МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Солі Феруму(ІІІ).За стандартних умов – кристалічні забарвлені речовини, переважно кристалогідрати різного кольору: ферум(ІІІ) сульфат Fe2(SO4)3. 9Н2О; ферум(ІІІ) хлорид FeCl3. 6Н2О – коричневий; ферум (ІІІ) нітрат Fe(NО3)3. 9Н2О – блідо-бузковий. Кристалогідрати Fe2(SO4)3. 9Н2О, FeCl3. 6Н2О використовують переважно як коагулянти для очищення води. Якісні реакції на катіон заліза (ІІ) і катіон заліза (ІІІ). Катіон заліза (ІІІ) легко виявляється за допомогою безбарвного розчину тіоціанату амонію NH4NCS або тіоціанату калію KNCS, точніше, тіоціанат –іона NCS-. При дії NCS- на розчин солі заліза (ІІІ) утворюється сполука криваво-червоного кольору – тіоціанат заліза (ІІІ) Fe(NCS)3: Fe3+ + 3NCS- ↔ Fe(NCS)3 Тіоціанат-іон NCS- служить реагентом на катіон заліза (ІІІ) Fe3+ . Для виявлення катіона заліза (ІІІ) зручно застосовувати складну (комплексну) сполуку заліза гексаціаноферат (ІІ) калію, відому під назвою жовта кров`яна сіль, К4[Fe(CN)6]. У розчині ця сіль дисоціює на іони: К4[Fe(CN)6] ↔ 4К+ + [Fe(CN)6]4- При взаємодії гексаціаноферат (ІІ)-іонів [Fe(CN)6]4- з катіонами заліза (ІІІ) Fe3+ утворюється темно-синій осад – гексаціаноферат (ІІ) заліза (ІІІ) (берлінська блакить): 3[Fe(CN)6]4- +4Fe3+ = Fe4[Fe(CN)6]3↓ Інша складна сполука заліза гексаціаноферат (ІІ) калію (червона кров`яна сіль) у розчині дисоціює: К3[Fe(CN)6] ↔ 3К+ + [Fe(CN)6]3-, А при взаємодії гексаціаноферат (ІІІ)-іонів [Fe(CN)6]3-, з катіонами заліза (ІІ) Fe2+ також утворюється темно-синій осад – гексаціаноферат (ІІІ) заліза (ІІ) (турнбулева синь): 2[Fe(CN)6]3- + 3Fe2+ = Fe3[Fe(CN)6]2 ↓ Отже, сполуки К4[Fe(CN)6] і К3[Fe(CN)6] є реактивами відповідно на катіон заліза (ІІІ) Fe3+ та катіон заліза (ІІ) Fe2+ . Застосування заліза. Залізо — найважливіший метал сучасної техніки. У чистому вигляді залізо майже не використовується, але приблизно 90 % металів, що використовуються людством — це сплави на основі заліза. Заліза виплавляється у світі дуже багато, приблизно в 50 разів більше, ніж алюмінію, не говорячи вже про інші метали. На основі заліза створюють сплави, які здатні витримувати вплив високих і низьких температур, вакууму і високих тисків, агресивних середовищ тощо. Сплави заліза широко застосовують як конструкційні та художні матеріали. Найбіль відомі – чавун і сталь. Завдання для самоконтролю. 1. Чому люміній в природі зустрічається тільки у вигляді сполук? 2. Які фізичні властивості характерні для алюмінію? 3. Складіть рівняння реакцій, в яких алюміній відновлює: а галогени; б) залізо; в) йони водню; г) сірку; д) кисень. Покажіть перехід електронів. 4. Які специфічні хімічні властивості характерні для алюмінію? 5. Складіть рівняння реакцій, в яких залізо реагує з а) кислотами; б) солями; в) водою при підвищеній температурі. Покажіть перехід електронів. 6. Як змінюються властивості заліза з підвищенням його ступеня окиснення? 7. Установіть послідовність реагентів і умов, за яких відбувається перебіг хімічних реакцій відповідно до схеми перетворень: а) Al → Al3+ →Al(ОН)3 →Al2О3→Al3+
Al(ОН)3→ Na[Al(OH)4] б) AlCl3 Al → Al2(SO4)3 Al(NO3)3→ Al(ОН)3 → Al2О3 8. Обчисліть об`єм розчину з масовою часткою їдкого натру 20% (ρ=1,2 г/см3), який потрібно для перетворення алюміній хлориду, що міститься в розчині масою 40 г із масовою часткою солі 5%, на натрій тетрагідроксоалюмінат. 9. Напишіть рівняння реакцій, що лежать в основі схеми: а) Fe → FeCl2→ Fe(ОН)2→ Fe(ОН)3→ Fe2О3→ Fe FeCl2 → Fe(ОН)2→ Fe(ОН)3 б) Fe Fe2О3 FeCl3→ Fe(ОН)3→ Fe2О3
10.До розчину купрум (ІІ) сульфату масою 160 г з масовою часткою солі 10% опустили залізний цвях. Яка маса міді відновилась? 11. На суміш порошків заліза та ферум (ІІ) оксиду масою 12,8 г подіяли розчином сульфатної кислоти. Виділився газ об`ємом 4,48 л. Обчисліть масові частки речовин у суміші. 12. Обчислити масу червоного залізняку, що містить 25% пустої породи, потрібного для добування 1,% кг чавуну, в якому масова частка феруму становить 95%. 13. В результаті взаємодії 10,4 г тривалентного металу з хлором утворилось 31,7 г солі. Який це метал? 14. В результаті згоряння 2 г двовалентного металу утворилось 2,8 г оксиду. Який це метал?
|
||||||||
|