Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Рахункова палата України

З набуттям Україною незалежності питання створення дер­жавного інституту фінансово-економічного контролю стало одним з першочергових. Ще в 1992 році розпочалася робота над ство­ренням органу державного контролю, який спочатку передбачало­ся назвати Контрольною палатою.

У травні 1996 року Парламент України ухвалив Закон Украї­ни "Про Контрольну палату Верховної Ради України". Президент України цей Закон не підписав, а повернув на доопрацювання та повторний розгляд.

28 червня 1996 року Верховною Радою України був прийня­тий основний Закон нашої держави - Конституція України, яка за­кріпила конституційний статус органу державного контролю. Від­повідно до статті 98 Конституції України: „Контроль за викорис­танням коштів Державного бюджету України від імені Верховної Ради України здійснює Рахункова палата".

Постійна Комісія Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності доопрацьована Закон України "Про Конт­рольну палату Верховної Ради України" з урахуванням змін, вста­новлених Конституцією України, та зауважень Президента Украї­ни від 12 червня 1996 року.

11 липня 1996 року Верховна Рада України ухвалила Закон України "Про Рахункову палату Верховної Ради України", який набрав чинності з 22 жовтня 1996 року.

28 грудня 1996 року Президент України звернувся до Кон­ституційного Суду України з конституційним поданням щодо від­повідності Конституції України Закону України "Про Рахункову палату Верховної Ради України".

Конституційним Судом України було прийнято рішення від 23 грудня 1997 року щодо відповідності Конституції України За­кону України "Про Рахункову палату Верховної Ради України".

Суд визнав окремі положення цього закону неконституцій­ними, виключивши:

- визначення Рахункової палати як органу "вищого держав­
ного фінансово-економічного" контролю;

- повноваження здійснювати "контрольно-ревізійні" види ді­
яльності, що забезпечують "єдину систему контролю за виконан­
ням Державного бюджету України", "організувати і проводити


оперативний контроль за виконанням Державного бюджету Укра­їни за звітний період", крім повноважень проводити оперативний контрольза використанням коштів Державного бюджету України Ш звітний період;

- повноваження здійснювати контроль за тією сферою фінан-
сово-економічноїдіяльності, яка перебуває поза межами викорис-
і лінія коштів Державного бюджету України;

- повноваження щодо організації і здійснення контролю за
своєчаснимвиконанням „доходної" частини Державного бюджету
України;

- повноваження з контролю за "надходженням до Державно­
го бюджету України коштів, отриманих від розпорядження держа-
вниммайном, у тому числі його приватизації, продажу, від управ­
ління майном, що є об'єктом права державної власності".

Стосовно двох останніх положень Конституційний Суд України залишив повноваження аналізу.

Неконституційним також було визнано найменування Рахун­кової палати як "Рахункова палата Верховної Ради України".

Таким чином, статус, функції та повноваження Рахункової палати визначаються Законом України „Про Рахункову палату" № 315/96-ВР від 11 липня 1996 року із змінами, внесеними у зв'яз­ку з прийняттям Конституційним Судом України Рішення від 23 грудня 1997 року № 7-зп.

Рахункова палата— державний орган з особливим стату­сом, який здійснює свою діяльність самостійно, незалежно від будь-яких інших органів держави. Рахункову палату не можна піднести до певної гілки державної влади.

Створення спеціального органу, який би стежив за рухом коштів всього державного бюджету, є об'єктивною необхідністю. 1 Іравова природа Рахункової палати визначається функцією пар­ламентського контролю Верховної Ради України. Парламентський контроль є формою контролю народу України на загальнодержав­ному рівні за діяльністю органів виконавчої влади, органів само­врядування. Сама Верховна Рада не має можливості безпосеред­ньо здійснювати такий контроль, тому саме на Рахункову палату покладені ці функції.

Стаття 101 Конституції України „Парламентський конт­роль за додержанням конституційних прав і свобод людини і гро-


мадянина здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини".

