Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



II.НІ І.

Законпередбачає, що контрольні повноваження Рахункової палатирозповсюджуються на Верховну Раду України, Адмініст­рацію Президента України, органи виконавчої влади, у тому числі і\ апарати,Національний банк України, Фонд державного майна мїни та інші державні органи і установи, утворені відповідно

ні іаконодавства.

У частині, що стосується використання коштів Державного бю іжетуУкраїни, Рахункова палата має право контролювати та-

місцевідержавні адміністрації і органи місцевого самовряду-и.шни. підприємства, установи, організації.


Функції, що здійснює Рахункова палата відповідно до ви­щеназваних завдань і згідно з Законом України „Про Рахункові палату України":

1) здійснює контроль за виконанням законів України та при­
йнятих Верховною Радою України постанов, виконанням Держав­
ного бюджету України, фінансуванням загальнодержавних про­
грам в частині, що стосується використання коштів Державного
бюджету України;

2) здійснює за дорученням Верховної Ради України контроль
за виконанням Державного бюджету України за поквартальним
розподілом доходів і видатків відповідно до показників цього бю­
джету, в тому числі видатків з обслуговування внутрішнього і зо­
внішнього боргу України, витрачанням коштів цільових фондів;

3) перевіряє за дорученням комітетів Верховної Ради Украї­
ни використання за призначенням органами виконавчої влади ко­
штів загальнодержавних цільових фондів та коштів позабюджет­
них фондів і подає за наслідками перевірки Верховній Раді Украї­
ни висновки щодо можливостей скорочення видатків по кожному
фонду окремо та доцільності спрямування вилучених коштів на
фінансування інших видатків Державного бюджету України;

4) контролює ефективність управління коштами Державного
бюджету України Державним казначейством України, законність і
своєчасність руху коштів Державного бюджету України, в тому числі
коштів загальнодержавних цільових фондів у Національному банку
України, уповноважених банках та кредитних установах України;

5) надає консультації органам і посадовим особам, які оби­
раються, затверджуються або призначаються Верховною Радою
України, з питань витрачання коштів Державного бюджету Украї­
ни. Під час проведення перевірок і аналізу стану економіки розро­
бляє заходи щодо вишукування можливостей і нових джерел за­
лучення додаткових надходжень до Державного бюджету України
і вносить відповідні пропозиції Міністерству фінансів України;

6) здійснює за дорученням Верховної Ради України, комітетів
Верховної Ради України контрольні функції щодо фінансування за­
гальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціа­
льного і національно-культурного розвитку, охорони довкілля та ін­
ших програм, що затверджуються Верховною Радою України;

7) контролює інвестиційну діяльність органів виконавчої
влади, перевіряє законність та ефективність використання фінан-


. пі її і\ ресурсів, що виділяються з Державного бюджету України їм виконання загальнодержавних програм;

8) проводить попередній аналіз до розгляду на засіданнях
Комітетів та Верховної Ради України звітів Антимонопольного
Комітету України щодо здійснення ним державного контролю за
цотриманням антимонопольного законодавства, а також звітів
Фонду державного майна України та посадових осіб, які обира-
ються, призначаються або затверджуються Верховною Радою
України, щодо ефективного управління майном, що є основним
національним багатством, власністю українського народу;

9) здійснює контроль за виконанням рішень Верховної Ради
України про надгйшя Україною позик і економічної допомоги іно-
іемним державам, міжнародним організаціям, передбачених у

Державному бюджеті України, за касовим виконанням Державно-111 бюджету України Національним банком України та уповнова-і ні ми банками;

10) перевіряє за дорученням Верховної Ради України відповідно
до свого статусу кошторис витрат, пов'язаних з діяльністю Верховної
Ряди України та її апарату, допоміжних органів і служб Президента
України та апарату Кабінету Міністрів України, а також витрачання
і .чигін державними установами та організаціями, що діють за кордо-
і и їм і фінансуються за рахунок Державного бюджету України;

11) готує і дає висновки та відповіді на звернення органів ви-
конавчої влади, органів прокуратури і суду з питань, що належать

Ю іі відання;

12) здійснює зв'язки з контрольними органами іноземних
цсржав та відповідними міжнародними організаціями, укладає з
НИМИ угоди про співробітництво.

Організаційний склад Рахункової палати:

1) Голова Рахункової палати.

2) Члени Рахункової палати:

 

- Перший заступник Голови Рахункової палати;

- заступник Голови Рахункової палати;

- головні контролери Рахункової палати - директори депар-
Ріментів;

- Секретар Рахункової палати.

