Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.

Рішення та висновки Конституційного Суду України є важливою частиною національного законодавства та важливим джерелом права. Юридична сила рішень Конституційного Суду залежить від статусу та повноважень цього органу, а також від різновиду рішень, що приймаються.

Відповідно до Конституції України Конституційний Суду є єдиним органом конституційної юрисдикції. Лише він вирішує питання щодо відповідності Конституції України Законів, інших правових актів, та чинних міжнародних договорів. Це положення має принципове значення, оскільки:

а) конкретизує положення ст.6 Конституції України, щодо розподілу владних повноважень;

б) визначає місце Конституційного Суду України в системі судової влади;

в) конкретизує повноваження Конституційного Суду як органу конституційного контролю, який своїми рішеннями зобов’язує всі без виключення органи держави привести у відповідність до Конституції України акти, що ними приймаються;

г) визначають роль Конституційного Суду та актів, що ним приймаються у забезпеченні верховенства права, вищої юридичної сили Конституції України, засад державного устрою, верховенства прав і свобод людини.

Зазначене визначає правомірність висновку про неможливість віднесення актів Конституційного Суду до підзаконних. Це обумовлюється також тим, що поділ нормативно-правових актів на законодавчі та підзаконні був обґрунтований за відсутності у механізмі держави органу конституційного контролю.

Юридична природа рішень Конституційного Суду залежить від їх різновиду. Рішення: 1) про внесення змін і доповнень до актів в результаті визначення відповідності Конституції України цих актів; 2) офіційного тлумачення Конституції України, законів вносять у чинне законодавство і правове регулювання певні зміни. Саме рішення про відповідність Конституції України актів складають 70% діяльності Конституційного Суду України і забезпечують можливість приведення законодавства до об’єктивних потреб суспільства.

Прикладом може бути рішення № 11 рп. Від 19.12.1999 р. «про визнання неконституційними положень ст.24 Загальної частини та положень санкцій Особливої частини Кримінального Кодексу України. Які передбачають смертну кару як вид покарання».

Зазначені акти Конституційного Суду України вирішують наступні завдання:

· приведення чинного законодавства у відповідність до Конституції України;

· формування системи законодавства, що відповідає міжнародним стандартам.

Таким чином, рішення Конституційного Суду про визнання неконституційними законів та підзаконних актів є складовою частиною національного законодавства і за ієрархією можуть бути розміщені між конституційними та звичайними законами. Їх метою не є встановлення нових норм, а звільнення законодавства від норм, які протирічать основному закону та формування правової політики держави. Саме в такому значенні рішення Конституційного Суду України підпадають під визначення нормативно-правового акту, що забезпечує скасування правових норм.

Нормативність рішень полягає і в тому, що визнаючи неконституційними нормативно-правові акти, вони визначають напрямки правової політики держави, та її відповідність міжнародним стандартам.

Юридична природа рішень Конституційного Суду України з питань визнання неконституційними норм права полягає у:

1) здійснення ними функцій нормативно-правових актів;

2) особливостях їх правового змісту та цільового призначення;

3) особливостях юридичної сили, що є вищою за юридичну силу звичайних законів, і що випливає з положень ст.150,152 Конституції України;

4) особливостях дії рішень у часі, оскільки визнані неконституційними норми втрачають чинність з дня ухвалення рішення за виключенням випадку, якщо їм не буде надано преюдиційного значення.

Юридична природа рішень, ухвалених в межах офіційного тлумачення Конституції України та законів має дещо інші особливості:

· ці рішення органічно пов’язані з тими актами, що тлумачаться;

· юридична сила таких рішень є вищою, оскільки вони враховуються при застосуванні відповідних нормативно-правових актів органами державної влади;

· офіційні акти тлумачення діють з дня набрання чинності Конституцією України та законами, тобто мають зворотну силу у часі.

Вища юридична сила актів, що тлумачаться обумовлює таку ж юридичну силу актів офіційного тлумачення Конституційного Суду України, які визнаються нормативними та в ієрархії законодавства розміщуються за тим нормативним актом, що тлумачиться.

Окрім зазначених рішень Конституційний Суд України дає висновки:

1- про відповідність Конституції України чинних міжнародних договорів;

2- щодо відповідності законопроектів про внесення змін до Конституції України тексту самої Конституції України;

3- про порушення Верховною Радою АРК Конституції України чи законів України;

4- щодо дотримання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про зняття Президента України у порядку імпічмента.

Зазначені висновки мають різноманітні функції та природу. До системи законодавства можуть бути віднесені висновки 1 і 2. Вони є джерелом права для органів державної влади, оскільки складають діючу правову основу з питань ухвалення законів про ратифікацію міжнародних угод та попереднього схвалення законопроектів про внесення змін до Конституції України. Таким чином. Є підстави стверджувати, що рішення про визнання неконституційними законів та інших нормативних актів про офіційне тлумачення Конституції України, а також висновки про відповідність Конституції України міжнародних догорів та законопроектів про внесення змін до Конституції України, відповідають вимогам ст.157,158 Конституції України. І в ієрархії національного законодавства займають місце після Конституції України та конституційних законів. Стосовно рішень Конституційного Суду України щодо офіційного тлумачення законів, то вони посідають місце що й акти, що тлумачаться та можуть мати зворотну силу в часі. Решта висновків, що приймається Конституційним Судом України, можуть бути віднесені до правозастосовних актів.

 


Читайте також:

  1. А/. Верховна Рада України.
  2. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  3. Аграрні закони України
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  7. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  8. Адміністрація Президента України
  9. Адресація в системі ЕП НБУ.
  10. Адреси бібліотек України
  11. Акти Верховної Ради України
  12. Акти Кабінету Міністрів України




Переглядів: 3301

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нормативно-правові акти, акти застосування права та інтерпретаційні акти: співвідношення. | Поняття, ознаки та причини прогалин у законодавстві.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.