Слід зазначити, що при створенні Рахункової палати, прийн­ятті Закону враховувався досвід багатьох країн світу в організації органів державного контролю. Наприклад: створення Рахункової палати - у Російській Федерації, Головної контрольної служби - у США, Федеральної Рахункової палати — у Німеччині.

У листопаді 1998 року Рахункову палату України прийня­то до Міжнародної організації вищих контрольно-фінансових установ (ШТ08АІ), яка об'єднує під егідою ООН рахункові па­лати та інші вищі органи фінансово-економічного контролю понад 170 країн світу. Міжнародна організація ЖТО8АІ, відпо­відно до її Статуту, є автономною, незалежною тааполітичною організацію, утвореною на постійних засадах, що має на меті сприяти обміну думками та досвідом між органами контролю у сфері контролю державних фінансів. її штаб-квартира знахо­диться у Відні, Австрія.

31 травня 1999 року на IV Конгресі ЕШЮ8АІ (Європейської організації вищих контрольно-фінансових установ), було затвер­джено рішення XVIII Керуючого Комітету про прийняття Рахун­кової палати України в члени ЕІЛЮ8АІ.

Відповідно до законодавства Рахункова палата України:

- це постійно діючий орган контролю, що функціонує в Укра­
їні з 1997 року;

- створена Верховною Радою України і підзвітна їй;

- діє самостійно, незалежно від будь-яких інших органів
держави;

- є юридичною особою, місцезнаходження - Київ;

- у своїй діяльності керується Конституцією України, Зако­
ном України „Про Рахункову палату", Бюджетним кодексом;

- фінансується безпосередньо з Державного бюджету Украї­
ни. Обсяг цих коштів щорічно встановлюється Верховною Радою
України і визначається у Державному бюджеті України окремим
рядком.

Завдання Рахункової палати:

- організація і здійснення контролю за своєчасним виконан­
ням видаткової частини Державного бюджету України, витрачан­
ням бюджетних коштів, у тому числі коштів загальнодержавних


цільовихфондів, за обсягами, структурою та їх цільовим призна-

ченням;

- здійснення контролю за утворенням і погашенням внутріш­
ньої о і зовнішнього боргу України, визначення ефективності та
доцільності видатків державних коштів, валютних та кредитно-
фіпансових ресурсів;

- контроль за фінансуванням загальнодержавних програм
економічного, науково-технічного, соціального і національно-
культурного розвитку, охорони довкілля;

- контроль за дотриманням законності щодо надання Украї­
ною позик і економічної допомоги іноземним державам, міжнаро­
дним організаціям, передбачених у Державному бюджеті України;

 

- контроль за законністю та своєчасністю руху коштів
Державного бюджету України та коштів позабюджетних фондів
І установах Національного банку України та уповноважених
папках;

- аналіз встановлених відхилень від показників Державного
бюджетуУкраїни та підготовка пропозицій про їх усунення, а та­
мі ж про удосконалення бюджетного процесу в цілому;

- регулярне інформування Верховної Ради України, її комі-
ГЄТІвпро хід виконання Державного бюджету України та стан по-
і.ймення внутрішнього і зовнішнього боргу України, про результа-
ім здійснення інших контрольних функцій;

- виконання інших завдань, передбачених для Рахункової па-
і.і і ичинним законодавством України.

Верховна палата здійснює контроль відповідно до наступних Принципів:

- законності, плановості, об'єктивності, незалежності та глас-


Читайте також:

  1. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України
  2. VI. Накази Генерального прокурора України
  3. А/. Верховна Рада України.
  4. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  5. Аграрні закони України
  6. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  7. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  8. Адвокатура України.
  9. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  10. Адміністративно-територіальний устрій України
  11. Адміністрація Президента України
  12. Адреси бібліотек України




Переглядів: 497

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура апарату Головного контрольно-ревізійного управління України | II.НІ І.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.