Для здійснення своєї діяльності Рахункова палата має апарат пі і керівництвом Секретаря Рахункової палати. Апарат здійснює

1 ОС


організаційну,інформаційно-довідкову та іншу роботу з обслуго­вування Рахункової палати.

Структуру і штатний розпис апарату Рахункової палати за­тверджує Колегія Рахункової палати за поданням Голови Рахун­кової палати в межах бюджетних коштів, передбачених на її утримання. Склад Рахункової палати призначається Верховною Радою України шляхом таємного голосування. На 1 квітня 2005 року в Рахунковій палаті працюють 267 висококваліфікованих фахівця з питань фіпансово-економічного контролю.

З метою розгляду питань планування та організації роботи Рахункової палати, методології контрольно-ревізійної діяльності, прийняття колегіальних рішень і підготовки висновків з матеріа­лів перевірок, ревізій, обслідувань та експертиз, а також підготов­ки звітів та інформаційних повідомлень створюється Колегія Ра­хункової палати.

До складу Колегії Рахункової палати входять:

- Голова Рахункової палати;

- Перший заступник Голови Рахункової палати;

- заступник Голови Рахункової палати;

- головні контролери - керівники департаментів Рахункової
палати;

- Секретар Рахункової палати.

Відповідно до статті 85 Конституції України саме до повно­важень Верховної Ради України належить призначення на посади та звільнення з посад Голови та інших членів Рахункової палати.

Голова Рахункової палати призначається на посаду таємним голосуванням (шляхом подачі бюлетенів) терміном на 7 років з правом призначення на другий термін. Перший заступник і засту­пник Голови, головні контролери та Секретар Рахункової палати призначаються на посаду Верховною Радою України за поданням Голови Рахункової палати шляхом таємного голосування за спис­ком терміном на 7 років у порядку, встановленому для призначен­ня Голови Рахункової палати.

Голова Рахункової палати:

- здійснює керівництво діяльністю Рахункової палати та ор­
ганізує її роботу відповідно до Регламенту Рахункової палати;

- подає Верховній Раді України звіти про роботу Рахункової
палати;


 

- представляє Рахункову палату у Верховній Раді України та
орі анахвиконавчої влади і за кордоном.

- призначає посадових осіб апарату Рахункової палати;

- відповідно до покладених на нього обов'язків видає накази і
розпорядження;

- у межах своєї компетенції самостійно вирішує всі питання,
Пов'язанііз здійсненням контролю, проведенням перевірок, ревізій
1.1 обслідувань;

- має право брати участь у засіданнях Верховної Ради України, и комітетів і тимчасових спеціальних та інших комісій під час роз-і ішду питань, що стосуються діяльності Рахункової палати.

Регламент - це документ, який затверджується Головою Ра-кунковоїпалати, і визначає:

- внутрішні питання організації та діяльності Рахункової па-
і.ип, її апарату;

- порядок діловодства;

- вимоги до робітників апарату Рахункової палати;

- правила внутрішнього трудового розпорядку та інші органі-
іаційніпитання.

Секретар Рахункової палати забезпечує функціонування .жирату Рахункової палати, координує його діяльність з апаратом Іншихконтрольних органів.

Головні контролери:

- за посадою є керівниками департаментів Рахункової палати.
Вониздійснюють керівництво певними напрямами діяльності Рахун-
Коноїпалати, що встановлюються Колегією Рахункової палати;

- в межах своєї компетенції самостійно вирішують всі питан­
им діяльності департаменту і несуть повну відповідальність за ре-
іу ні. і а ги своєї роботи.

- мають право бути присутніми на засіданнях комітетів Вер-
\ пішої Ради України, колегій державних органів, а також органів
місцевого самоврядування.

Постановою Колегії від 2 лютого 1998 року за основними напрямамидіяльності були утворені Департаменти та управ-ііішн Рахункової палати (рис. 20):

- департамент з питань контролю, аналізу та експертизи дер-
Исавногобюджету;

- департамент з питань фінансового та бюджетного законо-
і.ііч та;


- департамент з питань безпеки держави та правоохоронної
діяльності;

- департамент з питань АПК, природних ресурсів та охорони
навколишнього природного середовища;

- департамент з питань промисловості та виробничої інфра­
структури; департамент з питань державного боргу, міжна­
родної діяльності та

фінансових установ;

- департамент з питань науки та гуманітарної сфери;

- департамент з питань соціальної політики та державного
управління;

- департамент з питань використання коштів державного
бюджету в регіонах;

- головний контролер з особливих питань;

- управління контролю з питань особливого характеру;

- управління організації роботи Колегії;

- управління міжнародного співробітництва та зв'язків з гро­
мадськістю;

- управління внутрішніх стандартів, аналітики та розвитку;

- управління інформаційних ресурсів та технологій;

- управління кадрової роботи та з питань державної служби;

- фінансове управління;

- загальний відділ;

- господарське управління;

- служба керівництва Рахункової палати;

- служба радників та експертів Голови Рахункової палати.

