МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
II.НІ І.Законпередбачає, що контрольні повноваження Рахункової палатирозповсюджуються на Верховну Раду України, Адміністрацію Президента України, органи виконавчої влади, у тому числі і\ апарати,Національний банк України, Фонд державного майна мїни та інші державні органи і установи, утворені відповідно ні іаконодавства. У частині, що стосується використання коштів Державного бю іжетуУкраїни, Рахункова палата має право контролювати та- місцевідержавні адміністрації і органи місцевого самовряду-и.шни. підприємства, установи, організації. Функції, що здійснює Рахункова палата відповідно до вищеназваних завдань і згідно з Законом України „Про Рахункові палату України": 1) здійснює контроль за виконанням законів України та при 2) здійснює за дорученням Верховної Ради України контроль 3) перевіряє за дорученням комітетів Верховної Ради Украї 4) контролює ефективність управління коштами Державного 5) надає консультації органам і посадовим особам, які оби 6) здійснює за дорученням Верховної Ради України, комітетів 7) контролює інвестиційну діяльність органів виконавчої . пі її і\ ресурсів, що виділяються з Державного бюджету України їм виконання загальнодержавних програм; 8) проводить попередній аналіз до розгляду на засіданнях 9) здійснює контроль за виконанням рішень Верховної Ради Державному бюджеті України, за касовим виконанням Державно-111 бюджету України Національним банком України та уповнова-і ні ми банками; 10) перевіряє за дорученням Верховної Ради України відповідно 11) готує і дає висновки та відповіді на звернення органів ви- Ю іі відання; 12) здійснює зв'язки з контрольними органами іноземних Організаційний склад Рахункової палати: 1) Голова Рахункової палати. 2) Члени Рахункової палати:
- Перший заступник Голови Рахункової палати; - заступник Голови Рахункової палати; - головні контролери Рахункової палати - директори депар- - Секретар Рахункової палати. Для здійснення своєї діяльності Рахункова палата має апарат пі і керівництвом Секретаря Рахункової палати. Апарат здійснює 1 ОС організаційну,інформаційно-довідкову та іншу роботу з обслуговування Рахункової палати. Структуру і штатний розпис апарату Рахункової палати затверджує Колегія Рахункової палати за поданням Голови Рахункової палати в межах бюджетних коштів, передбачених на її утримання. Склад Рахункової палати призначається Верховною Радою України шляхом таємного голосування. На 1 квітня 2005 року в Рахунковій палаті працюють 267 висококваліфікованих фахівця з питань фіпансово-економічного контролю. З метою розгляду питань планування та організації роботи Рахункової палати, методології контрольно-ревізійної діяльності, прийняття колегіальних рішень і підготовки висновків з матеріалів перевірок, ревізій, обслідувань та експертиз, а також підготовки звітів та інформаційних повідомлень створюється Колегія Рахункової палати. До складу Колегії Рахункової палати входять: - Голова Рахункової палати; - Перший заступник Голови Рахункової палати; - заступник Голови Рахункової палати; - головні контролери - керівники департаментів Рахункової - Секретар Рахункової палати. Відповідно до статті 85 Конституції України саме до повноважень Верховної Ради України належить призначення на посади та звільнення з посад Голови та інших членів Рахункової палати. Голова Рахункової палати призначається на посаду таємним голосуванням (шляхом подачі бюлетенів) терміном на 7 років з правом призначення на другий термін. Перший заступник і заступник Голови, головні контролери та Секретар Рахункової палати призначаються на посаду Верховною Радою України за поданням Голови Рахункової палати шляхом таємного голосування за списком терміном на 7 років у порядку, встановленому для призначення Голови Рахункової палати. Голова Рахункової палати: - здійснює керівництво діяльністю Рахункової палати та ор - подає Верховній Раді України звіти про роботу Рахункової
- представляє Рахункову палату у Верховній Раді України та - призначає посадових осіб апарату Рахункової палати; - відповідно до покладених на нього обов'язків видає накази і - у межах своєї компетенції самостійно вирішує всі питання, - має право брати участь у засіданнях Верховної Ради України, и комітетів і тимчасових спеціальних та інших комісій під час роз-і ішду питань, що стосуються діяльності Рахункової палати. Регламент - це документ, який затверджується Головою Ра-кунковоїпалати, і визначає: - внутрішні питання організації та діяльності Рахункової па- - порядок діловодства; - вимоги до робітників апарату Рахункової палати; - правила внутрішнього трудового розпорядку та інші органі- Секретар Рахункової палати забезпечує функціонування .