МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
А/. Верховна Рада України.
Розпочата в Україні політична реформа змінила співвідношення між різним гілками влади, що зумовлено переходом країни від президентсько-парламентської форми державного правління до парламентсько-президентської та відповідним скороченням повноважень Президента й розширенням компетенції парламенту. Верховна Рада України – це загальнодержавний представницький орган, головною функцією якого в системі поділу влади є здійснення законодавчої діяльності. Верховна Рада України (далі – ВРУ) виконує також контрольну й засновницьку функції. Правовий статус ВРУ закріплено в розділі IV Конституції України. Стаття 75 вказує, що ВРУ є єдиним органом законодавчої влади в Україні. ВРУ приймає закони, які регулюють найважливіші суспільні відносини. Стаття 92 Конституції України закріплює перелік питань, які визначаються виключно законами України. ВРУ приймає також постанови, які мають допоміжний щодо законів характер і регулюють питання внутрішньої організаційної діяльності парламенту. ВРУ може приймати й інші акти – декларації, заяви, звернення, які за своїми властивостями є політико-правовими. ВРУ здійснює контроль за діяльністю державних органів і посадових осіб шляхом: обговорення звіту Кабінету Міністрів України про виконання Державного бюджету України, щорічних і позачергових послань Президента України, щорічних доповідей Уповноваженого ВРУ з прав людини, розгляду і схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України тощо. Свої контрольні функції ВРУ здійснює також через комітети, тимчасові слідчі комісії, запити народних депутатів до керівників органів влади, підприємств, установ і організацій. ВРУ складається з 450 народних депутатів, що становить її конституційний склад. Народним депутатом України може бути лише громадянин України, який на день виборів досяг 21 року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх 5 років. Не може бути обраним до ВРУ громадянин, який має не погашену і не зняту у встановленому порядку судимість за вчинення умисного злочину. Народні депутати України здійснюють свої повноваження на постійній основі. Вони не можуть мати інший представницький мандат чи знаходитися на державній службі. У разі виникнення обставин, що порушують вимоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності, народний депутат України у двадцятиденний строк з дня виникнення таких обставин припиняє таку діяльність або подає особисту заяву про складення повноважень народного депутата України. Повноваження народного депутата України починаються з моменту складання ним перед ВРУ присяги. Відмова скласти присягу має наслідком втрату депутатського мандата. Народним депутатам України гарантується депутатська недоторканість. Вони не несуть юридичної відповідальності за результати голосування або висловлювання у парламенті та його органах, за винятком відповідальності за образу чи наклеп. Народні депутати України не можуть бути без згоди ВРУ притягнені до кримінальної відповідальності, затримані чи заарештовані. Повноваження народного депутата України припиняються одночасно з припиненням повноважень ВРУ відповідного скликання. Підстави для дострокового припинення депутатських повноважень передбачені ст.81 Конституції України. Повноваження народного депутата України припиняються достроково в разі: складення повноважень за його особистою заявою; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім; припинення його громадянства або його виїзду на постійне проживання за межі України; якщо протягом двадцяти днів з дня виникнення обставин, які призводять до порушення вимог щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності, ці обставини ним не усунуто; невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу народного депутата України із складу такої фракції; його смерті. Повноваження народного депутата України припиняються достроково також у разі дострокового припинення відповідно до Конституції України повноважень Верховної Ради України – в день відкриття першого засідання Верховної Ради України нового скликання. ВРУ складається з однієї палати й обирається на п’ять років. Вибори до ВРУ можуть бути черговими, які відбуваються в останню неділю грудня п’ятого року повноважень її діючого складу, та позачерговими, які відбуваються внаслідок дострокового припинення повноважень ВРУ. Це може статися у випадках, коли: 1) протягом одного місяця у Верховній Раді України не сформовано коаліцію депутатських фракцій; 2) протягом шістдесяти днів після відставки Кабінету Міністрів України не сформовано персональний склад Кабінету Міністрів України; 3) протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися. Рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України приймається Президентом України після консультацій з Головою Верховної Ради України, його заступниками та головами депутатських фракцій у Верховній Раді України. Повноваження Верховної Ради України, що обрана на позачергових виборах, проведених після дострокового припинення Президентом України повноважень Верховної Ради України попереднього скликання, не можуть бути припинені протягом одного року з дня її обрання. Повноваження Верховної Ради України не можуть бути достроково припинені Президентом України в останні шість місяців строку повноважень Верховної Ради України або Президента України. Верховна Рада України збирається на першу сесію не пізніше ніж на тридцятий день після офіційного оголошення результатів виборів. Перше засідання новообраної Верховної Ради України відкриває найстарший за віком народний депутат України. У Верховній Раді України за результатами виборів і