 


Усі органи фінансового контролю, утворені відповідно до законів України зобов'язані:

- сприяти діяльності Рахункової палати України;

- надавати за її запитами інформацію про результати вико­
наних ними перевірок і ревізій.

Рахункова палата для здійснення перевірок і ревізій має пра­во залучати фахівців будь-яких контролюючих органів, у тому чи­слі, Головного контрольно-ревізійного управління, Державної по­даткової адміністрації, Державної митної служби та інших, і на договірній основі - аудиторські служби. Порядок взаємодії Рахун­кової палати з іншими органами контролю оформлюється у вигля­ді Постанови, що затверджується колегією Рахункової палати, з одного боку, і представником органу взаємодії, з іншого.

Формами взаємодій при здійсненні контрольних заходів можуть бути:

- координація дій при плануванні, організації та проведенні
ревізій і перевірок;

- проведення спільних засідань, нарад, семінарів;

- обмін інформацією з питань, що належать до компетенції
органів взаємодії.

Щорічно не пізніше 1 грудня Рахункова палата подає на роз­гляд Верховної Ради України загальний письмовий звіт про ре­зультати виконання:

- доручень Верховної Ради України;

- проведених перевірок, ревізій і обстежень;

- про витрати на цю діяльність.

Щорічний звіт про роботу Рахункової палати затверджується Верховною Радою України і підлягає обов'язковому опублікуван­ню в виданнях Верховної Ради України.

3.6. Державнаподаткова служба України

Державна податкова служба України була створена у 1990 році, як складова частина Державної податкової служби Радянського Союзу, до складу якого тоді надходила Україна.

Перші кроки зі створення власної системи податкових орга­нів були зроблені наприкінці 1990 року з прийняттям Закону Української РСР „Про державну податкову службу в Українській РСР". Цей Закон був прийнятий


 

І

Верховною Радою Української РСР 4 грудня 1990 року. Вико-

нанняпередбачених цим Законом функцій Головної державної иода-ІКОВОЇінспекції Української РСР на період до 1 січня 1992 року було Покладенона Державну податкову інспекцію Міністерства фінан-ЄІВУкраїнської РСР. Але цей Закон ще не відповідав повністю ре-.і 'іміому змісту та задачам податкового контролю.

З набуттям Україною незалежності у 1991 році в Закон „Про (вржавнуподаткову службу в Українській РСР" 7 липня 1992 ро-Ік-рховною Радою України були внесені наступні зміни:

- в структуру;

- в правові засади діяльності;

- у назву та текст Закону.

Відповідно до нової назви держави - Україна - у назві та те-РССТІЗакону слова „Українській РСР" були замінені словами ,У країни".

І {им Законом Державна податкова служба в Україні створюва­ні і, при Міністерстві фінансів України у складі Головної державної податковоїінспекції України та державних податкових інспекцій по І \гпубліці Крим, областях, районах, містах і районах у містах.

Подальші економічні зміни в державі спричинили необхід­нії 11, змін в роботі податкової служби. З цією метою Верховна Ра-іі 24 грудня 1993 року прийняла нову редакцію Закону України „Про Державну податкову службу в Україні". Цей Закон визначив І 1.11 ус Державної податкової служби в Україні, її функції, правові ■ 'і нони діяльності, права та повноваження.

22 серпня 1996 року Указом Президента України № 760/96 Про утворення Державної податкової адміністрації України та миневих державних податкових адміністрацій" статус Державної податковоїслужби був змінений. Відповідно до цього Указу:

1) Головна державна податкова інспекція України, державні
податкові інспекції по Автономній Республіці Крим, областях, ра-
йонах,містах і районах у містах були ліквідовані, а на їх базі були
уторені Державна податкова адміністрація України та відповідно
ісржавніподаткові адміністрації в Автономній Республіці Крим,

і и щастях, районах, містах і районах у містах.

2) Державна податкова адміністрація України набула статусу
центральногооргану виконавчої влади.