жирату Рахункової палати, координує його діяльність з апаратом Іншихконтрольних органів. Головні контролери: - за посадою є керівниками департаментів Рахункової палати. - в межах своєї компетенції самостійно вирішують всі питан - мають право бути присутніми на засіданнях комітетів Вер- Постановою Колегії від 2 лютого 1998 року за основними напрямамидіяльності були утворені Департаменти та управ-ііішн Рахункової палати (рис. 20): - департамент з питань контролю, аналізу та експертизи дер- - департамент з питань фінансового та бюджетного законо- - департамент з питань безпеки держави та правоохоронної - департамент з питань АПК, природних ресурсів та охорони - департамент з питань промисловості та виробничої інфра фінансових установ; - департамент з питань науки та гуманітарної сфери; - департамент з питань соціальної політики та державного - департамент з питань використання коштів державного - головний контролер з особливих питань; - управління контролю з питань особливого характеру; - управління організації роботи Колегії; - управління міжнародного співробітництва та зв'язків з гро - управління внутрішніх стандартів, аналітики та розвитку; - управління інформаційних ресурсів та технологій; - управління кадрової роботи та з питань державної служби; - фінансове управління; - загальний відділ; - господарське управління; - служба керівництва Рахункової палати; - служба радників та експертів Голови Рахункової палати.
Усі органи фінансового контролю, утворені відповідно до законів України зобов'язані: - сприяти діяльності Рахункової палати України; - надавати за її запитами інформацію про результати вико Рахункова палата для здійснення перевірок і ревізій має право залучати фахівців будь-яких контролюючих органів, у тому числі, Головного контрольно-ревізійного управління, Державної податкової адміністрації, Державної митної служби та інших, і на договірній основі - аудиторські служби. Порядок взаємодії Рахункової палати з іншими органами контролю оформлюється у вигляді Постанови, що затверджується колегією Рахункової палати, з одного боку, і представником органу взаємодії, з іншого. Формами взаємодій при здійсненні контрольних заходів можуть бути: - координація дій при плануванні, організації та проведенні - проведення спільних засідань, нарад, семінарів; - обмін інформацією з питань, що належать до компетенції Щорічно не пізніше 1 грудня Рахункова палата подає на розгляд Верховної Ради України загальний письмовий звіт про результати виконання: - доручень Верховної Ради України; - проведених перевірок, ревізій і обстежень; - про витрати на цю діяльність. Щорічний звіт про роботу Рахункової палати затверджується Верховною Радою України і підлягає обов'язковому опублікуванню в виданнях Верховної Ради України. 3.6. Державнаподаткова служба України Державна податкова служба України була створена у 1990 році, як складова частина Державної податкової служби Радянського Союзу, до складу якого тоді надходила Україна. Перші кроки зі створення власної системи податкових органів були зроблені наприкінці 1990 року з прийняттям Закону Української РСР „Про державну податкову службу в Українській РСР". Цей Закон був прийнятий
Верховною Радою Української РСР 4 грудня 1990 року. Вико- нанняпередбачених цим Законом функцій Головної державної иода-ІКОВОЇінспекції Української РСР на період до 1 січня 1992 року було Покладенона Державну податкову інспекцію Міністерства фінан-ЄІВУкраїнської РСР. Але цей Закон ще не відповідав повністю ре-.і 'іміому змісту та задачам податкового контролю. З набуттям Україною незалежності у 1991 році в Закон „Про (вржавнуподаткову службу в Українській РСР" 7 липня 1992 ро-Ік-рховною Радою України були внесені наступні зміни: - в структуру; - в правові засади діяльності; - у назву та текст Закону. Відповідно до нової назви держави - Україна - у назві та те-РССТІЗакону слова „Українській РСР" були замінені словами ,У країни". І {им Законом Державна податкова служба в Україні створювані і, при Міністерстві фінансів України у складі Головної державної податковоїінспекції України та державних податкових інспекцій по І \гпубліці Крим, областях, районах, містах і районах у містах. Подальші економічні зміни в державі спричинили необхіднії 11, змін в роботі податкової служби. З цією метою Верховна Ра-іі 24 грудня 1993 року прийняла нову редакцію Закону України „Про Державну податкову службу в Україні". Цей Закон визначив І 1.11 ус Державної податкової служби в Україні, її функції, правові ■ 'і нони діяльності, права та повноваження. 22 серпня 1996 року Указом Президента України № 760/96 Про утворення Державної податкової адміністрації України та миневих державних податкових адміністрацій" статус Державної податковоїслужби був змінений. Відповідно до цього Указу: 1) Головна державна податкова інспекція України, державні і и щастях, районах, містах і районах у містах. 