Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Верховна Рада України

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про основи національної безпеки України» Верховна Рада України в межах повноважень, визначених Конституцією України:

• визначає засади внутрішньої та зовнішньої політики, основи національної безпеки;

• формує законодавчу базу в цій сфері;

• схвалює рішення з питань введення надзвичайного і воєнного стану, мобілізації, визначення загальної структури, чисельності, функцій Збройних сил України та інших військових формувань, створених відповідно до законів України

Верховна Рада України у межах, визначених у ст. 85 Консти­туції України повноважень:

- здійснює законодавче регулювання та контроль за діяльністю органів державної влади та посадових осіб щодо здійснення ними відповідних повноважень у сфері національної безпеки і оборони;

- приймає закони у сфері національної безпеки; визначає засади внутрішньої та зовнішньої політики;

- заслуховує щорічні та позачергові послання Президента Ук­раїни про внутрішнє і зовнішнє становище України;

- оголошує за поданням Президента України стан війни й укла­дення миру;

- схвалює рішення Президента України про використання Зброй­них сил України та інших військових формувань у разі збройної агресії проти України;

- здійснює контроль за діяльністю Кабінету Міністрів України у сфері національної безпеки відповідно до Конституції України;

- затверджує загальну структуру, чисельність і визначає функції окремих суб'єктів забезпечення національної безпеки (Збройних сил України, Служби безпеки України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також Міністерства внутрішніх справ України);

- схвалює рішення про надання військової допомоги іншим державам, про направлення підрозділів Збройних сил України до іншої держави чи про допуск підрозділів збройних сил інших дер­жав на територію України.

 

Конституційний Суд України, будучи єдиним органом кон­ституційної юрисдикції в Україні вирішує питання про відповідність законів та інших правових актів у сфері національної безпеки Кон­ституції України і дає офіційне тлумачення Конституції України та законів України з відповідних питань. Відповідно до ст. 2 Зако­ну України «Про Конституційний Суд України» завданням Кон­ституційного Суду України є гарантування верховенства Консти­туції України як Основного Закону держави на всій території Ук­раїни.

Відповідно до ст. 150 Конституції України до повноважень Кон­ституційного суду належить вирішення питань про конституційність законів та інших правових актів Верховної Ради України; актів Президента України; актів Кабінету Міністрів України; правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, а також офіційне тлумачення положень Конституції України та законів України, що стосуються національної безпеки.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про основи національної безпеки України» суди загальної юрисдикціїздійснюють судочин­ство у справах про злочини, що завдають шкоди національній без­пеці України. Відтак суди загальної юрисдикції здійснюють право­суддя у сфері забезпечення національної безпеки України: здійсню­ють правосуддя у справах про злочини, що посягають на безпеку особи, суспільства і держави, забезпечують судовий захист грома­дян, чиї права були порушені внаслідок діяльності по забезпеченню національної безпеки.

Прокуратура Україниздійснює нагляд за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнан­ня, досудове слідство у сфері національної безпеки; нагляд за до­держанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, що порушені за фактом вчинення злочинів проти основ національної безпеки, а також при застосуванні інших заходів при­мусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

 

Національний банк України

Відповідно до сі. 9 Закону України «Про основи національної безпеки України» Національний банк України відповідно до основ­них засад грошово-кредитної політики визначає та проводить гро­шово-кредитну політику в інтересах національної безпеки України

Національний банк України виробляє і здійснює емісійно-кре­дитну політику в інтересах національної безпеки України. Відпо­відно до статей 6, 7, 9 до функцій Національного банку у сфері забезпечення національної безпеки можна віднести:

1) забезпечення стабільності грошової одиниці України;

2) визначення та проведення грошово-кредитної політики;

3) визначення напрямів розвитку сучасних електронних банків­ських технологій, створення, координація та контроль створення електронних платіжних засобів, платіжних систем, автоматизації банківської діяльності та засобів захисту банківської інформації;

4) представлення інтересів України в центральних банках інших держав, міжнародних банках та інших кредитних установах, де співробітництво здійснюється на рівні центральних банків;

5) забезпечення накопичення та зберігання золотовалютних ре­зервів та здійснення операцій з ними та банківськими металами;

6) аналіз стану грошово-кредитних, фінансових, цінових і ва­лютних відносин;

7) реалізація державної політики з питань захисту державних секретів у системі Національного банку;

8) визначення особливості функціонування банківської системи України в разі введення воєнного стану чи особливого періоду, здійснення мобілізаційної підготовки системи Національного банку;

10) розроблення Основних засад грошово-кредитної політики і представлення їх Верховній Раді України для інформування, здійснення контролю за виконанням Основних засад грошово-кре­дитної політики; здійснення аналізу впливу грошово-кредитної політики Ук­раїни на стан соціально-економічного розвитку України та розроб­лення пропозицій щодо внесення відповідних змін до неї;

11) внесення рекомендації Кабінету Міністрів України стосовно впливу політики державних запозичень та податкової політики на стан грошово-кредитної сфери України;

12) здійснення банківського регулювання і нагляду з метою за­безпечення безпеки та фінансової стабільності банківської системи, захисту інтересів вкладників і кредиторів.

 

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади

Для виконання функцій по забезпеченню національної безпеки у системі виконавчої влади відповідно до законодавства утворю­ються міністерства і державні органи забезпечення національної безпеки. Нагадаємо, що Кабінет Міністрів України, центральні органи виконавчої влади, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самовря­дування в частині делегованих ним Кабінетом Міністрів повнова­жень і утворюють систему виконавчої влади в країні.

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади в межах своїх повноважень, наявних засобів бюджетного і позабюд­жетного фінансування:

• забезпечують реалізацію законів України, указів та розпоряд­жень Президента України, концепцій, доктрин, програм, постанов органів державної влади у сфері національної безпеки;

• забезпечують створення, підтримку в готовності і застосуван­ня сил та засобів забезпечення національної безпеки, а також управ­ління їх діяльністю;

• у межах своєї компетенції розробляють нормативні правові акти у сфері національної безпеки і представляють їх Президентові Ук­раїни та Кабінету Міністрів України;

• вживають заходи щодо організації взаємодії підсистем держав­ного і недержавного забезпечення національної безпеки України;

• вносять в органи виконавчої влади пропозиції з удосконален­ня функціонування системи забезпечення національної безпеки Ук­раїни.

• керують діяльністю підвідомчих організацій з планування і проведення заходів по забезпеченню національної безпеки;

• забезпечують дотримання прав і законних інтересів громадян, організацій і держави, законів та інших нормативно-правових актів в галузі національної безпеки;

• притягують до відповідальності посадових осіб, дії яких при­зводять до порушення національних інтересів, створюють умови або безпосередню загрозу національній безпеці України.

 


Читайте також:

  1. А/. Верховна Рада України.
  2. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  3. Аграрні закони України
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  7. Адміністрація Президента України
  8. Адреси бібліотек України
  9. Акти Верховної Ради України
  10. Акти Кабінету Міністрів України
  11. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.
  12. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.




Переглядів: 837

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та загальна система суб’єктів забезпечення національної безпеки. | Громадяни України, український народ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.