пі


3) Державна податкова служба та її органи - Державні пода­
ткові адміністрації в областях, районах, містах і районах у містах —
не можуть входити до складу місцевих державних адміністрацій,
не підзвітні їм, а підпорядковуються Президенту України.

4) Державній податковій адміністрації України підпорядко­
вані підрозділи Міністерства внутрішніх справ України з боротьби
з кримінальним приховуванням прибутків від оподаткування.

Прийняття Закону України № 783-ХІУ від ЗО червня 1999 року „Про джерела фінансування органів державної влади" спричинило необхідність внесення змін до Закону України „Про державну по­даткову службу в Україні".

5 лютого 1998 року був прийнятий Закон України № 83/98-ВР „Про внесення змін до Закону України «Про Державну податкову службу в Україні»". Він переглянув структуру і склад Державної податкової служби в Україні.

Таким чином, згідно з останньою редакцією Закону України „Про Державну податкову службу в Україні", органи податкової служби:

- є юридичними особами, мають рахунки в установах банків;

- видатки на їх утримання визначаються Кабінетом Міністрів
України і фінансуються з Державного бюджету;

- у своїй діяльності керуються Конституцією України, Бю­
джетним кодексом, законами України, іншими нормативно-
нравовими актами органів державної влади, а також рішеннями
Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Ав­
тономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з
питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень;

- координують свою діяльність з фінансовими органами, ор­
ганами Державного казначейства України, органами служби без­
пеки, внутрішніх справ, прокуратури, статистики, державними
митною та контрольно-ревізійною службами, іншими контролю­
ючими органами, установами банків, а також з податковими слу­
жбами інших держав.

У процесі своєї діяльності органи Державної податкової слу­жби вирішують наступні завдання:

- здійснення контролю за додержанням податкового законо­
давства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю спла­
ти до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів


"ои'язковпх платежів), а також неподаткових доходів, установ-- них законодавством;

- внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдос-
коїшлення податкового законодавства;

- прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-
Іфшювих актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування;

- формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб —
платників податків та Єдиного банку даних про платників подат-
Кім юридичних осіб;

 

- роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед
и і.мішків податків;

- запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесе­
ним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, при­
пинення, розслідування та провадження у справах про адміністра-
іппііі правопорушення.

Система органів Державної податкової служби складаєть-3-х рівнів (рис. 21):

1 рівень - Державна податкова адміністрація України -
ці тральний орган виконавчої влади;

2 рівень — Державні податкові адміністрації в Автономній
і • публіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі;

3 рівень — Державні податкові інспекції в районах, містах
и рім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та
і її і'сднані державні податкові інспекції.

І - й рі- Державна податкова адміністрація України

ве11ь Центральний орган виконавчої влади

II _ й Державні податкові адміністрації в АР Крим, областях, міс-

тах Києві, Севастополі
І Р'вень І------------------------------- __■--------------------------------------- 1

III - й Державні податкові інспекції в районах, містах, районах у
рівень містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції

Рисунок 21 - Схема підпорядкованості органів Державної податкової служби

Державна податкова адміністрація України залежно від кіль-м платників податків та інших місцевих умов може утворюва­ні міжрайонні (на два і більше районів), об'єднані (на місто і ра-


йон) державні податкові інспекції. Склад керівництва Державної податкової служби України наведений в таблиці 9.

Таблиця 9 Керівництво Державної податкової служби України

Державна податкова

служба України у Керівництво__ Призначає та звільняє
________ складі:_________________________
^_^

Голова Державної Президент за поданням

I рівень - Державна по- податкової адмініст- Прем'єр-міністра

даткова адміністрація рації України____________ України________________

(ДПА) - центральний Заступники ~ Кабінет міністрів України

Р'вень за поданням Голови ДПА

____ ,___________________________________ України_____________________

Голова ЛПА Кабінет міністрів України

II рівень - ДПА в АР м За поданням голови ДПА
Крим, областях, містах України_______

Києві та Севастополі Заступники

ДПА України

III рівень-Державні , | Голова ДПА України за
податкові інспекції Начальник ДШ поданням голів адмініст-
(ДПІ) в районах .^^відповідного II рівняє

__________________ [ Заступники__________ | ДПА II рівня_____________

У складі органів податкової служби 1-го та 2-го рівнів ство­рюються колегії, які є дорадчими органами і уповноважені роз­глядати найважливіші напрями діяльності відповідних державних податкових адміністрацій.