2) Державна податкова адміністрація України набула статусу пі 3) Державна податкова служба та її органи - Державні пода 4) Державній податковій адміністрації України підпорядко Прийняття Закону України № 783-ХІУ від ЗО червня 1999 року „Про джерела фінансування органів державної влади" спричинило необхідність внесення змін до Закону України „Про державну податкову службу в Україні". 5 лютого 1998 року був прийнятий Закон України № 83/98-ВР „Про внесення змін до Закону України «Про Державну податкову службу в Україні»". Він переглянув структуру і склад Державної податкової служби в Україні. Таким чином, згідно з останньою редакцією Закону України „Про Державну податкову службу в Україні", органи податкової служби: - є юридичними особами, мають рахунки в установах банків; - видатки на їх утримання визначаються Кабінетом Міністрів - у своїй діяльності керуються Конституцією України, Бю - координують свою діяльність з фінансовими органами, ор У процесі своєї діяльності органи Державної податкової служби вирішують наступні завдання: - здійснення контролю за додержанням податкового законо "ои'язковпх платежів), а також неподаткових доходів, установ-- них законодавством; - внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдос- - прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно- - формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб —
- роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед - запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесе Система органів Державної податкової служби складаєть-3-х рівнів (рис. 21): 1 рівень - Державна податкова адміністрація України - 2 рівень — Державні податкові адміністрації в Автономній 3 рівень — Державні податкові інспекції в районах, містах І - й рі- Державна податкова адміністрація України ве11ь Центральний орган виконавчої влади II _ й Державні податкові адміністрації в АР Крим, областях, міс- тах Києві, Севастополі III - й Державні податкові інспекції в районах, містах, районах у Рисунок 21 - Схема підпорядкованості органів Державної податкової служби Державна податкова адміністрація України залежно від кіль-м платників податків та інших місцевих умов може утворювані міжрайонні (на два і більше районів), об'єднані (на місто і ра- йон) державні податкові інспекції. Склад керівництва Державної податкової служби України наведений в таблиці 9. Таблиця 9 Керівництво Державної податкової служби України Державна податкова служба України у Керівництво__ Призначає та звільняє Голова Державної Президент за поданням I рівень - Державна по- податкової адмініст- Прем'єр-міністра даткова адміністрація рації України____________ України________________ (ДПА) - центральний Заступники ~ Кабінет міністрів України Р'вень за поданням Голови ДПА ____ ,___________________________________ України_____________________ Голова ЛПА Кабінет міністрів України II рівень - ДПА в АР м За поданням голови ДПА Києві та Севастополі Заступники ДПА України III рівень-Державні , | Голова ДПА України за __________________ [ Заступники__________ | ДПА II рівня_____________ У складі органів податкової служби 1-го та 2-го рівнів створюються колегії, які є дорадчими органами і уповноважені розглядати найважливіші напрями діяльності відповідних державних податкових адміністрацій. Затвердження чисельності таскладу колегій здійснюють: - на рівні Державної податкової адміністрації України - Ка - на рівні державних податкових адміністрацій в Автономній Державна податкова адміністраціяУкраїни - це центральний орган виконавчої влади, структура якого затверджується Кабінетом Міністрів України. Структура Державної податкової адміністрації України наведена на рисунку 22. (сржавна податкова адміністрація України здійснює та- функції відповідно до завдань і компетенції: 1) Виконує безпосередньо, а також організовує роботу - за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та 1.11 и податків та зборів (обов'язкових платежів); за валютними операціями; за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків її говари(послуги) у встановленому законом порядку; за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів Підприємницькоїдіяльності та ліцензій на провадження видів і", подарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно (0 і.ікону, торгових патентів; - за додержанням виконавчими комітетами сільських і сели - обліком платників податків, інших платежів; - виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших - проведенням роботи з боротьби з незаконним обігом алко- 2) Видає нормативно-правові акти і методичні рекомендації з Н.МІНЮ 3) Затверджує форми податкових розрахунків, звітів, декла- 4) У порядку, встановленому законом, надає податкові державноїподаткової служби. 5) Здійснює кадрову політику.