на основі узгодження політичних позицій формується коаліція депутатських фракцій, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України. Коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України формується протягом одного місяця з дня відкриття першого засідання Верховної Ради України, що проводиться після чергових або позачергових виборів Верховної Ради України, або протягом місяця з дня припинення діяльності коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України. Коаліція депутатських фракцій у Верховній Раді України відповідно до діючої Конституції вносить пропозиції Президенту України щодо кандидатури Прем’єр-міністра України, а також відповідно до чинної Конституції вносить пропозиції щодо кандидатур до складу Кабінету Міністрів України. Повноваження ВРУ нового скликання починаються у день відкриття її першого засідання. Одночасно припиняються повноваження ВРУ попереднього скликання. ВРУ набуває право здійснювати свої повноваження за умови обрання до її складу не менше як 300 народних депутатів, що становить дві третини її конституційного складу. До повноважень Верховної Ради України належить: 1) внесення змін до Конституції України; 2) призначення всеукраїнського референдуму; 3) прийняття законів; 4) затвердження Державного бюджету України та внесення змін до нього, контроль за виконанням Державного бюджету України, прийняття рішення щодо звіту про його виконання; 5) визначення засад внутрішньої і зовнішньої політики; 6) затвердження загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального, національно-культурного розвитку, охорони довкілля; 7) призначення виборів Президента України; 8) заслуховування щорічних та позачергових послань Президента України про внутрішнє і зовнішнє становище України; 9) оголошення за поданням Президента України стану війни і укладення миру, схвалення рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших військових формувань у разі збройної агресії проти України; 10) усунення Президента України з поста в порядку особливої процедури (імпічменту); 11) розгляд і прийняття рішення щодо схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України; 12) призначення за поданням Президента України Прем’єр-міністра України, Міністра оборони України, Міністра закордонних справ України, призначення за поданням Прем’єр-міністра України інших членів Кабінету Міністрів України, Голови Антимонопольного комітету України, Голови Державного комітету телебачення та радіомовлення України, Голови Фонду державного майна України, звільнення зазначених осіб з посад, вирішення питання про відставку Прем’єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України; 13) призначення на посаду та звільнення з посади за поданням Президента України Голови Служби безпеки України; 14) здійснення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України відповідно до цієї Конституції та закону; 15) призначення на посади та звільнення з посад третини складу Конституційного Суду України; 16) обрання суддів безстроково; 17) інші повноваження передбаченні Конституцією України. Робота ВРУ відбувається у сесійному порядку. Перша сесія кожного її нового скликання збирається не пізніше ніж на тридцятий день після дня офіційного проголошення результатів виборів. Сесії можуть бути черговими, які починають свою роботу у встановлені Конституцією строки (першого вівторка лютого і першого вівторка вересня кожного року) та позачерговими, які можуть збиратися на вимогу не менше як третини від конституційного складу депутатів ВРУ та на вимогу Президента України. Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінету Міністрів України. Законопроекти, визначені Президентом України як невідкладні, розглядаються Верховною Радою України позачергово. Верховна Рада України за пропозицією Президента України або не менш як однієї третини народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України може розглянути питання про відповідальність Кабінету Міністрів України та прийняти резолюцію недовіри Кабінету Міністрів України більшістю від конституційного складу Верховної Ради України. Всі рішення ВРУ приймаються на її пленарних засіданнях (загальних зборах народних депутатів) шляхом голосування, яке може бути таємним чи відкритим. Депутат повинен голосувати особисто і не має права доручати подавати голос від свого імені іншим депутатам. Засідання ВРУ можуть бути відкритими та, за рішенням більшості народних депутатів, закритими. У роботі останніх можуть брати участь лише депутати та спеціально запрошені особи, а хід їх роботи у засобах масової інформації не висвітлюється. Закони, постанови та інші акти ВРУ приймає простою більшістювід її конституційного складу, крім випадків, прямо передбачених Конституцією України (рішення про внесення змін до Конституції України приймаються не менш як двома третинами, а рішення про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту – трьома четвертими від конституційного складу ВРУ). Для керівництва своєю роботою ВРУ зі складу народних депутатів обирає посадових осіб – Голову Верховної Ради України, його Першого заступника і Заступника. ВРУ затверджує перелік своїх постійних комітетів, які здійснюють підготовку законопроектів (акти комітетів мають рекомендаційний характер). ВРУ може також створювати тимчасові спеціальні комісії з метою підготовки й попереднього розгляду питань і тимчасові слідчі комісії для проведення розслідувань, якщо за це проголосує не менше третини конституційного складу ВРУ. Організаційне, правове, консультативне, аналітичне, інформаційне забезпечення діяльності ВРУ здійснює її апарат, голова якого призначається ВРУ. Читайте також:
|
||||||||
|