Затвердження чисельності таскладу колегій здійснюють:

- на рівні Державної податкової адміністрації України - Ка­
бінет Міністрів України;

- на рівні державних податкових адміністрацій в Автономній
Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - Держав­
на податкова адміністрація України.

Державна податкова адміністраціяУкраїни - це центра­льний орган виконавчої влади, структура якого затверджується Кабінетом Міністрів України.

Структура Державної податкової адміністрації України наве­дена на рисунку 22.


(сржавна податкова адміністрація України здійснює та-

функції відповідно до завдань і компетенції:

1) Виконує безпосередньо, а також організовує роботу
Н ржанних податкових адміністрацій та державних податкових
ні. пекцій, пов'язану із здійсненням контролю:

- за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та 1.11 и податків та зборів (обов'язкових платежів); за валютними операціями;

за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків її говари(послуги) у встановленому законом порядку;

за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів Підприємницькоїдіяльності та ліцензій на провадження видів і", подарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно (0 і.ікону, торгових патентів;

- за додержанням виконавчими комітетами сільських і сели­
щних рад порядку прийняття і обліку податків, інших платежів від
п 1.1 тиків податків, своєчасністю і повнотою перерахування цих
і \м до бюджету;

- обліком платників податків, інших платежів;

- виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших
п штежів;

- проведенням роботи з боротьби з незаконним обігом алко-
і "її.них напоїв та тютюнових виробів.

2) Видає нормативно-правові акти і методичні рекомендації з
питаньоподаткування, які підлягають обов'язковому опубліку-

Н.МІНЮ

3) Затверджує форми податкових розрахунків, звітів, декла-
рііційта інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою
Податків.

4) У порядку, встановленому законом, надає податкові
роз'яснення,організовує виконання цієї роботи органами

державноїподаткової служби.

5) Здійснює кадрову політику.


 

6) Надає органам державної податкової служби методичну і
практичну допомогу в організації роботи, проводить обстеження
і;і перевірки її стану.

7) Організовує роботу зі створення інформаційної системи
автоматизованихробочих місць, засобів автоматизації та комп'ю-
геризаціїробіт органів державної податкової служби.

8) Розробляє проекти законів України та інших нормативно-
правових актів щодо форм та методів проведення планових та
позапланових виїзних перевірок у рамках контролю за
додержанням законодавства.

9) При виявленні фактів а 'о дій, що свідчать про організовану
злочиннудіяльність, направляє матеріали з цих питань відповідним
спеціальниморганам з боротьби і організованою злочинністю.

 

10) Подає Міністерству фінансів України та Головному
управлінню Державного казначейства України звіт про надхо­
дження податків, інших платежів.

11) Вносить пропозиції та розробляє проекти міжнародних
договорів стосовно оподаткування.

12) Надає фізичним особам - платникам податків та інших
обов'язкових платежів - ідентифікаційні номери, та веде Єдиний
банкданих про платників податків - юридичних осіб.

13) Прогнозує, аналізує надходження податків, інших плате­
жів, джерела податкових надходжень, вивчає вплив макроеконо-
мічнихпоказників і податкового законодавства на надходження
податків, інших платежів, розробляє пропозиції щодо їх збільшен­
ня та зменшення втрат бюджету.

14) Забезпечує виготовлення марок акцизного збору, їх збері­
гання, продаж, контролює їх наявності на пляшках алкогольних
напоїв і на пачках тютюнових виробів.

15) Вносить в установленому порядку пропозиції щодо вдос­
коналення податкового законодавства.

16) Організовує у межах своїх повноважень роботу щодо за­
безпечення охорони державної таємниці в органах державної по­
даткової служби.

Функції державних податкових адміністрацій в Автономній І'еспубліці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та дер­жавних податкових інспекцій в містах з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя)


1) Роз'яснення через засоби масової інформації порядку за­
стосування законодавчих та інших нормативно-правових актів про
податки, інші платежі та організація виконання цієї роботи орга­
нами державної податкової служби.

2) Здійснення кадрової політики.

3) Надання органам державної податкової служби методич­
ної і практичної допомоги в організації роботи, проведення об­
стежень та перевірок її стану.

4) Організація роботи зі створення інформаційної системи
автоматизованих робочих місць, засобів автоматизації та комп'ю­
теризації робіт органів державної податкової служби.

5) При виявленні фактів або дій, шо свідчать про організова­
ну злочинну діяльність, спрямування матеріалів з цих питань від­
повідним спеціальним органам по боротьбі з організованою зло­
чинністю.