6) Надає органам державної податкової служби методичну і 7) Організовує роботу зі створення інформаційної системи 8) Розробляє проекти законів України та інших нормативно- 9) При виявленні фактів а 'о дій, що свідчать про організовану
10) Подає Міністерству фінансів України та Головному 11) Вносить пропозиції та розробляє проекти міжнародних 12) Надає фізичним особам - платникам податків та інших 13) Прогнозує, аналізує надходження податків, інших плате 14) Забезпечує виготовлення марок акцизного збору, їх збері 15) Вносить в установленому порядку пропозиції щодо вдос 16) Організовує у межах своїх повноважень роботу щодо за Функції державних податкових адміністрацій в Автономній І'еспубліці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та державних податкових інспекцій в містах з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя) 1) Роз'яснення через засоби масової інформації порядку за 2) Здійснення кадрової політики. 3) Надання органам державної податкової служби методич 4) Організація роботи зі створення інформаційної системи 5) При виявленні фактів або дій, шо свідчать про організова 6) Прогнозування, аналіз надходжень податків, інших плате 7) Забезпечення зберігання, продажу марок акцизного збору, 8) Організація у межах своїх повноважень роботи щодо за При здійсненні контролю за платниками податків та інших платежів Державні податкові адміністрації 2-го рівня виконують ті ж функції, що й Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції. Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об єднані державні податкові інспекції виконують такі функції: 1) здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, 2) забезпечують облік платників податків, інших платежів, ми, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб -П іатників податків та інших обов'язкових платежів; 3) контролюють своєчасність подання платниками податків п\ малтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розраху-Ііків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчис-ік-іііія податків, інших платежів; 4) здійснюють у межах своїх повноважень контроль за за- ґоіївкових розрахунків за товари та послуги, за наявністю світити, ліцензій, патентів; 5) ведуть облік векселів; здійснюють контроль за їх погашен 6) забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фі- 7) аналізують причини і оцінюють дані про факти порушень X) проводять перевірки фактів приховування і заниження сум Податків, інших платежів; 9) за дорученням спеціальних підрозділів по боротьбі зорга- 10) передають відповідним правоохоронним органам матері- 11) подають до судів позови до підприємств, установ, органі- 11 і держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в іншії \ шпіадках - коштів, одержаних без установлених законом під-і і.пі, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і і' 11,мі ш і йми цільовими фондами за рахунок їх майна; 12) проводять роботу, пов'язану з виявленням, обліком, оцін- 13) котролюють дотримання виконавчими комітетами сіль 14) розглядають звернення громадян, підприємств, установ і 15) подають відповідним фінансовим органам та органам 16) здійснюють контроль за наявністю марок акцизного збо 17) надають відповіді на запити платника податків згідно з У складі податкової служби для боротьби з податковими правопорушеннями діють спеціальні підрозділи — податкова міліція. Відповідно до законодавства податкова міліція здійснює наступні функції: - контроль за додержанням податкового законодавства; оперативно-розшукову, кримінально-процесуальну та охоронну функції. Основними завданнями податкової міліції є: - запобігання злочинам та іншим правопорушенням у сфері - розшук платників, які ухиляються від сплати податків, ін - запобігання корупції в органах державної податкової служ - забезпечення безпеки діяльності працівників органів дер
|
|||||||||||
|