибуток, що залишається   Об’єкт оподаткування Ставки податку Джерело сплати податку Строки сплати податку Податкові пільги Штрафи за порушення податк .зак.

Використання податків у цій функції є достатньо складним процесом і залежить від правильного вирішення таких питань:

1. Визначення об’єкта оподаткування. Згідно з чинним законодавством оподатковуються валовий дохід, прибуток, вартість майна, сума заробітної плати, вартість товарної продукції, обсяг реалізації та ін.

2.Визначення джерел сплати податків. Такими джерелами можуть бути: прибуток (при стягненні податків за землю, на транспортні засоби, на прибуток, на нерухоме майно); собівартість (відрахування на соціальні потреби в цільові державні фонди, сплата місцевих податків і зборів); частина виручки від реалізації продукції (сплата акцизного збору, податку на додану вартість, мита).

3.Установлення розміру ставок податків і методики їх розрахунку. Ставки податків є дуже складною проблемою оподаткування. Вони істотно впливають на прояв регулюючої функції податків. Податкові ставки можуть бути універсальними і диференційованими. Вони можуть встановлюватися в грошовому вираженні на одиницю оподаткування, а також у відсотках до об’єкта оподаткування.

ÿ Теоретичні відомості

Відсоткові ставки оподаткування можуть бути:

v пропорційними(не залежать від розміру об’єкта оподаткування),

v прогресивними (зростають зі збільшенням об’єкта оподаткування),

v регресивними (знижуються зі збільшенням об’єкта оподаткування).

 

4. Установлення термінів сплати податків. Для різних податків вони різні і залежать від об’єкта оподаткування, розміру податків і джерел сплати.

Для уникнення негативного впливу податків на фінансово-господарську діяльність важливе значення має запобігання іммобілізації оборотного капіталу підприємства для сплати податків.

5. Надання податкових пільг. Пільги істотно впливають на прояв регулюючої функції податків і можуть надаватися окремим платникам податків, а також визначатися для окремих об’єктів оподаткування.

6. Застосування штрафних санкцій за порушення податкового законодавства суб’єктами господарювання. Штрафні санкції застосовуються за таких порушень: неподання або несвоєчасне подання необхідних документів, форм звітності до податкової адміністрації; несплата в установлений термін податків та інших обов’язкових платежів державі; приховування об’єктів від оподаткування, умисне заниження суми податку. При цьому регулююча функція податку залежатиме від розміру фінансових санкцій та джерела їх сплати. У процесі реалізації регулюючої функції податків виявляється її вплив на такі показники фінансово-господарської діяльності підприємств : собівартість продукції, прибуток від реалізації, балансовий прибуток, обсяг реалізації, виручка від реалізації, чистий прибуток, швидкість обертання оборотних коштів, платоспроможність, фінансова стійкість, іммобілізація оборотних коштів, обсяг отриманих кредитів.

Інформація

2. Об’єктивна обумовленість виникнення податків полягає в необхідності на певному етапі розвитку суспільства централізації ресурсів. Вона на початкових, менш розвинених ступенях суспільного ладу здійснювалася у різних формах, а коли виробництво набуло товарного характеру, централізація ресурсів почала здійснюватися виключно у грошовій формі.

Оскільки потреба в централізації ресурсів на окремих стадіях розвитку суспільства була різною, різними були і вимоги щодо податків. Спочатку їх стягували головним чином для утримання війська для свого захисту, владних структур тощо. Оскільки інших функцій вкладні структури на себе не брали, бо не було в цьому потреби, відповідним був і механізм стягнення податків-простим (примітивним), бо виконував лише одне завдання-залучення необхідних коштів у казну.

З розвитком суспільства, ускладненням виробництва і економічних відносин потреба в централізованих коштах зростає. Це пояснюється не тільки кількісними змінами (збільшення армії, адміністративного апарату), а й появою нових функцій, яких раніше у держави не було, або вони були слабо розвинені. Маються на увазі функції соціального захисту населення, створення підприємств, які доцільно здійснювати на державному рівні. Внаслідок цього змінюється і механізм залучення таких коштів, він значною мірою ускладнюється, бо виконує не тільки завдання стягнення коштів до бюджету, а певним чином впливає й на економічні відносини, розвитку виробництва.

Основними рисами, які характеризують податки, є примусовість та одностороння спрямованість податкових відносин, пов’язана з розподілом доходу юридичних та фізичних осіб на користь держави, відсутність у більшості випадків цільового характеру їх використання.

Господарська діяльність і економічні відносини з розвитком суспільства ускладнюються. Останнє стосується і податкової системи, інакше вона не змогла б бути адекватною економічним відносинам. Внаслідок цього кількість податків зростає, ускладнюються їх функції, що потребує відповідального їх групування за певними ознаками.

G Зверніть увагу:

3. Податки, які діють в Україні в даний час, можна класифікувати за такими критеріями :

за напрямами використання -на загальнодержавні податки та інші обов’язкові платежі; місцеві податки, збори та інші обов’язкові платежі. Такий поділ податків обумовлюється необхідністю формування бюджетів різних рівнів і, виходячи з цього, різним їх статусом щодо формування і використання;

за характером дії - на прямі й непрямі. Прямі податки, як правило, пов’язані з об’єктом оподаткування і залежать від фінансових його результатів, в той час як принцип сплати непрямих податків зовсім інший-вони пов’язані з ціною і платник не відчуває їх прямої дії;

за способом стягнення- на прогресивні, регресивні, пропорційні. Залежно від цього формуються податкові ставки і шкали оподаткування;

за суб’єктами оподаткування- на податки, що стягуються з підприємств, і податки на особисті доходи. Залежно від цього формуються методичні прийоми оподаткування;

за джерелами сплати - на такі, що сплачуються за рахунок прибутку підприємств і такі, що включаються у витрати виробництва. Цей поділ має принципове значення, бо від цього залежить кінцевий фінансовий результат.

Об’єктами оподаткування є прибуток (доходи), добавлена вартість, вартість певних товарів, спеціальне використання природних ресурсів, майно юридичних і фізичних осіб та інші об’єкти , визначені законодавством України.

Запам’ятайте!




Переглядів: 350

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Згідно з цим сільськогосподарські підприємства сплачують

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.084 сек.