Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Солі Феруму(ІІІ).

За стандартних умов – кристалічні забарвлені речовини, переважно кристалогідрати різного кольору: ферум(ІІІ) сульфат Fe2(SO4)3. 2О; ферум(ІІІ) хлорид FeCl3. 2О – коричневий; ферум (ІІІ) нітрат Fe(NО3)3. 2О – блідо-бузковий. Кристалогідрати Fe2(SO4)3. 2О, FeCl3. 2О використовують переважно як коагулянти для очищення води.

Якісні реакції на катіон заліза (ІІ) і катіон заліза (ІІІ).

Катіон заліза (ІІІ) легко виявляється за допомогою безбарвного розчину тіоціанату амонію NH4NCS або тіоціанату калію KNCS, точніше, тіоціанат –іона NCS-. При дії NCS- на розчин солі заліза (ІІІ) утворюється сполука криваво-червоного кольору – тіоціанат заліза (ІІІ) Fe(NCS)3:

Fe3+ + 3NCS- ↔ Fe(NCS)3

Тіоціанат-іон NCS- служить реагентом на катіон заліза (ІІІ) Fe3+ .

Для виявлення катіона заліза (ІІІ) зручно застосовувати складну (комплексну) сполуку заліза гексаціаноферат (ІІ) калію, відому під назвою жовта кров`яна сіль, К4[Fe(CN)6]. У розчині ця сіль дисоціює на іони:

К4[Fe(CN)6] ↔ 4К+ + [Fe(CN)6]4-

При взаємодії гексаціаноферат (ІІ)-іонів [Fe(CN)6]4- з катіонами заліза (ІІІ) Fe3+ утворюється темно-синій осад – гексаціаноферат (ІІ) заліза (ІІІ) (берлінська блакить):

3[Fe(CN)6]4- +4Fe3+ = Fe4[Fe(CN)6]3

Інша складна сполука заліза гексаціаноферат (ІІ) калію (червона кров`яна сіль) у розчині дисоціює:

К3[Fe(CN)6] ↔ 3К+ + [Fe(CN)6]3-,

А при взаємодії гексаціаноферат (ІІІ)-іонів [Fe(CN)6]3-, з катіонами заліза (ІІ) Fe2+ також утворюється темно-синій осад – гексаціаноферат (ІІІ) заліза (ІІ) (турнбулева синь):

2[Fe(CN)6]3- + 3Fe2+ = Fe3[Fe(CN)6]2

Отже, сполуки К4[Fe(CN)6] і К3[Fe(CN)6] є реактивами відповідно на катіон заліза (ІІІ) Fe3+ та катіон заліза (ІІ) Fe2+ .

Застосування заліза.

Залізо — найважливіший метал сучасної техніки. У чистому вигляді залізо майже не використовується, але приблизно 90 % металів, що використовуються людством — це сплави на основі заліза. Заліза виплавляється у світі дуже багато, приблизно в 50 разів більше, ніж алюмінію, не говорячи вже про інші метали. На основі заліза створюють сплави, які здатні витримувати вплив високих і низьких температур, вакууму і високих тисків, агресивних середовищ тощо. Сплави заліза широко застосовують як конструкційні та художні матеріали. Найбіль відомі – чавун і сталь.

Завдання для самоконтролю.

1. Чому люміній в природі зустрічається тільки у вигляді сполук?

2. Які фізичні властивості характерні для алюмінію?

3. Складіть рівняння реакцій, в яких алюміній відновлює:

а галогени; б) залізо; в) йони водню; г) сірку; д) кисень. Покажіть перехід електронів.

4. Які специфічні хімічні властивості характерні для алюмінію?

5. Складіть рівняння реакцій, в яких залізо реагує з а) кислотами; б) солями; в) водою при підвищеній температурі. Покажіть перехід електронів.

6. Як змінюються властивості заліза з підвищенням його ступеня окиснення?

7. Установіть послідовність реагентів і умов, за яких відбувається перебіг хімічних реакцій відповідно до схеми перетворень:

а) Al → Al3+ →Al(ОН)3 →Al2О3→Al3+

 

 

Al(ОН)3→ Na[Al(OH)4]

б) AlCl3 Al → Al2(SO4)3

Al(NO3)3→ Al(ОН)3 → Al2О3

8. Обчисліть об`єм розчину з масовою часткою їдкого натру 20% (ρ=1,2 г/см3), який потрібно для перетворення алюміній хлориду, що міститься в розчині масою 40 г із масовою часткою солі 5%, на натрій тетрагідроксоалюмінат.

9. Напишіть рівняння реакцій, що лежать в основі схеми:

а) Fe → FeCl2→ Fe(ОН)2→ Fe(ОН)3→ Fe2О3→ Fe

FeCl2 → Fe(ОН)2→ Fe(ОН)3

б) Fe Fe2О3

FeCl3→ Fe(ОН)3→ Fe2О3

 

10.До розчину купрум (ІІ) сульфату масою 160 г з масовою часткою солі 10% опустили залізний цвях. Яка маса міді відновилась?

11. На суміш порошків заліза та ферум (ІІ) оксиду масою 12,8 г подіяли розчином сульфатної кислоти. Виділився газ об`ємом 4,48 л. Обчисліть масові частки речовин у суміші.

12. Обчислити масу червоного залізняку, що містить 25% пустої породи, потрібного для добування 1,% кг чавуну, в якому масова частка феруму становить 95%.

13. В результаті взаємодії 10,4 г тривалентного металу з хлором утворилось 31,7 г солі. Який це метал?

14. В результаті згоряння 2 г двовалентного металу утворилось 2,8 г оксиду. Який це метал?




Переглядів: 3367

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ферум(ІІ) гідроксид | Додаток № 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.