6) Прогнозування, аналіз надходжень податків, інших плате­
жів, джерел податкових надходжень, вивчення впливу макроеко-
номічних показників і податкового законодавства на надходження
податків, інших платежів, розробка пропозицій щодо їх збільшен­
ня та зменшення втрат бюджету.

7) Забезпечення зберігання, продажу марок акцизного збору,
контроль їх наявності на пляшках алкогольних напоїв і на пачках
тютюнових виробів.

8) Організація у межах своїх повноважень роботи щодо за­
безпечення охорони державної таємниці в органах державної по­
даткової служби.

При здійсненні контролю за платниками податків та інших платежів Державні податкові адміністрації 2-го рівня виконують ті ж функції, що й Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції.

Державні податкові інспекції в районах, містах без ра­йонного поділу, районах у містах, міжрайонні та об єднані державні податкові інспекції виконують такі функції:

1) здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю,
повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових
платежів);

2) забезпечують облік платників податків, інших платежів,
правильність обчислення і своєчасність надходження цих подат-


ми, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб -П іатників податків та інших обов'язкових платежів;

3) контролюють своєчасність подання платниками податків п\ малтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розраху-Ііків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, ін­ших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчис-ік-іііія податків, інших платежів;

4) здійснюють у межах своїх повноважень контроль за за-
коїшістю валютних операцій, додержанням установленого поряд-

ґоіївкових розрахунків за товари та послуги, за наявністю сві­тити, ліцензій, патентів;

5) ведуть облік векселів; здійснюють контроль за їх погашен­
ії їм; видають суб'єктам підприємницької діяльності дозволи на від-
■ ірочення оплати (погашення) векселів із зазначених операцій;

6) забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фі-
іі.іінових санкцій, адміністративних штрафів за порушення подат-
кового законодавства, допущені посадовими особами підпри-
і мі і в, установ, організацій та громадянами;

7) аналізують причини і оцінюють дані про факти порушень
Податкового законодавства;

X) проводять перевірки фактів приховування і заниження сум Податків, інших платежів;

9) за дорученням спеціальних підрозділів по боротьбі зорга-
іи іоиапою злочинністю проводять перевірки своєчасності подання
і,і іостовірності документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою
податків, інших платежів:

10) передають відповідним правоохоронним органам матері-
ліи за фактами правопорушень;

11) подають до судів позови до підприємств, установ, органі-
і.ііііп га громадян про визнання угод недійсними і стягнення в до-

11 і держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в ін­шії \ шпіадках - коштів, одержаних без установлених законом під-і і.пі, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і

і' 11,мі ш і йми цільовими фондами за рахунок їх майна;

12) проводять роботу, пов'язану з виявленням, обліком, оцін-
і "пі і а реалізацією у встановленому законом порядку безхазяйно-
мі майна, майна, що перейшло за правом успадкування до держа-
1111 скарбів і конфіскованого майна;


13) котролюють дотримання виконавчими комітетами сіль­
ських і селищних рад порядку прийняття і обліку податків, інших
платежів від платників податків, своєчасність і повноту перераху­
вання цих сум до бюджету;

14) розглядають звернення громадян, підприємств, установ і
організацій з питань оподаткування;

15) подають відповідним фінансовим органам та органам
Державного казначейства України звіт про надходження податків,
інших платежів;

16) здійснюють контроль за наявністю марок акцизного збо­
ру на пляшках (упаковках) алкогольних напоїв і на пачках (упако-
вках)тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання і
реалізації;

17) надають відповіді на запити платника податків згідно з
нормативно-правовими актами.

У складі податкової служби для боротьби з податковими правопорушеннями діють спеціальні підрозділи — податкова мі­ліція.

Відповідно до законодавства податкова міліція здійснює на­ступні функції:

- контроль за додержанням податкового законодавства;

оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну та охоронну функції.

Основними завданнями податкової міліції є:

- запобігання злочинам та іншим правопорушенням у сфері
оподаткування, їх розкриття, розслідування та провадження у
справах про адміністративні правопорушення;

- розшук платників, які ухиляються від сплати податків, ін­
ших платежів;

- запобігання корупції в органах державної податкової служ­
би та виявлення її фактів;

- забезпечення безпеки діяльності працівників органів дер­
жавної податкової служби, захисту їх від протиправних посягань,
пов'язаних з виконанням службових обов'язків.




Переглядів: 455

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рахункова палата України | Структура податкової міліції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.