Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Mystery of Memory

How does memory work? No one – but no one – is sure. It's that sim­ple. What makes memory so hard to understand is the seeming caprice with which it operates. Sometimes our recollections are vivid and sharp, some­times they're blurred and murky. Sometimes we recall things in great sweep­ing overviews; sometimes we remember only minutiae. Research now indi­cates that the way information is stored depends upon the way it was learned in the first place. Short-term memory (STM), our simplest memory-storage receptacle, serves as a kind of holding pen for data we may or may not want to retain.

Generally, the capacity of STM is limited to seven or eight chunks of information. These can range in complexity from a single digit to an elab­orate sentence of thought. STM capacity can thus be enhanced by consol­idating many individual bits of information into fewer, meaningful units. For example, it is difficult to memorize at first glance a string of 12 digits such as 1, 8, 6, 5, 1, 4, 9, 2, 1, 9, 6, 9. But the task becomes far easier if we recognize that the first four digits represent the year the Civil War ended, its next four the year Columbus discovered America and the last four the year men first landed on the Moon. Twelve bits of data are thus compressed into three.

Unlike STM, long-term memory (LTM) has a comparatively limitless capacity and duration. In order for information to make the leap from STM to LTM, it must have some significance or association. Hence, a random license plate on a random car might be observed and quickly forgotten. But if the same car is screeching away from a robbery and the observer jots down the number to give to the police, chances are that those six or seven digits will be recollected and remembered for a lifetime.

Although observing the function of memory is easy enough, explaining its physiology is not. Just what goes on in the brain when we process a thought? Here opinions diverge. Some suggest that the structure of a nerve pathway changes when data are preserved, forming a neural road map of a thought. Others think the brain works holographically, each new piece of information being stored in all areas of the brain. The study of the physiolo­gy of memory is in its infancy, and researchers must thus still rely on analo­gy, on terms like storage and retrieval, to explain how we remember. But even a rudimentary understanding is better than none at all, and science is now providing at least that much insight – a significant stride in a field of study that has mystified so many for so long.

 


Читайте також:

  1. Microprogram Sequencer For A Control Memory
  2. Selection Of Address For Control Memory
  3. The Memory of the Modern Supercomputers
  4. Оперативна пам'ять RAM (Random Access Memory).




Переглядів: 1012

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Pre-text Exercises | Active Vocabulary

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.